Minulý týden to bylo jako na houpačce, nejprve se na světlo světa dostala zpráva, že jistý miliardář chce oživit výrobu legendárního Defendera. V plánu měl odkoupení výrobní linky a pochopitelně i práv na výrobu modelu, proti tomu se ale ostře ohradila automobilka, která vydala prohlášení, že Defender je její dítko, které nikdo jiný vyrábět nebude. Vypadalo to jako konec všech nadějí, ale není tomu tak.
Jim Ratcliffe a jeho společnost Ineos se za žádnou cenu nechtějí vzdát. V plánu je nakonec výroba nekompromisního offroadu, který se bude v Defenderu v mnohém inspirovat. V otázce spolehlivosti si však chce Ratcliffe vzít za příklad Toyotu Land Cruiser, v oblasti bezpečnosti či emisí by měl být připravovaný model zcela srovnatelný s jinými moderními vozy.
Kvůli tomu, že automobilka nenašla společnou řeč s Land Roverem, čeká ji o něco trnitější cesta. Bude muset začít s nepopsaným listem papíru, zároveň pochopitelně nesmí použít jakákoliv loga či označení. Společnost však chce do chystaného modelu přenést duch starého Defendera.
Ineos si momentálně nechává vypracovat různé studie, jejichž výsledek by měl být známý v prosinci letošního roku. Poté se chce Ineos spojit s nějakou významnou automobilkou, která by poskytla pohonnou jednotku a možná i další díly. Pokud všechno půjde podle plánu, vznikne na severu Anglie výrobní linka za 250 milionů liber, která bude produkovat 20 tisíc vozů ročně.