Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pokud jste už měli namalované transparenty a chystali se před branami Toyoty halekat o nástupci GT86, můžete jít klidně spát. Toyota spekulace o ukončení modelu vyvrátila, ještě než vám stihla zaschnout barva.

V Subaru se nechali slyšet, že nástupce sportovního modelu BRZ, který je dvojčetem Toyoty GT86, je již ve vývoji. Tím se ještě prohloubily spekulace o tom, že Toyota s malým sporťákem možná sekne a Subaru do toho půjde samo, čehož by se samozřejmě nebáli.

Brodie Bott z automobilky Toyota ale prozradil magazínu GoAuto, že model GT86 je pro ně velmi důležitý, a že se stane malým bratříčkem nové Supry. Tímto tak ony spekulace o ukončení produkce GT86, až současná generace dožije konce, vyvrátil. „Nevím, odkud lidé tyto informace vzali, ale momentálně rozhodně nemáme v plánu tento model ukončit“, prozradil magazínu GoAuto.

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Takže další skvělá zpráva pro všechny, kteří kruhové objezdy neobjíždí jen jednou. Víte asi, co myslím. Toyota už dříve prohlásila, že se na nás chystají další a další sportovní modely a dost možná půjde o znovuzrození některých slavných jmen. Zatímco Celica se do současného portfolia moc nehodí, takový malý sporťák s motorem uprostřed v podobě MR2 by byl v dnešním světě unikátem.

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Pokud jde o potenciální rivalitu mezi novým GT86 a základní Suprou s dvoulitrem, tak ano, nástupce hachi-roku poleze Supře do revíru. Jenže zatímco dvě stě koní u Supry je přeplňovaných od BMW, GT86 bude mít podle všeho pořád atmosféru. Jen bude prostě zase o něco lepší a nabídne tu čistotu a radost z jízdy za pár peněz.

Zatím není úplně jasné, zdali Toyota a Subaru využijí nějakou formu elektrifikace. Vzhledem k filozofii těchto modelů je ale jakákoliv forma dopingu pro motor ne moc reálná.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 108 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků