Názor: Antiradary nelze zakázat

53 komentářů

Riccardo
16. listopadu • 1:50

A není jednodušší jezdit podle předpisů ?

737888840
14. listopadu • 13:07

používání radarových detektorů je v několika Evropských státech zakázáno a platí v nich jistě stejná Listina základních práv a svobod.

petrumr
14. listopadu • 16:41

Zapomněli tady chytráci co si to koupili za 14klacků říct,že tych falešných poplachů je víc než májí policajti radarů v dané lokalitě-před každou benzinkou,při souběžné jízdě když vedle někdo telefonuje atd.Novej radar může být30m od silnice a měřit přes čtvery pruhy nebo může být o 4metry výš než je projíždějící auto.enom prodejci to vychvalují.

Tugof
15. listopadu • 21:41

Nejsem prodejce, ale uživatel. Falešné poplachy jsou skutečně slabím místem (ale jediným ).  Ale zas tak strašný to není, kupříkladu dnes při najetých cca 200km a průjezdu Prahou 3 falešný poplachy. Jsou pořád na stejných místech takže na známejch trasách není problém. Mimo Prahu je tak jeden za 500 km. Spokojenost veliká, i když zrovna minulej tejden jsem za rychlost platil (300) na prázné dálnici detekuje později a to se někdy opravdu dobrzdit nedá. V obci si nedovedu představit že bych platil. 

Tugof
15. listopadu • 21:41

Nejsem prodejce, ale uživatel. Falešné poplachy jsou skutečně slabím místem (ale jediným ).  Ale zas tak strašný to není, kupříkladu dnes při najetých cca 200km a průjezdu Prahou 3 falešný poplachy. Jsou pořád na stejných místech takže na známejch trasách není problém. Mimo Prahu je tak jeden za 500 km. Spokojenost veliká, i když zrovna minulej tejden jsem za rychlost platil (300) na prázné dálnici detekuje později a to se někdy opravdu dobrzdit nedá. V obci si nedovedu představit že bych platil. 

LeonardoCupranek
14. listopadu • 11:51

1) Logika: Antiradary zakazat nelze jednoduse proto, ze to jsou radiove prijmace. To bychom rovnou mohli zakazat recievery v autech vubec. Z jakeho asi titulu je mozne provozovat radio prijmajici na jedne frekvenci (treba VKV) a zaroven zakazovat technicky podony pristroj pracujici na jine frekvenci ("antiradar")?
2) Realita: Zijeme v demograture. Zakazat se muze vsechno, na cem se shodne 51% pritomnych priopilych zkorumpovanych poslancu. Zakazat ci naridit je mozne proste cokoli, at je to v sebevetsim rozporu s elementarni logikou, smyslem pro spravedlnost ci lidskymi pravy. Jsme toho svedky denne, tak proc zrovna u antiradaru se tak divime???

chudý a opatrný venkovan
13. listopadu • 22:28

 Jsem poctivý nízkopříjmový občan a vlastním zachovalou Škodu 120 L, r. v. 88, najeto jen 46 000 km, BEZ KOROZE !!! a jezdím velmi opatrně - nejraději max. do 60 km za hod. - tím značně přispívám k nízkému opotřebení mého motoru a zároveň spořím drahé pohonné hmoty, na které se při dnešní chudobě těžko vydělává. Nejraději jezdím na neutrál, kdy mám nejradši dlouhé plachtění z kopců, kdy moje pěněženka tolik netrpí.
Antiradary jsou pro nás poctivé a nízkopříjmové majitele starých škodovek NAPROSTO ZBYTEČNÉ ! neboť v obci stejně často jedu jen 40 km za hod. Člověk nikdy neví, do čeho narazí za dalším rohem a proto opatrnosti nikdy není dosti.
Tip na úsporu : Velmi účinný způsob, jak ušetřit jsem si vypracoval při jízdě na semafory. Sleduji blikání semafórů ještě daleko předtím než k ním dojedu. Když v dáli svítí zelená - je mi jasné, že to nestihnu, vyhodím na neutrál a pomalo plachtím ke křižovatce, mezi tím svítí červená u které je prázdno, protože kolona je za mnou a když skočí opět zelená, tak už dorazím i já, aniž bych zastavil.    

boos
13. listopadu • 23:13

hehe :) jen bych chtel dodat, ze 60km\h na prehlednem useku mimo obec je take porusenim pravidel o silnicnom provozu. - bezduvodne omezovani plynulosti silnicniho provozu. Stejne jako 40 v obci..

RomanM
14. listopadu • 13:54

To není pravda, něco takového platí pouze na dálnici a silnici pro motorová vozidla. Sice když spěchám a na někoho takového narazím v místě kde se nedá předjíždět, tak z toho radost nemám, ale radši než se zabít, tak počkám.

boos
14. listopadu • 14:10

nene, to plati vsude. Nikde nesmis BEZDUVODNE omezovat plynulost provozu. Dokonce za to muzes i dostat pokutu. Je sice pravda, ze kazdy ridic ma prizpusobit rychlost svym schopnostem, ale pokud ve meste nedokaze jet 50, tak za volantem proste nema co delat.

petrumr
14. listopadu • 16:32

máš řidičák-ve městě není 50,ale do 50 a to je rozdíl ne

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
boos
14. listopadu • 17:06

jiste je to do 50. Plati ale take zakon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
§ 18 - Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
(2) Řidič nesmí
a)snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b)omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
Dal sem si tu praci a nasel sem to

Cyril
15. listopadu • 11:56

No ty citace sedí, ale ta tvoje interpretace je uplne mimo. Pokud si vic hlupaku takhle predpisy vyklada tak se divim, ze maji z autoskoly papiry a naopak se vubec nedivim, ze je na silnicich tolik mrtvejch.

boos
15. listopadu • 18:35

proc myslis ze je mimo ? jen tim chci rict, ze za prestupek se da povazovat BEZDUVODNE pomala jizda tj treba 40 ve meste na prehlednem useku. V zadnem pripade netvrdim, ze 50 se musi dodrzet porad, to ani nahodou. Bavim se JEN o usecich kdy pro 40km/h neni zadny rozumny duvod. Proste me jen dokaze nastvat, kdyz si nekdo usmysli ze pojede 40km/h at se deje co se deje a mysli si, ze tim prispeje k vetsi bezpecnosti na silnicich. Jen docili toho ze to nekteri nevydrzi a zacnou riskantne predjizdet.

keke
13. listopadu • 22:47

haha fakt dobre

keke
13. listopadu • 22:22

a kde sa taky antiradar da zohnat ?
a je to legalne aj na slovensku ?

Antiradary BEL
15. listopadu • 21:41

Na Slovensku je to legalni a se zaslanim taky neni problem, pro platce DPH to dokonce mohu zaslat uz bez DPH. Podrobna diskuze a hromada informaci a praktickych zkusenosti je i tady v Garazi.

Lukas
13. listopadu • 14:35

Pan Kužílek už profesně zkrachoval a propadnul se z parlamentu až do suterénu dějin, tak aspoň plácá nesmysly - asi má trochu máslo na hlavě???

petrumr
13. listopadu • 21:41

taky se mě nelíbí,ale slyšel jsem,když policie najde v autě antiradar tak bude řidič jako terorista na místě zastřelen-to sou ta lidská práva-vyhláška je pro všechny a kdo se temu nepoddá je snim ámen.

Standa
13. listopadu • 13:00

Radary vysílají nějaké informace? Navíc (už to taky někteří psali) má přece každý právo na soukromí, takže řidič nemůže získavat "informace" z radaru bez souhlasu.

Do telefonní sítě nemohu připojit nehomologované zařízení. Je to také porušení článku 17?

freak
13. listopadu • 12:57

"V odstavci třetím, který umožňuje některá omezení informačních práv, se povoluje zákonem omezit toliko svobodu projevu, vyhledávání a šíření informací. Pokud zákonem zakážu nějakou informaci vyhledávat(o elektromagnetickém záření radaru antiradarem), tak na ni mám asi sotva nějaký nárok.Pan poradce pro otevřenost veřejné správy opravdu nezapře že byl poslancem.

francesco3
13. listopadu • 13:16

A nebo tak, no.

francesco3
13. listopadu • 12:56

Nejde přece o to, že zjistím, že jsem zaměřen policejním radarem (informace), ale že tím antiradarem ruším ten signál (činnost) - to by bylo maření úředního výkonu, nebo tak něco ne?

Milan K
14. listopadu • 11:31

Jenže ty antiradary o kterých pan Kužilek mluvil nic neruší - pouze pasivně "poslouchají"

K
13. listopadu • 15:58

Antiradar je v podstate jako radio - prijme nejaky signal a prevede ho do srozumitelne informace. Vysilac (radar) vysle nejaky signal a ja ho radiem (antiradarem) pouze prijmu. K zadnemu ruseni nedochazi, ty to "jen" poslouchas. Pak by marenim uredniho vykonu bylo i ono zminovane hlaseni v radiu, ze tam a tam PCR meri.

francesco3
13. listopadu • 16:53

V tom pripade by teda asi bylo zakazovani pouzivani "antiradarů" dost tezko oduvodnitelny.

Martin Kalenda
14. listopadu • 14:13

ALE NEBYLO. JE TO JAKO hodit na CB hlasku ze jsou nekde vahy! je to mareni tecka stejne jako kauzy z problikavajicima ridicema. bych chtel videt jak mi policajti u soudu dokazou ze jsme blikal dalkovejma?

koffr
13. listopadu • 13:29

ANTIRADAR ŽÁDNEJ SIGNÁL NERUŠÍ, JSI NULA A NULOU TAKY ZŮSTANĚŠ!!!

Cynik
13. listopadu • 14:30

S prvni casti vety asi bude mozno souhlasit, ale nechapu tu drouhou cast. Jako pokus o vtip je to dost slabe, jako vazne minena nadavka zas dost stupidni.

freak
13. listopadu • 13:04

Pokud se policajti s radarem dobře postaví, tak se můžeš jít s nějakým antiradarem leda tak klouzat a maximálně ti oznámí, že jsi byl změřen.

1100xx
13. listopadu • 19:47

jsi asi velký odborník na antiradary,detektor na 99%  zareaguje dřív než tě zmeří,sám ho mám a na rozdíl od tebe vím o čem mluvím

freak
13. listopadu • 21:47

hehehe, panáčku. Pokaď se postaví za nějakou překážku(barák) tak ti ten antiradar bude platnej jako mrtvýmu zimník - protože nebude mít prostě co registrovat až do chvíle než před ten radar vjedeš zpoza toho baráku, o tom že tě klidně můžou vzít i zezadu když budou stát v řadě aut u kraje silnice, na lesní cestě ... vůbec nemluvím. Jestli nevěříš, tak se někdy zastav u kluků z dopravky až budou někde měřit - uvěříš a rád.

turboleon
13. listopadu • 21:59

Freak: zrovna nedávno takhle měřili v Kolíně - radar schovaný za zdí. Věděl jsem o nich 50 m dopředu.... Víš, ono je potřeba vědět, že antiradar bere ODRAŽENÉ paprsky. Není to tedy o tom, kde je, ale jestli se paprsky z něj mají od čeho odrazit.........Což myslím v 95% případů mají....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
freak
14. listopadu • 21:26

Jasně, už vidím, jak ten tvůj antiradar detekuje ten zlomek původní emise parsků z radaru po x-tém odrazu od nějakého objektu(ony ty objekty totiž nejsou ideálně rovné a každý následný odraz znamená velký rozptyl - víš?). Prostě to měli blbě postavený. Tak ramena zase pod úroveň hlavy a dodržovat předpisy!!!

Antiradary BEL
15. listopadu • 1:51

Budete se asi divit, ale tak to doopravdy je a dobry antiradar, ktery je specialne upraveny na ceske Ramery, dokaze detekovat pritomnost radaru i z minima signalu na vzdalenost desitek az stovek metru. Maximalni merici vzdalenost Rameru je 60 m, ale vetsinou meri na cca 15 - 30 m. Vice o problematice radaru, laseru a antiradaru je tady:
 
http://www.rametchm.cz
 http://www.lavet.cz/
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=82&start=0 

marepa
13. listopadu • 12:53

a kolik ty antiradary vubec stoji ? :) rad bych si propocital jak casto asi musi clovek jezdit aby se mu to vyplatilo :)
ja zatim, tuk tuk tuk, .. jezdit cca 3 roky (najeto cca 40tisic km ) sem zatim neplatil ani jednu pokutu za rychlost (prakticky sem akorat platil asi 3x parkovani, ale jinak nic) :)
mam na fiky docela stesti :) tak snad mi vydrzi :)

Martin Kalenda
13. listopadu • 21:36

Az najezdite 50.000 km/rocne a bude Vas to byt neprimo zivit a bude platit bodovy system tak je cena antiradaru IRELEVANTNI. Ja ho mam ale pokud nejedu nekam pryc tak ho nepouzivam (uz jsem ho snad mesic nezapl a to jezdim denne +- 100km nejmene) mam ho jako obranu proti srabum policajtum co meri nekde mezi dedinama schovani za zastavkou.


praci cest. blinder je dobrej ale jak ho dostat do auta s nejakou normalni maskou

jiny pako
14. listopadu • 13:17

A co takhle jezdit podle predpisu? Napadlo?

Martin Kalenda
14. listopadu • 13:57

a kdo rika ze nejezdim podle predpisu? ja hovorim o tom, ze nemuzou riskovat ne ze je to vselek. To ze mam antiradar v aute neznamenam ze jezdim z nohou na podlaze. Pritelkyne delala delsi dobu u RZSHMP a rekl bych ze je casto uplne jedno jestli jedete 140-150-160 natoz 180. Ale proc nekde v dolni horni kde je na konci obce zastavka a cedule konec obce 30 metru predemnou nemuzu pridat tak abych u cedule tu rychlost mel?
Nehlede na nepozornost, moje uplne prvni pokuta v aute byla na Prumyslove v praze, jakozto tehdy jeste brna jsem jel za autobusem z jedne akce od oskara a jel za autobusem co vezl technoidy do brna na invex. celou dobu jsem jel podle predpisu a vidim svodila dvouproudovka tak jsem zacal predjizdet autobus, no nebudu lhat vyklubalo se z toho 105 na 50tce. Myslite z ejsme jel kilo na padesatce zamerne? mel jsem za to ze je to nejaka spojka tj aspon 70 se tam jet smi.


jiny pako
14. listopadu • 13:17

A co takhle jezdit podle predpisu? Napadlo?

Mike
13. listopadu • 12:07

Pokud je přijímání informací jednou ze základních svobod, tak je potom i odposlech hovoru ve vedlejší místnosti legální?

arthur.d
13. listopadu • 9:13

Pokud by signal z radaru byla informace, pak mate jeste vetsi problem, nebot tato informace neni urcena Vam:

§ 239
(1) Kdo úmyslně poruší tajemství
...
b) zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením,
bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců.

Martin Kalenda
13. listopadu • 21:33

no to by vetsina radioamateru a slusnych lidi velmi rychle u soudu uspela. NENI zakazano informaci ziskat ale je zakazano ji porust (tj ve smyslu sirit, predat) to je poruseni listovniho tajemstvi. to ze baba na prepazce na poste zna text vaseho telegramu neznamena ze kdyz ho vidi ze tim porusuje listovni tajemstvi - NESMI ho predat treti osobe

xXx
13. listopadu • 21:54

Nejen predat, ale i zneuzit (tedy vyuzit pro vlastni prospech). Ciste teoreticky to, ze po prijeti teto informace zabrzdis se da povazovat za zneuziti dotycne informace. Bylo by ovsem dosti sporne prokazovat pricinnou souvislost mezi prijetim te informace a brzdenim...

Martin Kalenda
14. listopadu • 13:49

no to je otazka jestli je to ze vim ze PROBIHA zprava zneuziti (ja obsah zpravy NEZNAM) kdyz koukam na peknou zenskou jak hazi dopis do schranky tak ji taky zneuzivam :]

Cynik
13. listopadu • 14:27

Promin, ale tohle by asi (urcite) u soudu neobstalo. Nevim, jak bys chtel presvedcovat soudce, ze policejni radar je "telefon, telegraf nebo jine takove verejne zarizeni" a ze nekdo nekomu odesila prostrednictvim policejniho radaru "zpravu". Proti pravnimu nazoru zminenem v clanku by se mozna dalo neco vymyslet, ale tohle teda urcite nikoli.

Toomas
13. listopadu • 9:53

Radar může být jen velice těžko srovnáván se zařízením pro přenos zpráv. Kromě toho je listina základních práv a svobod nadřazena tresnímu zákonu.

Flipper Tom
13. listopadu • 0:52

Dokud se naše slavná policie nenaučí použivat radary tam kde je třeba a bude je používat jen na buzeraci řidičů a dohánění schodku státní kasy, tak jsem pro antiradary zcela určitě, bez ohledu na právní výklad. :)
co ale dělat s lejzrovejma měřákama ?

Jogurt
14. listopadu • 13:47

Detekovat laserové měřiče umí skoro každý antiradar a to nejen Bell série 9xx, který je při měření v Ka pásmu dodatečně upraven na lepší citlivost českých Ramerů. Indikace laserového měření - už proto že se v 99,999% případů měří proti směru jízdy, je naprosto spolehlivá na velikou dálku. U spousty antiradarů lze navíc použít miniaturní přídavné infračervené čidlo, umístěné jinde než vlastní přístroj.
Zvláštní situace je pokud se týče legislativních omezení mimo ČR. jsou státy, kde rovněž platí v Evropě obvyklá listina základních práv a svobod a přesto tam detektory radarů taxativně zakazují a jejich použití postihují, někdy dokonce velmi tvrdě, jmenujme například Švýcarsko, Rakousko či Francii. Tento stav trvá obvykle do doby, než je napaden soudně, jako se to stalo v Německu, kde věc došla až k nejvyššímu soudu, který před 2 lety přesně v duchu vyjádření pana Kužílka konstatoval, že přijímač může mít každý jaký chce a nechat se informovat o přítomnosti elektromagnetických vln aniž by dekódoval či měnil jejich obsah, je legální, nezakázatelné a nepostižitelné.
To ovšem nic nemění na tom, že se v SRN obecně nedoporučuje mít detektor na čelním skle při přechodu hranic ani při silniční kontrole. Pohraniční i silniční policie se rozhodně pokusí Vám uložit pokutu ve výši 75Eur, případně Vás s přístrojem do Německa nevpustí. Nejste-li právník s praxí v Německém prostředí, těžko budete mít šanci.

Ace2
13. listopadu • 1:18

na lejzrové měřáky si pořídíš rušičku tak jako já.... www.sweb.cz/ace3/blinder.jpg ta ale už legální není, no ale zase není vidět

leviathan
13. listopadu • 9:47

na jakym principu to funguje? po detekci ozareni vraci silny laserovy impuls, aby na chvili/trale oslepil primaci zarizeni? nebude to pak floydum podezrely, ze jim rucni rychlomer neukaze rychlost? a jakym zpusobem se vubec detekuje pulsni ozareni laserem? vim, ze to pouzivaji ve vojenske technice, ale ty detektory urcite stojej vic nez cas, kterej teoreticky clovek za zivot usetri nepredpisove/neprimerene rychlou jizdou...

Ace2
13. listopadu • 16:16

ono zaměřit laser gunem jedoucí auto není zase až tak jednoduché, ono totiž nestačí jen tak ledabyle zaměřit a vypálit. Musí se zacílit na světlomet, nebo značku, tedy něco vrátí zpět ten laserový impuls. Takže ne každé zaměření se povede, jim to nahlásí to samé jako kdyby se netrefil.. Co se týče ceny tak já jsem to koupil na eBayi v podstatě zadarmo jako výprodej staršího modelu.

Dusan
13. listopadu • 9:56

Nez si policajt nalistuje v navodu k radaru co to znamena a zavola pritele na telefonu, ktery mu to do pro nej srozumitelneho jazyka, tak je Ace2 s jammerem davno pryc.

Doporučujeme

Články odjinud