Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pokud jste už měli namalované transparenty a chystali se před branami Toyoty halekat o nástupci GT86, můžete jít klidně spát. Toyota spekulace o ukončení modelu vyvrátila, ještě než vám stihla zaschnout barva.

V Subaru se nechali slyšet, že nástupce sportovního modelu BRZ, který je dvojčetem Toyoty GT86, je již ve vývoji. Tím se ještě prohloubily spekulace o tom, že Toyota s malým sporťákem možná sekne a Subaru do toho půjde samo, čehož by se samozřejmě nebáli.

Brodie Bott z automobilky Toyota ale prozradil magazínu GoAuto, že model GT86 je pro ně velmi důležitý, a že se stane malým bratříčkem nové Supry. Tímto tak ony spekulace o ukončení produkce GT86, až současná generace dožije konce, vyvrátil. „Nevím, odkud lidé tyto informace vzali, ale momentálně rozhodně nemáme v plánu tento model ukončit“, prozradil magazínu GoAuto.

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Takže další skvělá zpráva pro všechny, kteří kruhové objezdy neobjíždí jen jednou. Víte asi, co myslím. Toyota už dříve prohlásila, že se na nás chystají další a další sportovní modely a dost možná půjde o znovuzrození některých slavných jmen. Zatímco Celica se do současného portfolia moc nehodí, takový malý sporťák s motorem uprostřed v podobě MR2 by byl v dnešním světě unikátem.

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Pokud jde o potenciální rivalitu mezi novým GT86 a základní Suprou s dvoulitrem, tak ano, nástupce hachi-roku poleze Supře do revíru. Jenže zatímco dvě stě koní u Supry je přeplňovaných od BMW, GT86 bude mít podle všeho pořád atmosféru. Jen bude prostě zase o něco lepší a nabídne tu čistotu a radost z jízdy za pár peněz.

Zatím není úplně jasné, zdali Toyota a Subaru využijí nějakou formu elektrifikace. Vzhledem k filozofii těchto modelů je ale jakákoliv forma dopingu pro motor ne moc reálná.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků