Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Tento týden se bude v EU hlasovat o budoucnosti automobilového průmyslu. Ve hře je návrh, podle kterého by měla být daná tolerance produkce emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Zda návrh projde, to ale není ještě jisté.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Návrh předložila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska. Kromě laboratorních měření se má od roku 2017 měřit produkce emisí také v reálném provozu, přičemž do roku 2019 by bylo tolerováno překročení stávající hranice 80 miligramů na kilometr maximálně o šedesát procent.

Jak ukazují některé testy, v takovém případě by měla řada automobilů problémy, protože je současný limit překračován většinou o více než sto procent. Je také otázkou, jak přesně bude definován postup měření mimo zkušebnu, kdy nebude úplně jednoduché zajistit stejné podmínky pro všechny.

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

V další fázi by se přikročilo k úplnému zrušení tolerance, což by mělo podle návrhu, o kterém píší například Automotive News, nastat v roce 2019. Ačkoliv sama Elzbieta říká, že jsou jednání velmi blízko kompromisu, některé země (třeba Německo) s takto přísným návrhem nesouhlasí. Hlasovat by se mělo ve středu. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků