Nástupce Nissanu 370Z: více motorů a jedno jméno

Nástupce Nissanu 370Z: více motorů a jedno jméno

Nástupce sportovního kupé Nissan 370Z se připravuje na rok 2016, ale rozdílné preference různých cílových trhů si vyžádaly přepracovat strategii. Nissan tak pod kapotou nabídne několik motorů v závislosti na trhu, kde se auto bude prodávat. Změní se i název. Sporťák od Nissanu se bude nadále zřejmě jmenovat jen Z, případně Z Coupé a Z Roadster.

Pro magazín Car Advice to řekl Roel de Vries, nejvyšší muž značky pro plánování obchodní strategie a globální marketing. Vysvětlil také, že si Nissan nemůže dovolit nabízet pouze jeden motor kvůli trhům, kde zákazníci příliš koukají na spotřebu a úředníci na emise. Myslí tím hlavně Evropu.

Nissan 370Z Nismo: výraznější vzhled, stejný motor (+ 33x foto)

Nissan 370Z Nismo: výraznější vzhled, stejný motor (+ 33x foto)

Sice by místní dali asi nejraději přednost kupé s motorem 1.5 dCi, ale diesel ještě nebude. Evropský trh dostane čtyřválce. Ano, množné číslo čtete správně. V nabídce by se měl vedle vrcholného přeplňovaného motoru s výkonem kolem 300 koní objevit i atmosférický motor s výkonem okolo 200 koní.

Nissan chce novým modelem Z konkurovat i Toyotě GT86 a Subaru BRZ a to ne jen na poli dynamiky, ale hlavně i ceny. Silnější šestiválec bude vyhrazen pouze pro USA a možná půjde koupit ještě v domácím Japonsku. Nástupce současného auta prý bude také lehčí, aspoň tedy ve čtyřválcovém provedení. Samozřejmě zůstane pohon zadních kol a tradiční manuální převodovka.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků