Nový Lexus LFA ještě není za rohem, ale pořád ještě v říši vývoje. Přesto tu máme další informace. Ty sice nejsou úplně konkrétní, ale minimálně jedna hodně potěší. Zdroj: Lexus

Nový Lexus LFA ještě není za rohem, ale pořád ještě v říši vývoje. Přesto tu máme další informace. Ty sice nejsou úplně konkrétní, ale minimálně jedna hodně potěší. | Zdroj: Lexus

Zatímco ale model LFA vymáčkl maximum z technologie spalovacích motorů, novinka má za úkol dokázat totéž s elektřinou. Zdroj: Lexus

Zatímco ale model LFA vymáčkl maximum z technologie spalovacích motorů, novinka má za úkol dokázat totéž s elektřinou. | Zdroj: Lexus

Ano, tam vzadu už slyším štěbetání, že spalovací motory dělá Lexus od počátku v roce 1989 a elektromobily dělá dva roky, takže vrchol této technologie asi jen tak nenajde. Zdroj: Lexus

Ano, tam vzadu už slyším štěbetání, že spalovací motory dělá Lexus od počátku v roce 1989 a elektromobily dělá dva roky, takže vrchol této technologie asi jen tak nenajde. | Zdroj: Lexus

Časem zrychlení z 0 na 100 km/h se chce lexus dostat ke dvěma sekundám. U dojezdu na jedno nabití pak udává celkem střízlivou hodnotu 700 kilometrů.  Zdroj: Lexus

Časem zrychlení z 0 na 100 km/h se chce lexus dostat ke dvěma sekundám. U dojezdu na jedno nabití pak udává celkem střízlivou hodnotu 700 kilometrů.  | Zdroj: Lexus

Dnes přišel na řadu supersport automobilky Lexus, který má být její novou výkladní skříní. No a jak už popis napovídá, půjde o duchovního nástupce modelu LFA.  Zdroj: Lexus

Dnes přišel na řadu supersport automobilky Lexus, který má být její novou výkladní skříní. No a jak už popis napovídá, půjde o duchovního nástupce modelu LFA.  | Zdroj: Lexus

Ale Lexus a Toyota samozřejmě ví, co dělají. Na tomhle autě si Lexus jednoduše zkusí, co dokáže a zabalí nám to do pěkné karoserie. Zdroj: Lexus

Ale Lexus a Toyota samozřejmě ví, co dělají. Na tomhle autě si Lexus jednoduše zkusí, co dokáže a zabalí nám to do pěkné karoserie. | Zdroj: Lexus

Od tiskové konference k představení strategie pro elektromobily automobilky Toyota  uběhly již dva měsíce . Tenkrát se nám představilo celkem patnáct nových modelů značek Toyota a Lexus. Zdroj: Lexus

Od tiskové konference k představení strategie pro elektromobily automobilky Toyota uběhly již dva měsíce. Tenkrát se nám představilo celkem patnáct nových modelů značek Toyota a Lexus. | Zdroj: Lexus

O pompéznosti celé akce samozřejmě není pochyb, ale detailnější představení jednotlivých aut se dělá logicky popořadě. Zdroj: Lexus

O pompéznosti celé akce samozřejmě není pochyb, ale detailnější představení jednotlivých aut se dělá logicky popořadě. | Zdroj: Lexus

Zatímco ale model LFA vymáčkl maximum z technologie spalovacích motorů, novinka má za úkol dokázat totéž s elektřinou. Zdroj: Lexus
Ano, tam vzadu už slyším štěbetání, že spalovací motory dělá Lexus od počátku v roce 1989 a elektromobily dělá dva roky, takže vrchol této technologie asi jen tak nenajde. Zdroj: Lexus
Časem zrychlení z 0 na 100 km/h se chce lexus dostat ke dvěma sekundám. U dojezdu na jedno nabití pak udává celkem střízlivou hodnotu 700 kilometrů.  Zdroj: Lexus
Dnes přišel na řadu supersport automobilky Lexus, který má být její novou výkladní skříní. No a jak už popis napovídá, půjde o duchovního nástupce modelu LFA.  Zdroj: Lexus
8
Fotogalerie

Nástupce Lexusu LFA má šanci na manuální převodovku. Miluji auta a chci ukázat něco odlišného, říká šéf značky

Nový Lexus LFA ještě není za rohem, ale pořád ještě v říši vývoje. Přesto tu máme další informace. Ty sice nejsou úplně konkrétní, ale minimálně jedna hodně potěší.

Zprávy o přechodu automobilky Lexus na čistě elektrické pohony už internet oběhly. Nyní už také víme, že halo car této přeměny bude duchovní nástupce modelu LFA, supersportu z minulé dekády, který po sobě ve světě zanechal nesmazatelnou stopu. Práce na voze jsou právě v plném proudu a nyní máme možnost se dozvědět další střípky informací.

Při rozhovoru s časopisem Top Gear se totiž šéf automobilky Koji Sato rozhodl něco málo prozradit. Informace z rozhovoru nicméně nikdy nebyly zcela konkrétní, na to je ještě hodně brzo. Sato se ale zmínil o tom, že si pohrává s myšlenkou simulování manuální převodovky, což by bylo ve světě elektrických supersportů unikátní.

„Je to můj koníček, bláznivá záležitost. Chci další spojení mezi autem a řidičem i přesto, že jde o elektromobil. Není to totiž jen o efektivitě, auta miluji a chci tak přinést něco odlišného,“ sdělil Top Gearu. O autě už také víme, že bude mít elektrické řízení a nezbytným prvkem k ovládnutí vozu bude také vektorování točivého momentu.

Přirozeně pak v autě máme čekat určitý podíl karbonu, ale jen nezbytné množství. Lexus se chce zřejmě vyhnout tomu, že LFA několikrát předělával, a to se ve spojení s 65 procenty karbonu v monokoku taktéž odrazilo v astronomické částce. Kdy máme auto čekat? Tak to je zatím velká neznámá. Prý je auto na cestě a s novináři si o tom pohovoří zanedlouho.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud