Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první evropská Škodovka také na zádi použije nápis místo loga.

Po konceptu Vision RS a další fotografii se začíná nástupce Škody Rapid poodhalovat blíže. Na dalších snímcích je vidět nové jméno tohoto modelu. Nebude to Spaceback, jak se očekávalo, ale Scala. To latinsky znamená žebřík či schody.

Pikantní také je, že stejně se jmenoval sedan od Renaultu, který minulému Rapidu na tamním trhu přímo konkuroval. Renault však toto označení již nepoužívá. „S použitím jména Scala není problém. Škoda smí název Scala pro svůj nový model použít na základě předchozích dohod,“ řekl na náš dotaz Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Jak už vyplývá z předchozích prohlášení, novinka zaujme pevnější místo v nižší střední třídě. Bude delší, širší a celkově komfortnější. Velikostí a provedením se má podobat Volkswagen Golf, ovšem založena bude na platformě MQB A0, z níž vychází například Seat Ibiza či Volkswagen Polo.

Na jednom ze snímků je patrné, že z konceptu Vision RS si sériová podoba Scaly bere velký nápis Škoda na zádi. Takto velkorysé označení má na sobě evropská Škodovka vůbec poprvé. Ze zveřejněných obrázků, nafoceného prototypu i zmíněného konceptu si už dobrou představu můžeme udělat i o sériové podobě novinky. Dominantou mají být především ostře řezané světlomety zasahující do masky chladiče.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Základem nabídky motorů bude litrový tříválec. Možné je také zařazení čtyřválce 1.5 TSI, ale i vznětové šestnáctistovka. Spekuluje se také o verzi RS s motorem 2.0 TSI o výkonu okolo 200 koní. Oficiální představení Scaly proběhne před koncem tohoto roku. 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků