Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Tento týden se bude v EU hlasovat o budoucnosti automobilového průmyslu. Ve hře je návrh, podle kterého by měla být daná tolerance produkce emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Zda návrh projde, to ale není ještě jisté.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Návrh předložila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska. Kromě laboratorních měření se má od roku 2017 měřit produkce emisí také v reálném provozu, přičemž do roku 2019 by bylo tolerováno překročení stávající hranice 80 miligramů na kilometr maximálně o šedesát procent.

Jak ukazují některé testy, v takovém případě by měla řada automobilů problémy, protože je současný limit překračován většinou o více než sto procent. Je také otázkou, jak přesně bude definován postup měření mimo zkušebnu, kdy nebude úplně jednoduché zajistit stejné podmínky pro všechny.

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

V další fázi by se přikročilo k úplnému zrušení tolerance, což by mělo podle návrhu, o kterém píší například Automotive News, nastat v roce 2019. Ačkoliv sama Elzbieta říká, že jsou jednání velmi blízko kompromisu, některé země (třeba Německo) s takto přísným návrhem nesouhlasí. Hlasovat by se mělo ve středu. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků