Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Základ budoucích supersportů značek Toyota (a Lexus) a BMW je již hotový. Automobilky spolu sestavily první prototypy supersportu s motorem uprostřed a začíná testování. Půjde především o duchovního nástupce Lexusu LFA a konkurenci například pro Audi R8.

Zatímco Lexus LFA byl klasický supersport s vysokootáčkovým atmosférickým desetiválcem, novinka japonského výrobce bude mít osm válců (pořád lepší než tříválec) a hybridní pohon. Pohonná jednotka bude umístěna uprostřed, elektromotory najdeme vpředu i vzadu.

Tajné | BMW | Sportovní auta | Zajímavosti | Hybridy | Byznys | Toyota

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Magazín Autoexpress píše, že spalovací motor bude vycházet z osmiválce 3,7 l, použitého v závodním speciálu Toyota TS040. Cílem je prý dosáhnout špičkového výkonu alespoň 800 koní (588 kW). Pokud by se nebraly v potaz emisní a hlukové normy, nový hybridní systém by prý ze sebe mohl dostat výkon až tisíc koní!

Produkční verze pravděpodobně přijde do roku 2020 a už se mluví i o ceně, která by se měla pohybovat v přepočtu okolo šesti milionů korun. BMW a Toyota ale zřejmě použijí rozdílné pohonné jednotky. Platforma má být variabilní a BMW nasadí spíše řadový šestiválec s přeplňováním.

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 1 příspěvek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků