Názory pilotů F1 před začátkem sezóny 2005

Rubens Barrichello se nejvíce obává McLarenu - Takuma Sato o problémech u BAR: „Jsem šokován“ - Ralf Schumacher odhaduje rychlost a připravenost ostatních týmů - Bude Minardi na GP Austrálie? Ferrari je proti - Tabulkový přehled testování tohoto týdne
Názory pilotů F1 před začátkem sezóny 2005
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled výsledků testování tento týden

Reakce a názory některých jezdců

Mark Webber kroutí hlavou nad novými pravidly: „Nechápu kroky ke snižování nákladů, Formule 1 má být královnou všech automobilových závodů a kam to vede? Pod kapotou budou jen osmiválce, to má v dnešní době lepší silniční auto. Jedny pneumatiky na celý závod taky nejsou dobrý nápad, auto bude méně ovladatelné a snadněji vyletí mimo trať. Jsem rozhořčen, Formule 1 má být o závodění a ne o jízdách úspornosti.“

Jacques Villeneuve komentoval své pocity při předsezónním testování v Sauberu: „Auto je nastaveno zcela jinak, než na co jsem byl v minulosti zvyklý. Budu muset změnit svůj styl jízdy a přizpůsobit se všem novinkám. Můj kolega, Filipe Massa, má se svojí formulí více zkušeností a v tom má oproti mě výhodu.“

Rubens Barrichello se nejvíce obává McLarenu: „Z testovacích výsledků vidím, že McLaren je letos velmi dobře připraven a má skvělé auto. Další tým, Renault, je jen o kousíček za nimi. První čtyři závody budou asi hodně těžké, protože my dostaneme nové auto až na GP Španělska. Vše se ale ukáže až v závodu a já se těším do Austrálie na první GP.“

Narain Karthikeyan, první indický závodník ve Formuli 1, dostal na okruhu Silverstone superlicenci pro letošní sezónu: „Jsem nadšen, byl to výborný den. Jsem rád, že jsem splnil podmínky pro licenci a dokázal tak, že Jordan si mě vybral správně. Auto bylo dobře nastavené, neměli jsme skoro žádné problémy a potěšilo celý tým, že má dobrou trvanlivost a dá se s ním najezdit hodně kilometrů.“

Michael Schumacher na otázky novinářů odpovídá klidně a v pohodě: „Loni jsme také v předsezónních testech nebyli nejlepší a jak to dopadlo? Vyhráli jsme šestnáct Velkých cen. Myslím, že letos nezaostáváme za konkurencí ani o krok. Momentálně se snažíme najít optimální směs pneumatik pro GP Austrálie, kde budou zcela jiné klimatické podmínky, než jaké jsou teď na testování ve Španělsku.“

Takuma Sato o problémech u BAR: „Jsem šokován, jak jsme v přípravách pozadu oproti Williamsu, McLarenu nebo Renaultu. Auto je rychlé, má dobrou geometrii, ale nemá přilnavost. Čeká nás ještě hodně práce.“

Podobné pocity sděloval Fernando Alonso v Renaultu: „V testování figurujeme na předních pozicích, ale monopost má ještě řadu drobných mechanických problémů, na jejichž odstranění usilovně pracujeme.“

Ralf Schumacher odhaduje rychlost a připravenost ostatních týmů: „Je jasné, že momentálně dominují Renault a McLaren. Sám bych favorizoval Renault, který se mi zdá pohotovější a zdatnější, než McLaren. Za nimi je určitě Ferrari, které ukazuje svoji sílu ve spolehlivosti a dalším pobytu na trati. Následuje BAR, Williams a my.“

Situace u Minardi

Minardi možná neuvidíme v Melbourne. Chtějí závodit s loňským monopostem, který ale prý nesplňuje letošní normy. Pokud by ale všech devět zbývajících týmů souhlasilo, Minardi by i tak mohlo nastoupit k závodům. Osm se již postavilo na stranu Minardi, poslední zůstává opět Ferrari. Že by loňská konfigurace monopostů Minardi představovala pro Ferrari velkého soupeře, nebo jde jen o další zákulisní boj Ferrari proti zbytku světa? Šéf nejmenší stáje, Paul Stoddart, tvrdí, že jeho vozy splňují bezpečnostní podmínky, proto nevidí problém, proč by nemohli nastoupit.

Dále Minardi oficiálně oznámilo, že stájovou dvojkou po boku Christijana Alberse bude Rakušan Patrick Friesacher. Další adept na závodní post, Nicolas Kiesa, nesehnal dostatečný obnos. Problém ale nastal v udělování závodní superlicence, když nedávno Paul Stoddart a jeho právníci napadli systém hlasování FIA prostřednictvím faxu. To zkomplikovalo celý postup a je možné, že nováček Friesacher v GP Austrálie nenastoupí. Otázkou ale zůstává fakt, zda se na startu objeví jakékoliv minardi.

Krátké zprávy

V článku FIA a Ferrari versus zbytek světa jsme vás informovali, že to v zákulisí Formule 1 vře jak v natlakovaném kotli. Olej do ohně ještě přilil šéf Mezinárodní automobilové federace, Max Mosley, který prohlásil, že pokud stáje nepřehodnotí svůj přístup k budoucnosti Formule 1, může stát i to, že budou z příštích debat a diskuzí vyškrtnuty. Bylo to míněno jako výhružka a reakce na chování některých týmů. Sám jsem zvědav, jak daleko se tato situace vyhrotí, o všem vás budeme samozřejmě informovat.

***

Giancarlo Fisichella uvažuje o založení své vlastní stáje Fisichella Motor Sport, která by vstoupila do šampionátu italské F3000. Vše je zatím pouze ve fázi mapování terénu a hledání partnerů a investorů. Svůj tým v F3000 má již pilot McLarenu, Kimi Räikkönen.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled výsledků testování tento týden
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků