Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Technologie autonomní jízdy se pomalu dostává do sériové výroby. Než nás ale auta začnou vozit, aniž by je musel někdo řídit, dočkáme se použití v trochu jiné podobě. Jednou takovou možností je samostatné parkování, které bude mít i připravovaná nová generace Mercedesu-Benz třídy E.

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jak celá věc funguje, to ukazuje nové video. Řidič se propojí s automobilem pomocí chytrého telefonu, vůz sám vycouvá z parkovacího místa a posádka následně může pohodlně nastoupit. Obdobně pak lze tento systém použít také při parkování.

Technologie samostatného parkování je ale jenom jedna položka z velmi širokého seznamu asistentů, které Mercedes pro třídu E chystá. Těšit se můžeme třeba na adaptivní světla složená z 84 diod, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, možnost odemknout vůz telefonem, systém, který vám pomůže aktivním zásahem do řízení s vyhýbacím manévrem a tak dále.

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Auto parkující zcela samostatně ale není úplná novinka. Něco podobného už představila automobilka Volvo nebo Audi. Land Rover se pro změnu nedávno vytasil se systémem, kdy vůz můžete přímo přes displej telefonu ovládat, což se hodí opět k parkování do stísněných prostor, aniž byste se následně museli soukat z vozu ven, nebo samozřejmě pro jízdu těžkým terénem, kdy řídíte a zároveň zvenku kontrolujete, jak na tom auto je. 

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků