GPSka dobrá, ale na můj rozpočet je to přecejen trošku moc. Proto jsem se díval i na recenze na https://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-navigace-d... ... , kde jsou i cenově dostupnější navigace, které využije i tuctový řidič. Přecejen bych ji potřeboval jen když jedu někam kde to neznám, takže to nemusí být nic extra.
Musím říct, že souhlasím s hlasy, které říkají, že mapa je zbytečná. Pár dní jsem teď zkoušel navigaci v radiu od Blp. (18 900 Kč včetně CD pro ČR, Polsko a hlavní trasy EU, GPS a gyroskopu). V prvním okamžiku značná nedůvěra ve schopnosti navigace jen prostřednictvím hlasu a malého černobílého displeje se během pár minut po rozjetí obrátila v nadšení . Prahou z ulice do ulice dokáže s přesností na metr navigovat i naprosto zmateného nepražáka tak, že místní řidič co pojede za ním bude mít pocit, že on sám se má ještě hodně co učit . Na to všechno stačí jen perfektní česká hlasová navigace no a kdyby šlo do tuhého, radio na displeji automaticky na každé křižovatce zobrazí její přesný tvar a způsob průjezdu, což platí i pro ty nejsložitější.Do úrovně ulic jsou zpracované celé čechy (výrobce Tele Atlas udává cca 4.600 uličních plánů), na moravě zatím jen Ostrava, Olomouc a Brno . Databáze cílů je aspoň po ČR natolik rozsáhlá, že mapa je skoro zbytečná, no a když ne, přijde mi praktičtější mít mapu ve formě klasického atlasu (cca. 150 Kč), než si s ní hrát na malém displeji.Jinými slovy, než se patlat s různými PDA a rozměrnými displeji, které v autě spíše překážejí, přijde mi navigace v podobě radia mnohem elegantnější, nemluvě o jednoduchosti montáže. Montuje se totiž stejně jako radio + instalace externí GPS antény. O to víc mě překvapuje, že zdejší redaktoři se tváří jako by taková možnost ani neexistovala.
V rádiích je navigace opravdu geniální! Až ne jenu maličkost. Nikde nevidíte, kudy to vlastně přístroj narůtoval. Až uděláte smyčku kterou byste na displeji s mapou viděl...................no legrace. Legrace Vám dojde, až dojedete 300km od místa cíle. Proč? No místa se jmenují podobně a je tomu i v Německu. Bez displeje s mapou jedeta zkrátka totálně na blbce. Jen do toho a hlavně si nezapomenout tu mapu za 150Kč.
To jsem zvědavej, jak si navigaci v rádiu vezmeš a odneseš pryč ;) Do druhýho dne seš bez ní.
Samozřejmě má odnímatelný čelní panel jako každé autoradio a v ceně je pojištění proti krádeži do konce příštího roku. Určitě je to praktičtější, než sebou tahat celý rozměrný displej nebo PDA i s GPS modulem.
PDA sebou stejne vetsina taha a GPS us je v nekterejch modelech zabudovany, takze jen prijdes do auta a jako s telefonem nebo panelem u radia, ho jen nacvaknes do drzaku, nic vic, nic min..Radia se kradou i bez panelu, ja sem toho prikladem, us mam doma 2 panely a radio zadny, vzdy ukradeno po skonceni Sonacke pojistky . Dalsi vyhoda PDA, jedu sam a dostanu se do zacpy, treba kvuli nejake havarce, nic jednodussiho nes ze si na PDA zahraju nejakou gamesu, prohlidnu si inet nebo proste prectu majly.
Jenže ne každému je libo PDA tahat sebou. Já osobně, když už mám pracovat na cestě, tak raději otevřu NTB a připojím se přes BT, PDA sem prostě nepřišel na chuť. A pokud jde o navigaci, nepadl tu ještě jeden velký problém PDA, nemá totiž gyroskopický kompas. Tím pádem mu trvá o poznání déle, než se zorintuje např. v tom, zda člověk na křižovatce odbočil a jestli trefil tu správnou uličku. Vypadá to jako hloupost, ale ve městě to hraje dost velkou roli.
Zdejší redaktoří...
rozmyslam o kupe Acer n50 so zabudovanym GPS, aky navigacny software mi na tom pobezi ?
tech softu je strasna spousta, PockerKIM, Navigon, SunnySoftNAVIpack, Route 66, Dynavix, atd..... vsechny budou funkcni na vsech dnesnich PDA vcetne N50
Myslím, že omezení zobrazení za jízdy je funkce, která bude čím dále vidět na auto navigacích pro řidiče. Je jasné, že řidiči stačí omezená symbolika (např. na menším displeji mezi budíky, nebo heads up displeji), možná ještě tak 3D pohled na nejbližší situaci na cestě a perfektní hlasová navigace.Je jasný (do budoucna) znatelnější odklon od řidičova zobrazení perfektně detailní obří barevné mapy, která je skutečně možná dobrá pro spolujezdce, ale pro řidiče za jízdy může být vražednou, stejně jako mobil bez HF, nebo cigareta, nebo bageta .A mluvím o vlastní zkušenosti.
De facto by měla stačit hlasová navigace; dobrý hlasový výstup v poho nahradí grafiku, tu nepotřebuju. Jen musím dostatečně v předstihu vědět, kam odbočit.
No nevim, kvalitni vektorove znazorneni slozitejsi krizovatky s vyrazne vyznacenou trasou v cizim prostredi (state) jednou ocenite. Rozhodne spis nez prijemny hlasovy vystup "Po 20 metrech zahnete doprava". Ale kam ku*va kdyz tam jsou 3 cesty? TomTom, vic map pro CR a okoli, a neni co resit.
no nevím podle mě předražená záležitost, není lepší PDA+gps za poloviční cenu!!
Presne tak, za 20 tisic je to predrazene, to bych radsi sahnul po Aceru N35 s Pocket KIMem se 140 mesty do hloubky ulic + drzak do auta, a to za cenu 12 tisic s dani za komplet.
Musím jedině souhlasit. Používám Acer n35 + držák do auta + nabíječka do zapalovače + soft Dynavix Mobile Tzn. podrobná mapa ČR + hlavní silniční siť Evropy. Cena cca. 16 tisíc. Neříkám, že Acer je nějaké úžasné PDA, ale na navigaci a běžnou agentu jako kalendář, synchronizace s Outlookem občas stažení emailu přes GPRS bohatě stačí. Škoda, že nemá bluetooth.
Vše je o penězích. Pokud chci ušetřit, koupím si PDA s nekvalitním displejem, hlasovými příkazy a omezenými mapami (mimo ČR), které navíc nejsou v ceně. V případě, že chci komfort, sáhnu po podobné profesionální navigaci, která je celkem logicky dražší.
To prave neni pravda. Podle popisu omezeni, ktere ma tato "profesionalni navigace", je cca na urovni PDAckovych navigaci z doby pred peti lety. Napriklad nemoznost naplanovat najednou prujezd vice staty u PDA navigaci jiz nekolik let neplati. Tohle je krap a uplne naprd. Takovy TomTom 5 nabizi podrobnou mapu Evropy na uroven cisel domu (tj. stejne jako tohle), slusnou ac ne dokonalou mapu CR (tahle je na tom je ovsem stejne) a dokaze bez problemu naplanovat trasu z Prahy az treba do Spanelska na jeden zatah. Takze pokud chci komfort tak bud sahnu po PDA navigaci nebo po skutecne profesionalnim reseni, ktere ovsem nestoji dvacet, ale cca ctyricet tisic.
Jenže TomTom má mapu jednoho státu na 100-200 MB - já mám v mobilu jen 256 a dvě mapy se mi tam prostě nevejdou, takže stejně musím na etapy. Lepší je Wayfinder, který tahá mapy přes GPRS, takže karta není potřeba.
... a vieš koľko stojí prenos cez GPRS? A to nehovorím o roaningu GPRS keď budeš v zahraničí...
Toto je velmi kvalitná pripomienka, asi vieš o čom hovoríšA výhoda drahých GPS? Napr: Automatické preprogramovanie trasy ak sa cestou pomýliš a to sa Ti pri dlhej trase stane niekolkokrát. To znamená, že sa nemusiš vracať späť ale jednoducho pokračuješ ďalej, o ostatné sa postará GPS. Nehovoriac už o plánovaní trasy a vyhľadávaní miest. Dobrá vec je možnosť naplánovať trasu pre TIR,autobus, zásobovanie a pod. Bolo by dosť blbé vliezť s kamionom, ktorý má výšku 4m pod most ktorý má 3,5m a keď aj zastavíš pred mostom potom cúvaj ako blbec s 20m súpravou za plnej premávky.Niektoré mestá sa v europe nachádzajú s rovnakým pomenovaním aj 6 krat potom ti dobre padne vyhladanie podla Psč a to nemajú vsetky gps-ky. Všetko to zaleží od účelu na ktorý to potrebuješ. Ale ak mám sťahovať dáta v zahraničí to si radšej kúpim slušnú gps-ku. Dáta sú tam naozaj hovadsky drahé, aspoň nateraz určite
To je zase neco jineho. Pokud chce clovek mit navigaci v necem takovem jako je mobil tak krome vyhod jako je pouze jedno univerzalni velikost, velikost a dostupnost, proste musi akceptovat i nevyhody. U PDAckove navigace neni velikost map problem, ja jsem si do sveho PDAcka koupil za smesne tri tisice dvougigovou flasku na kterou se mi vejde spousta aplikaci, prujezdni mapa Evropy, mapa Nemecko, Rakousko, Cechy, Polsko, mapa Benelux, mapa Anglie a mapa Kalifornie. A pritom mam stale volne misto ackoliv mam pokryte vsechny destinace kam jezdim.
Tahle veta je perla:Je logické, že pokud se chcete nechat navigovat, musíte vybrat ten druhý, ač je to trochu nelogické.
LOL
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.