Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pokud jste už měli namalované transparenty a chystali se před branami Toyoty halekat o nástupci GT86, můžete jít klidně spát. Toyota spekulace o ukončení modelu vyvrátila, ještě než vám stihla zaschnout barva.

V Subaru se nechali slyšet, že nástupce sportovního modelu BRZ, který je dvojčetem Toyoty GT86, je již ve vývoji. Tím se ještě prohloubily spekulace o tom, že Toyota s malým sporťákem možná sekne a Subaru do toho půjde samo, čehož by se samozřejmě nebáli.

Brodie Bott z automobilky Toyota ale prozradil magazínu GoAuto, že model GT86 je pro ně velmi důležitý, a že se stane malým bratříčkem nové Supry. Tímto tak ony spekulace o ukončení produkce GT86, až současná generace dožije konce, vyvrátil. „Nevím, odkud lidé tyto informace vzali, ale momentálně rozhodně nemáme v plánu tento model ukončit“, prozradil magazínu GoAuto.

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Takže další skvělá zpráva pro všechny, kteří kruhové objezdy neobjíždí jen jednou. Víte asi, co myslím. Toyota už dříve prohlásila, že se na nás chystají další a další sportovní modely a dost možná půjde o znovuzrození některých slavných jmen. Zatímco Celica se do současného portfolia moc nehodí, takový malý sporťák s motorem uprostřed v podobě MR2 by byl v dnešním světě unikátem.

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Pokud jde o potenciální rivalitu mezi novým GT86 a základní Suprou s dvoulitrem, tak ano, nástupce hachi-roku poleze Supře do revíru. Jenže zatímco dvě stě koní u Supry je přeplňovaných od BMW, GT86 bude mít podle všeho pořád atmosféru. Jen bude prostě zase o něco lepší a nabídne tu čistotu a radost z jízdy za pár peněz.

Zatím není úplně jasné, zdali Toyota a Subaru využijí nějakou formu elektrifikace. Vzhledem k filozofii těchto modelů je ale jakákoliv forma dopingu pro motor ne moc reálná.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků