Návrat na tratě velkých cen před 60 lety. V Mostu se závodilo i v průtrži mračen

Prohlédněte si galerii historických závodních vozů, včetně těch, které v 60. letech sbíraly vavříny v závodech Formule 1
Většinu nedělního závodu Haigo Historic Cupu cestovních vozů, ve kterém startují pouze němečtí jezdci, vedla tato Lada 2105.

Desítky závodních vozů, na které se chodili od poloviny minulého století dívat na závodní okruhy naši otcové a dědové, sváděly o víkendu boje na trati mosteckého autodromu.

Mezi nimi i nejrychlejší monoposty své doby - z padesátých a šedesátých let, kdy se seriál mistrovství světa formulových aut neuvěřitelně rychle proměňoval. Nejprve (po založení MS v roce 1950)  bývala nejčastěji konstruována auta s pohonem zadních kol, ovšem motorem vpředu. Mohly být buď přeplňované se zdvihovým objemem válců 1500 cm3 nebo atmosférické do 4500 cm3.

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

Ze socialistických dílů jsme udělali skvělá auta, říká zakladatel Metalexu

V roce 1954 se ovšem kubatura nepřeplňovaných motorů snížila na 2500 cm3, alternativa s přeplňováním stejně nebývala využita. Špičkou v té doby bývaly stroje od značky Maserati, postupně jim ovšem začaly konkurovat monoposty Cooper, BRM, a také Lotusy.

Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Další změna pravidel nastala v roce 1961, kdy se zdvihový objem motorů zmenšil na 1500 cm3. Tehdy pokračovala slavná éra Lotusů a přidaly se monoposty vyráběné Jackem Brabhamem.

Na průřez touto historií se mohly dívat tisíce lidé, kteří o víkendu zavítali na mostecký autodrom. Jako přídavek se servírovaly závody formulí a cestovních aut vyráběných v socialistických zemích i historické juniorské formule.

Více se o této akci dozvíte při prohlížení následující komentované fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků