Navigace od Googlu bude mít mód i pro motorkáře. Povede je vhodnější trasou

Motorkáři potřebuje jiné a odlišně podané informace o trase, než autaři. Google na to zareaguje.

Používáte mapy Google coby navigaci v chytrém telefonu? Pak zřejmě tušíte, že nabízí módy podle toho, jakým způsobem se pohybujete. Tedy jestli cestujete pěšky, městskou hromadnou dopravou či autem. Aplikace na základě toho upraví vaši trasu, což není překvapivé. Diferencovat ale vývojáři chtějí i motocykly.

Motorkář měl po srážce obrovské štěstí. Náklaďák ho minul o pár centimetrů

Motorkář měl po srážce obrovské štěstí. Náklaďák ho minul o pár centimetrů

Pokud aplikaci přepnete do motocyklového módu, ve výpočtu trasy se několik parametrů změní. Počítá s delším či naopak kratším časem cesty pro dlouhé trasy. Motorkář totiž zpravidla staví častěji, než když jede autem, ale nemusí to být pravidlem. Ukáže také trasy, kudy auta neprojedou či to mají zakázáno. Městské kolony pak bude počítat jako kratší zpoždění - předpokládá opatrné kličkování.

Mezi další prvky, které aplikace nově při motocyklovém módu bude zvažovat patří širší parkovací možnosti v centru měst či efektivitu cestování na základě profilu trasy. Jinak řečeno, jet konstantních 130 km/h v některých případech není tak efektivní, jako to střihnout zkratkou po točité okresce. Což pro automobilovou verzi navigace nemusí platit. Přizpůsobí se také grafika navádění, protože na motocyklu přicházíte o hlasové pokyny.

Gin obsahující části motoru Harley Davidson. Za kolik koupíte tento bizár?

Gin obsahující části motoru Harley Davidson. Za kolik koupíte tento bizár?

Google aktuálně mód testuje v Indii a jihovýchodní Asii, kde jsou motocykly z celého světa vůbec nejpopulárnější. Údaje nasbírané například v Indonésii, Malajsii, Thajsku, Vietnamu či na Filipínách poté použijí pro globální verzi aplikace.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků