Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Automobilka připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol.
Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Produkční verze konceptu crossoveru Gripz nebude přímý nástupce Nissanu 370Z, naopak to bude dárce orgánů, díky kterému bude moci vyhraněné sportovní kupé s pohonem zadních kol přežít. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový specialista divize Nismo.

Automobilka totiž připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol. Nissan potvrdil, že příští kupé bude o něco menší, lehčí a dostane úspornější motor. Cílem je nabídnout vůz cenově srovnatelný třeba s Toyotou GT86 či základními verzemi Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

To by mohlo znamenat cenovku hluboko pod milion. Pravda, Nissan 370Z lze koupit pod milion i nyní, konkrétně za 911 000 korun... Šestiválcové sportovní kupé sice jinde levněji nepořídíte, ale stejně se u Nissanu netvoří fronty. Klasická sportovní zadokolka je zkrátka vymírající druh, o tom není sporu.

A právě platformu pro nástupce 370Z by využil i crossover Gripz, který by tak vznikal současně s klasickým kupé, ale pomohl by vytížit společné výrobní a logistické kapacity. Tím by se skutečně mohlo ušetřit dost prostředků a nepříliš výdělečné kupé by mohlo být tolerováno, pokud bude příbuzný crossover tvořit dostatečné zisky. Jen se podívejte na úspěch Nissanu Juke. Nástupce „Zetka“ dorazí zhruba za dva roky.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků