Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Tento týden se bude v EU hlasovat o budoucnosti automobilového průmyslu. Ve hře je návrh, podle kterého by měla být daná tolerance produkce emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Zda návrh projde, to ale není ještě jisté.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Návrh předložila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska. Kromě laboratorních měření se má od roku 2017 měřit produkce emisí také v reálném provozu, přičemž do roku 2019 by bylo tolerováno překročení stávající hranice 80 miligramů na kilometr maximálně o šedesát procent.

Jak ukazují některé testy, v takovém případě by měla řada automobilů problémy, protože je současný limit překračován většinou o více než sto procent. Je také otázkou, jak přesně bude definován postup měření mimo zkušebnu, kdy nebude úplně jednoduché zajistit stejné podmínky pro všechny.

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

V další fázi by se přikročilo k úplnému zrušení tolerance, což by mělo podle návrhu, o kterém píší například Automotive News, nastat v roce 2019. Ačkoliv sama Elzbieta říká, že jsou jednání velmi blízko kompromisu, některé země (třeba Německo) s takto přísným návrhem nesouhlasí. Hlasovat by se mělo ve středu. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků