Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Automobilka připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol.
Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Produkční verze konceptu crossoveru Gripz nebude přímý nástupce Nissanu 370Z, naopak to bude dárce orgánů, díky kterému bude moci vyhraněné sportovní kupé s pohonem zadních kol přežít. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový specialista divize Nismo.

Automobilka totiž připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol. Nissan potvrdil, že příští kupé bude o něco menší, lehčí a dostane úspornější motor. Cílem je nabídnout vůz cenově srovnatelný třeba s Toyotou GT86 či základními verzemi Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

To by mohlo znamenat cenovku hluboko pod milion. Pravda, Nissan 370Z lze koupit pod milion i nyní, konkrétně za 911 000 korun... Šestiválcové sportovní kupé sice jinde levněji nepořídíte, ale stejně se u Nissanu netvoří fronty. Klasická sportovní zadokolka je zkrátka vymírající druh, o tom není sporu.

A právě platformu pro nástupce 370Z by využil i crossover Gripz, který by tak vznikal současně s klasickým kupé, ale pomohl by vytížit společné výrobní a logistické kapacity. Tím by se skutečně mohlo ušetřit dost prostředků a nepříliš výdělečné kupé by mohlo být tolerováno, pokud bude příbuzný crossover tvořit dostatečné zisky. Jen se podívejte na úspěch Nissanu Juke. Nástupce „Zetka“ dorazí zhruba za dva roky.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků