Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pokud jste už měli namalované transparenty a chystali se před branami Toyoty halekat o nástupci GT86, můžete jít klidně spát. Toyota spekulace o ukončení modelu vyvrátila, ještě než vám stihla zaschnout barva.

V Subaru se nechali slyšet, že nástupce sportovního modelu BRZ, který je dvojčetem Toyoty GT86, je již ve vývoji. Tím se ještě prohloubily spekulace o tom, že Toyota s malým sporťákem možná sekne a Subaru do toho půjde samo, čehož by se samozřejmě nebáli.

Brodie Bott z automobilky Toyota ale prozradil magazínu GoAuto, že model GT86 je pro ně velmi důležitý, a že se stane malým bratříčkem nové Supry. Tímto tak ony spekulace o ukončení produkce GT86, až současná generace dožije konce, vyvrátil. „Nevím, odkud lidé tyto informace vzali, ale momentálně rozhodně nemáme v plánu tento model ukončit“, prozradil magazínu GoAuto.

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Takže další skvělá zpráva pro všechny, kteří kruhové objezdy neobjíždí jen jednou. Víte asi, co myslím. Toyota už dříve prohlásila, že se na nás chystají další a další sportovní modely a dost možná půjde o znovuzrození některých slavných jmen. Zatímco Celica se do současného portfolia moc nehodí, takový malý sporťák s motorem uprostřed v podobě MR2 by byl v dnešním světě unikátem.

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Toyota bude mít tři puristické sporťáky. Jeden možná ještě menší a levnější než GT86

Pokud jde o potenciální rivalitu mezi novým GT86 a základní Suprou s dvoulitrem, tak ano, nástupce hachi-roku poleze Supře do revíru. Jenže zatímco dvě stě koní u Supry je přeplňovaných od BMW, GT86 bude mít podle všeho pořád atmosféru. Jen bude prostě zase o něco lepší a nabídne tu čistotu a radost z jízdy za pár peněz.

Zatím není úplně jasné, zdali Toyota a Subaru využijí nějakou formu elektrifikace. Vzhledem k filozofii těchto modelů je ale jakákoliv forma dopingu pro motor ne moc reálná.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků