Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

20 komentářů

Viktor Lorenc
17. června • 13:39

Do ciziny /Afriky/ jsem si schválně odvezl provedení s nejslabším, nicméně "blbovzdorným" motorem. Cestou z Prahy do Maroka jsme ve 4 dospělých a zcela zaplněném kufru z 90% po dálnicích při nepřekračování 135 km/h jeli za (dle profilu dálnice) 5,8 až 6,1 l./100 (s nezajetým motorem). K Algecirasu, kam se stoupá nekonečné minuty se však muselo jít, k udržení alespoň 100 km/h na čtyřku a plný plyn, neb 95 syrových koní už nestačí. Nicméně spokojenost, ale /možná jde o individ. problém/ nyní mám po 10 měsících najeto 13500 km, zařadit zpětný chod jde z 50% vždy jen s "přepočítáním zubů". Drží-li se pevně volant při stání s natoč. motorem, čas od času v něm jemně cukne /posilovač?/. Zadní roletka při manipulaci má tendenci někdy vypadnout z vodící lišty, Good eur gumy z Turecka (ostatně jako celý vůz) nejsou v sev. Africe žádná sláva /docela se sjíždějí/. Mimo laciných plastů a nekonečně dlouhého chodu spojky s klapáním vypínacího mechanismu /jde o zvyk, ne závadu/ se ale auto nedá noc vážného vytknout. No a na závěr jen konstatace, že motor z Punta tu není žádný problém udržovat, neb na něj jezdí velká síla taxíků.

Krokodýl
2. června • 13:20

Tipo kombi SW jsem koupil 14.dubna 2017 a to s navtovým motorem 1.6 -88 kW ve velmi slušné výbavě,s manuální šestistupňovou převodovkou,příplatková metalíza červená Amore.Nemohu si ho vynachválit.Mám najeto cca 3400 km s prům.spotřebou 5,2l/100 km a spotřeba,zřejmě jak si motor sedá ,stále klesá.Cena po slevě 531990 Kč.Porovnali jsme ho s kamarádovou Ochcávkou v základní bílé barvě bez příplatku za 789900 Kč a kromě automatické převodovky se stejnou výbavou.Já mám navíc přisvětlování do zatáček a lepší displej.Stačí jen ten rozdíl ceny...

Antiautomat
15. května • 19:20

...hlavne kvoli tomu motoru by som do toho v pokoji siel, to musi letiet ako utrhnute. A to ja zrovna diesel nemusim. Zaujimave auto.

Krokodýl
2. června • 13:27

Mohu vám potvrdit,že je to "raketa".Díky poblblé Euro 6 má sice malou prodlevu v akceleraci,ale pak vás i při 5 stupni vmáčkne do sedadla.

Petr
15. května • 16:31

Není to moc zvykem, ale seriozní test i seriozní a "k věci" komentáře

ts1990
14. května • 20:54

V tomhle pripade radeji jit do corolly, kde za tyhle prachy je TOP vybava a o kvalite zpracovani ani nemluvim. Fiat si az moc veri...

RH
16. května • 11:20

Osobne mame Corollu a s ohledem na misto pro posadku zejmena na zadnich sedadlech - nemyslim si ze sezenete prostornejsi vuz kam si muzete v klidu natahnout nohy i kdyz mate jako ja pres 1.9m... Resili jsme hodne aspektu, a celkove to dopadlo pro Corollu i s ohledem na spolehlivost a formu provozu. Vetsinu km najezdime na kratke vzdalenosti, a atmosfericka 1.6 je na to idealni (hybrid se mi nevyplatil)... Jakykoliv turbomotor (zejmena naftu) ve meste na kratke vzdalenosti pomerne rychle oddelate...

DAS
14. května • 12:03

Mel jsem ted tyden pujcenou verzi s 70kW 1,4 na dovolene a celkove velka spokojenost. Dobre se s tim jezdi, ovladace taky OK, dobre vypada, je to celkem kus auta. Ale ten motor mi prisel dost lenivy, mam sice taky jen 74 kW atmosferu, ale ta v mem Ceedu me prijde subjektivne o dost silnejsi - ale treba to bylo tim, ze ten Fiat mel jen 4000 km a jezdili s tim doted jen kloubouci. Ale jinak za 300tis dobry kup - kdybych znovu vybiral, asi bych o te verzi s 1,6 atmosferou uvazoval.

DAS
14. května • 12:09

Tak oprava, bral bych to s 1,4 TJet ve výbavě Plus + pár doplňků - do 400 slušný kočár.

Rado
13. května • 15:43

Presne tak. Je to trieda golfu a teda aj konkurent Oplu astra, Renault Megane , Peugeot 308 ale aj oktávky. Fabia je veľkosť Fiatu punto ibaže lacnota. Pretože konkurent Punta je z koncernu VW -polo!!!!

vanDave
14. května • 17:41

V tom případě je Fobia předražená :)

skodafil
15. května • 22:45

Z tehle staje nejen fobie.

pacho
13. května • 14:34

čo to je za zhovädilosť, porovnávať veľkosť kufra s Fábiou??. Veď to je o triedu vyššie auto, či škoda musí byť v každom článku?.

stréc od piva
14. května • 20:04

tady jej srovnavali s Octavii...to už mi zas přijde mimo...
https://www.youtube.com/watch...
přitom jinde zas píšou,že je to Rapid..tak ti nevím

dfgdfgf
13. května • 18:55

Zas tak velká zhovadilost to není.
Fabia 1,4 TDI 77kW výbava Style + tempomat stojí cca 429.000 Kč
Tipo 1,6 MultiJet 88kW výbava Plus + tempomat stojí cca 433.000 Kč
Ta auta si přímo konkurují. Lidi nějaké třídy zas tak moc nezajímají. Rozhoduje cena a co za to.

pacho
14. května • 20:36

asi jedine porovnatelná je cena. Motor, rozhodne Tipo, rozmery, radšej ani nepíšem, vybava kvalita a spracovanie +- rovnaké.

Neurotic
13. května • 9:55

Jde to koupit bez toho odporného displaye? Bez něj je to totiž pěkné auto

jantar
14. května • 12:39

Ano, jde, ale pak nemůžete mít parkovací kameru.
A ta je u Tipa docela důležitá, protože výhled dozadu je katastrofální.

franta321
15. května • 9:00

Kdo není zhejčkanej zbytečnostma (kamera, hlídátka a jiný pičovinky) a umí couvat podle zrcátek, tomu kamera chybět nebude. Na ten výhled si člověk musí zvyknout, jako u každýho auta na který zvyklej není.

Tom
13. května • 9:35

Fajn auto za dobrou cenu. Na zivo se mi libil design predni a zadni casti, z boku na asi nejakych malych kolech to vypadalo hodne nevyvazene,asi jako X4. Na druhou stranu uznavam, ze za tu cenu v plny palbe a kombi bych mu to klidne odpustil:-))

Doporučujeme

Články odjinud