Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Technologie autonomní jízdy se pomalu dostává do sériové výroby. Než nás ale auta začnou vozit, aniž by je musel někdo řídit, dočkáme se použití v trochu jiné podobě. Jednou takovou možností je samostatné parkování, které bude mít i připravovaná nová generace Mercedesu-Benz třídy E.

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jak celá věc funguje, to ukazuje nové video. Řidič se propojí s automobilem pomocí chytrého telefonu, vůz sám vycouvá z parkovacího místa a posádka následně může pohodlně nastoupit. Obdobně pak lze tento systém použít také při parkování.

Technologie samostatného parkování je ale jenom jedna položka z velmi širokého seznamu asistentů, které Mercedes pro třídu E chystá. Těšit se můžeme třeba na adaptivní světla složená z 84 diod, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, možnost odemknout vůz telefonem, systém, který vám pomůže aktivním zásahem do řízení s vyhýbacím manévrem a tak dále.

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Auto parkující zcela samostatně ale není úplná novinka. Něco podobného už představila automobilka Volvo nebo Audi. Land Rover se pro změnu nedávno vytasil se systémem, kdy vůz můžete přímo přes displej telefonu ovládat, což se hodí opět k parkování do stísněných prostor, aniž byste se následně museli soukat z vozu ven, nebo samozřejmě pro jízdu těžkým terénem, kdy řídíte a zároveň zvenku kontrolujete, jak na tom auto je. 

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků