Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Základ budoucích supersportů značek Toyota (a Lexus) a BMW je již hotový. Automobilky spolu sestavily první prototypy supersportu s motorem uprostřed a začíná testování. Půjde především o duchovního nástupce Lexusu LFA a konkurenci například pro Audi R8.

Zatímco Lexus LFA byl klasický supersport s vysokootáčkovým atmosférickým desetiválcem, novinka japonského výrobce bude mít osm válců (pořád lepší než tříválec) a hybridní pohon. Pohonná jednotka bude umístěna uprostřed, elektromotory najdeme vpředu i vzadu.

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Magazín Autoexpress píše, že spalovací motor bude vycházet z osmiválce 3,7 l, použitého v závodním speciálu Toyota TS040. Cílem je prý dosáhnout špičkového výkonu alespoň 800 koní (588 kW). Pokud by se nebraly v potaz emisní a hlukové normy, nový hybridní systém by prý ze sebe mohl dostat výkon až tisíc koní!

Produkční verze pravděpodobně přijde do roku 2020 a už se mluví i o ceně, která by se měla pohybovat v přepočtu okolo šesti milionů korun. BMW a Toyota ale zřejmě použijí rozdílné pohonné jednotky. Platforma má být variabilní a BMW nasadí spíše řadový šestiválec s přeplňováním.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků