Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Základ budoucích supersportů značek Toyota (a Lexus) a BMW je již hotový. Automobilky spolu sestavily první prototypy supersportu s motorem uprostřed a začíná testování. Půjde především o duchovního nástupce Lexusu LFA a konkurenci například pro Audi R8.

Zatímco Lexus LFA byl klasický supersport s vysokootáčkovým atmosférickým desetiválcem, novinka japonského výrobce bude mít osm válců (pořád lepší než tříválec) a hybridní pohon. Pohonná jednotka bude umístěna uprostřed, elektromotory najdeme vpředu i vzadu.

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Magazín Autoexpress píše, že spalovací motor bude vycházet z osmiválce 3,7 l, použitého v závodním speciálu Toyota TS040. Cílem je prý dosáhnout špičkového výkonu alespoň 800 koní (588 kW). Pokud by se nebraly v potaz emisní a hlukové normy, nový hybridní systém by prý ze sebe mohl dostat výkon až tisíc koní!

Produkční verze pravděpodobně přijde do roku 2020 a už se mluví i o ceně, která by se měla pohybovat v přepočtu okolo šesti milionů korun. BMW a Toyota ale zřejmě použijí rozdílné pohonné jednotky. Platforma má být variabilní a BMW nasadí spíše řadový šestiválec s přeplňováním.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků