41letý designér Etienne Salomé se narodil v Paříži a v roce 2005 vystudoval londýnskou Royal College of Art. Nyní žije v Berlíně a rychle se stal jedním z největších designérů své generace. Zdroj: Arkonik

41letý designér Etienne Salomé se narodil v Paříži a v roce 2005 vystudoval londýnskou Royal College of Art. Nyní žije v Berlíně a rychle se stal jedním z největších designérů své generace. | Zdroj: Arkonik

Nejdříve pracoval v automobilkách Kia,  Mazda  a Renault a posléze se dostal do designového oddělení automobilky Bugatti. Zdroj: Arkonik

Nejdříve pracoval v automobilkách Kia, Mazda a Renault a posléze se dostal do designového oddělení automobilky Bugatti. | Zdroj: Arkonik

Byl to on, kdo navrhl exteriér i interiér modelu Veyron Super Sport, který byl svého času nejrychlejším produkčním autem na světě. Zdroj: Arkonik

Byl to on, kdo navrhl exteriér i interiér modelu Veyron Super Sport, který byl svého času nejrychlejším produkčním autem na světě. | Zdroj: Arkonik

Zároveň stál v čele při designování unikátního hyperauta Bugatti La Voiture Noire, které se představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2019. Zdroj: Arkonik

Zároveň stál v čele při designování unikátního hyperauta Bugatti La Voiture Noire, které se představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2019. | Zdroj: Arkonik

Stephan Winkelmann, bývalý šéf automobilky, prohlásil při představení La Voiturette Noire, že svého majitele našlo za 16,5 milionu eur.  Zdroj: Arkonik

Stephan Winkelmann, bývalý šéf automobilky, prohlásil při představení La Voiturette Noire, že svého majitele našlo za 16,5 milionu eur.  | Zdroj: Arkonik

Tím se stalo nejdražším novým autem všech dob. Etienne Salomé tedy navrhl nejrychlejší i nejdražší auto na světě. No a teď navrhl plážovou buginu. Zdroj: Arkonik

Tím se stalo nejdražším novým autem všech dob. Etienne Salomé tedy navrhl nejrychlejší i nejdražší auto na světě. No a teď navrhl plážovou buginu. | Zdroj: Arkonik

Zní to možná trochu zvláštně, ale výsledek je opravdu zajímavý. Salomé udělal pro Arkonik, britského úpravce vozů  Land Rover Defender , plážový off-road pro zábavu. Zdroj: Arkonik

Zní to možná trochu zvláštně, ale výsledek je opravdu zajímavý. Salomé udělal pro Arkonik, britského úpravce vozů Land Rover Defender, plážový off-road pro zábavu. | Zdroj: Arkonik

Svůj život začal jako Land Rover 90 a Salomé zahladil všechny karosářské panely do tvarů 2. série. Zahladil ho ale možná až moc - auto nemá ani kliky. Zdroj: Arkonik

Svůj život začal jako Land Rover 90 a Salomé zahladil všechny karosářské panely do tvarů 2. série. Zahladil ho ale možná až moc - auto nemá ani kliky. | Zdroj: Arkonik

Stojí na nových 16palcových kolech a má nové přední světlomety. Pod kapotou je motor 3.9 V8 spojený s manuální převodovkou. V podstatě je jedná o restomod, za kterým stojí slavné jméno z automobilového průmyslu. Zdroj: Arkonik

Stojí na nových 16palcových kolech a má nové přední světlomety. Pod kapotou je motor 3.9 V8 spojený s manuální převodovkou. V podstatě je jedná o restomod, za kterým stojí slavné jméno z automobilového průmyslu. | Zdroj: Arkonik

Tomu však odpovídá i cena. Auto vyjde na  5.272.800 Kč  a vznikne jich pět, takže je zaručena i exkluzivita. Ostatně nic, na co by Salomé nebyl zvyklý. Zdroj: Arkonik

Tomu však odpovídá i cena. Auto vyjde na 5.272.800 Kč a vznikne jich pět, takže je zaručena i exkluzivita. Ostatně nic, na co by Salomé nebyl zvyklý. | Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

 Zdroj: Arkonik

| Zdroj: Arkonik

Nejdříve pracoval v automobilkách Kia,  Mazda  a Renault a posléze se dostal do designového oddělení automobilky Bugatti. Zdroj: Arkonik
Byl to on, kdo navrhl exteriér i interiér modelu Veyron Super Sport, který byl svého času nejrychlejším produkčním autem na světě. Zdroj: Arkonik
Zároveň stál v čele při designování unikátního hyperauta Bugatti La Voiture Noire, které se představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2019. Zdroj: Arkonik
Stephan Winkelmann, bývalý šéf automobilky, prohlásil při představení La Voiturette Noire, že svého majitele našlo za 16,5 milionu eur.  Zdroj: Arkonik
19
Fotogalerie

Navrhl nejrychlejší i nejdražší auta světa. Teď postavil plážovou buginu na blbnutí

Chcete zábavný off-road, který navrhl designér Bugatti La Voiture Noire? Není problém, ale připravte si pořádný balík.

41letý designér Etienne Salomé se narodil v Paříži a v roce 2005 vystudoval londýnskou Royal College of Art. Nyní žije v Berlíně a rychle se stal jedním z největších designérů své generace. Nejdříve pracoval v automobilkách Kia, Mazda a Renault a posléze se dostal do designového oddělení automobilky Bugatti.

Byl to on, kdo navrhl exteriér i interiér modelu Veyron Super Sport, který byl svého času nejrychlejším produkčním autem na světě. Zároveň stál v čele při designování unikátního hyperauta Bugatti La Voiture Noire, které se představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2019.

Stephan Winkelmann, bývalý šéf automobilky, prohlásil při představení La Voiturette Noire, že svého majitele našlo za 16,5 milionu eur. Tím se stalo nejdražším novým autem všech dob. Etienne Salomé tedy navrhl nejrychlejší i nejdražší auto na světě. No a teď navrhl plážovou buginu.

Zní to možná trochu zvláštně, ale výsledek je opravdu zajímavý. Salomé udělal pro Arkonik, britského úpravce vozů Land Rover Defender, plážový off-road pro zábavu. Svůj život začal jako Land Rover 90 a Salomé zahladil všechny karosářské panely do tvarů 2. série. Zahladil ho ale možná až moc - auto nemá ani kliky.

Stojí na nových 16palcových kolech a má nové přední světlomety. Pod kapotou je motor 3.9 V8 spojený s manuální převodovkou. V podstatě je jedná o restomod, za kterým stojí slavné jméno z automobilového průmyslu. Tomu však odpovídá i cena. Auto vyjde na 5.272.800 Kč a vznikne jich pět, takže je zaručena i exkluzivita. Ostatně nic, na co by Salomé nebyl zvyklý.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud