Názory jezdců na GP Belgie a krátké zprávy

Räikkönen: "Závěr závodu byl pro nás opravdu smutným okamžikem." - Alonso: "Třetí místo bylo pro mě dostačující, druhé je ještě lepší." - Sato a Pizzonia dostali trest. - McLaren uvažuje o nasazení druhého týmu do formule 1. - Red Bull koupil stáj Minardi.
Názory jezdců na GP Belgie a krátké zprávy

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "Po startu jsem si udržel druhé místo a snažil se kroužit za Juanem Pablem. Měli jsme dohodu, že když ujedeme ostatním nebudeme na sebe útočit. V jedné fázi byl Juan rychlejší, ale před druhou zastávkou v boxech jsem ho dojel a pak se dostal do čela. Závěr závodu byl pro nás opravdu smutným okamžikem, double bychom si jako tým zasloužili."

Ron Dennis (šéf týmu McLaren): "Juan Pablo Montoya byl v kolizi s Pizzoniou bez viny, závod ve Spa nedokočil kvůli chybě jiného jezdce. Je to škoda, protože jsme se mohli dostat do čela v boji o Pohár konstruktérů. Kimi odjel výborný závod, vzhledem k podmínkám jel bez chyb a vítězství si po právu zasloužil."

Fernando Alonso (Renault/2. místo): "Podmínky ve Spa byly velmi obtížné, jel jsem na jistotu, bez zbytečného riskování. V této fázi šampionátu je důležité nechybovat. Trochu mi pomohl McLaren, abych získal dva body navíc. Třetí místo bylo pro mě dostačující, druhé je ještě lepší."

Antonio Pizzonia (Williams/nedojel): "Před incidentem jsem měl suché pneumatiky a byl jsem o dost rychlejší než on. Myslel jsem, že mě Juan Pablo Montoya za sebou vidí, proto jsem najel vedle něj. Když Juan najel do zatáčky normální stopou, zjistil jsem, že mě v zrcátku neviděl, a já už nemohl nic dělat. Omlouvám se mu, nejsem tu, abych kazil ostatním závod.

Krátké zprávy

Komisaři GP Belgie posuzovali hned dva incidenty, ke kterým během závodu došlo. Při kolizi Montoya - Pizzonia byl potrestán jezdec stáje Williams, dostal pokutu 8 000 dolarů. V případě kolize Sato - M. Schumacher byl potrestán jezdec stáje BAR, na startu následující GP Brazílie klesne o deset míst dozadu.

Michael Schumacher byl po vyřazení velmi rozezlen, doporučil Satovi nějaké psychické léčení: "Již dříve jsme mohli vidět pár harakiri akcí, které Sato předvedl. Už s ním o tom v minulosti hovořili, sám nevím, jaká terapie by mu mohla pomoci." Takuma Sato má letos velmi těžkou pozici, za celý rok získal pro BAR pouze jediný bod a pro příští rok nemá vůbec jistou pozici pilota F1. Celou záležitost komentoval slovy: "Zablokovali se mi kola, nemohl jsem nic dělat."

***

McLaren uvažuje o nasazení druhého týmu do formule 1. Nová stáj by měla závodit od sezóny 2007, v kokpitu monopostů by se objevil Alex Wurz a Lewis Hamilton. Peníze pro tento projekt by měl přinést klíčový investor, japonská firma Direxiv, která již působí v japonské sérii GT a šampionátu GP2.

***

Nápojový koncern Red Bull před rokem koupil krachující stáj Jaguar a předělal ji na vlastní stáj, kde v jednom monopostu závodí Coulthard a o druhý se střídá dvojice mladíků Kien a Liuzzi. Během GP Belgie se světem rozletěly zprávy, které oznamují, že Red Bull koupil maličkou italskou stáj Minardi. Samotné převzetí stáje proběhne 1. listopadu tohoto roku.

Původně se předpokládalo, že nový tým převezme stávající šasi monopostů Red Bull, ale to zakazuje Concordská dohoda. Inženýři Red Bullu proto převezmou a budou pokračovat ve vývoji stávající karosérie. Nový tým by měl pro další sezóny plnit roli školy pro mladé piloty formule 1 a je možné, že příští rok dostane šanci Američan Scott Speed a jeden z dvojice jezdců Liuzzi - Klien.

V tiskovém prohlášení stáje Red Bull zazněla informace, že tým bude i nadále obouvat pneumatiky Michelin. Tím se vyvrátila spekulace, že spolu s motory Ferrari přejde tým i japonskému dodavateli pneumatik. Celý tento krok může být pro tým Red Bull velmi chytrý a klíčový, protože Minardi bude v sezóně 2006 jezdit na pneumatikách Bridgestone a inženýři rakouské stáje budou sbírat cenná data obou konkurentů.

***

Již dříve padlo pár náznaků, že Toyota uvažuje o přechodu na pneumatiky Bridgestone. Teď je to téměř jisté, protože Michelin nebude od roku 2006 dodávat Toyotě obutí. Japonská stáj ale narozdíl od Williamsu nemá s novým dodavatelem pneumatik sepsanou smlouvu.

***

Nick Heidfeld se zotavoval z otřesu mozku, který si přivodil při havárii během testování před GP Itálie v Monze. Lékaři mu nedoporučili ani start v GP Belgie a v obou případech jej v kokpitu zastupoval Antonio Pizzonia. Pro Heidfelda letošní sezóna možná skončí předčasně už teď, protože jej v neděli během jeho kondiční vyjížďky na kole srazil motocykl. Vedení Williamsu čeká na odborný posudek lékařů, zda bude Heidfeld letos ještě schopen usednout za volant formule 1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků