Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první evropská Škodovka také na zádi použije nápis místo loga.

Po konceptu Vision RS a další fotografii se začíná nástupce Škody Rapid poodhalovat blíže. Na dalších snímcích je vidět nové jméno tohoto modelu. Nebude to Spaceback, jak se očekávalo, ale Scala. To latinsky znamená žebřík či schody.

Pikantní také je, že stejně se jmenoval sedan od Renaultu, který minulému Rapidu na tamním trhu přímo konkuroval. Renault však toto označení již nepoužívá. „S použitím jména Scala není problém. Škoda smí název Scala pro svůj nový model použít na základě předchozích dohod,“ řekl na náš dotaz Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Jak už vyplývá z předchozích prohlášení, novinka zaujme pevnější místo v nižší střední třídě. Bude delší, širší a celkově komfortnější. Velikostí a provedením se má podobat Volkswagen Golf, ovšem založena bude na platformě MQB A0, z níž vychází například Seat Ibiza či Volkswagen Polo.

Na jednom ze snímků je patrné, že z konceptu Vision RS si sériová podoba Scaly bere velký nápis Škoda na zádi. Takto velkorysé označení má na sobě evropská Škodovka vůbec poprvé. Ze zveřejněných obrázků, nafoceného prototypu i zmíněného konceptu si už dobrou představu můžeme udělat i o sériové podobě novinky. Dominantou mají být především ostře řezané světlomety zasahující do masky chladiče.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Základem nabídky motorů bude litrový tříválec. Možné je také zařazení čtyřválce 1.5 TSI, ale i vznětové šestnáctistovka. Spekuluje se také o verzi RS s motorem 2.0 TSI o výkonu okolo 200 koní. Oficiální představení Scaly proběhne před koncem tohoto roku. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků