Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Automobilka připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol.
Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Produkční verze konceptu crossoveru Gripz nebude přímý nástupce Nissanu 370Z, naopak to bude dárce orgánů, díky kterému bude moci vyhraněné sportovní kupé s pohonem zadních kol přežít. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový specialista divize Nismo.

Automobilka totiž připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol. Nissan potvrdil, že příští kupé bude o něco menší, lehčí a dostane úspornější motor. Cílem je nabídnout vůz cenově srovnatelný třeba s Toyotou GT86 či základními verzemi Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

To by mohlo znamenat cenovku hluboko pod milion. Pravda, Nissan 370Z lze koupit pod milion i nyní, konkrétně za 911 000 korun... Šestiválcové sportovní kupé sice jinde levněji nepořídíte, ale stejně se u Nissanu netvoří fronty. Klasická sportovní zadokolka je zkrátka vymírající druh, o tom není sporu.

A právě platformu pro nástupce 370Z by využil i crossover Gripz, který by tak vznikal současně s klasickým kupé, ale pomohl by vytížit společné výrobní a logistické kapacity. Tím by se skutečně mohlo ušetřit dost prostředků a nepříliš výdělečné kupé by mohlo být tolerováno, pokud bude příbuzný crossover tvořit dostatečné zisky. Jen se podívejte na úspěch Nissanu Juke. Nástupce „Zetka“ dorazí zhruba za dva roky.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků