Názory pilotů F1 před začátkem sezóny 2005

Rubens Barrichello se nejvíce obává McLarenu - Takuma Sato o problémech u BAR: „Jsem šokován“ - Ralf Schumacher odhaduje rychlost a připravenost ostatních týmů - Bude Minardi na GP Austrálie? Ferrari je proti - Tabulkový přehled testování tohoto týdne
Názory pilotů F1 před začátkem sezóny 2005
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled výsledků testování tento týden

Reakce a názory některých jezdců

Mark Webber kroutí hlavou nad novými pravidly: „Nechápu kroky ke snižování nákladů, Formule 1 má být královnou všech automobilových závodů a kam to vede? Pod kapotou budou jen osmiválce, to má v dnešní době lepší silniční auto. Jedny pneumatiky na celý závod taky nejsou dobrý nápad, auto bude méně ovladatelné a snadněji vyletí mimo trať. Jsem rozhořčen, Formule 1 má být o závodění a ne o jízdách úspornosti.“

Jacques Villeneuve komentoval své pocity při předsezónním testování v Sauberu: „Auto je nastaveno zcela jinak, než na co jsem byl v minulosti zvyklý. Budu muset změnit svůj styl jízdy a přizpůsobit se všem novinkám. Můj kolega, Filipe Massa, má se svojí formulí více zkušeností a v tom má oproti mě výhodu.“

Rubens Barrichello se nejvíce obává McLarenu: „Z testovacích výsledků vidím, že McLaren je letos velmi dobře připraven a má skvělé auto. Další tým, Renault, je jen o kousíček za nimi. První čtyři závody budou asi hodně těžké, protože my dostaneme nové auto až na GP Španělska. Vše se ale ukáže až v závodu a já se těším do Austrálie na první GP.“

Narain Karthikeyan, první indický závodník ve Formuli 1, dostal na okruhu Silverstone superlicenci pro letošní sezónu: „Jsem nadšen, byl to výborný den. Jsem rád, že jsem splnil podmínky pro licenci a dokázal tak, že Jordan si mě vybral správně. Auto bylo dobře nastavené, neměli jsme skoro žádné problémy a potěšilo celý tým, že má dobrou trvanlivost a dá se s ním najezdit hodně kilometrů.“

Michael Schumacher na otázky novinářů odpovídá klidně a v pohodě: „Loni jsme také v předsezónních testech nebyli nejlepší a jak to dopadlo? Vyhráli jsme šestnáct Velkých cen. Myslím, že letos nezaostáváme za konkurencí ani o krok. Momentálně se snažíme najít optimální směs pneumatik pro GP Austrálie, kde budou zcela jiné klimatické podmínky, než jaké jsou teď na testování ve Španělsku.“

Takuma Sato o problémech u BAR: „Jsem šokován, jak jsme v přípravách pozadu oproti Williamsu, McLarenu nebo Renaultu. Auto je rychlé, má dobrou geometrii, ale nemá přilnavost. Čeká nás ještě hodně práce.“

Podobné pocity sděloval Fernando Alonso v Renaultu: „V testování figurujeme na předních pozicích, ale monopost má ještě řadu drobných mechanických problémů, na jejichž odstranění usilovně pracujeme.“

Ralf Schumacher odhaduje rychlost a připravenost ostatních týmů: „Je jasné, že momentálně dominují Renault a McLaren. Sám bych favorizoval Renault, který se mi zdá pohotovější a zdatnější, než McLaren. Za nimi je určitě Ferrari, které ukazuje svoji sílu ve spolehlivosti a dalším pobytu na trati. Následuje BAR, Williams a my.“

Situace u Minardi

Minardi možná neuvidíme v Melbourne. Chtějí závodit s loňským monopostem, který ale prý nesplňuje letošní normy. Pokud by ale všech devět zbývajících týmů souhlasilo, Minardi by i tak mohlo nastoupit k závodům. Osm se již postavilo na stranu Minardi, poslední zůstává opět Ferrari. Že by loňská konfigurace monopostů Minardi představovala pro Ferrari velkého soupeře, nebo jde jen o další zákulisní boj Ferrari proti zbytku světa? Šéf nejmenší stáje, Paul Stoddart, tvrdí, že jeho vozy splňují bezpečnostní podmínky, proto nevidí problém, proč by nemohli nastoupit.

Dále Minardi oficiálně oznámilo, že stájovou dvojkou po boku Christijana Alberse bude Rakušan Patrick Friesacher. Další adept na závodní post, Nicolas Kiesa, nesehnal dostatečný obnos. Problém ale nastal v udělování závodní superlicence, když nedávno Paul Stoddart a jeho právníci napadli systém hlasování FIA prostřednictvím faxu. To zkomplikovalo celý postup a je možné, že nováček Friesacher v GP Austrálie nenastoupí. Otázkou ale zůstává fakt, zda se na startu objeví jakékoliv minardi.

Krátké zprávy

V článku FIA a Ferrari versus zbytek světa jsme vás informovali, že to v zákulisí Formule 1 vře jak v natlakovaném kotli. Olej do ohně ještě přilil šéf Mezinárodní automobilové federace, Max Mosley, který prohlásil, že pokud stáje nepřehodnotí svůj přístup k budoucnosti Formule 1, může stát i to, že budou z příštích debat a diskuzí vyškrtnuty. Bylo to míněno jako výhružka a reakce na chování některých týmů. Sám jsem zvědav, jak daleko se tato situace vyhrotí, o všem vás budeme samozřejmě informovat.

***

Giancarlo Fisichella uvažuje o založení své vlastní stáje Fisichella Motor Sport, která by vstoupila do šampionátu italské F3000. Vše je zatím pouze ve fázi mapování terénu a hledání partnerů a investorů. Svůj tým v F3000 má již pilot McLarenu, Kimi Räikkönen.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled výsledků testování tento týden
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků