Zatím co předchozí Gallardo a Huracán měly opravdu hodně společného s R8, nyní se obě značky vydají rozdílnými cestami. Zdroj: Lamborghini 

Zatím co předchozí Gallardo a Huracán měly opravdu hodně společného s R8, nyní se obě značky vydají rozdílnými cestami. | Zdroj: Lamborghini 

Očekává se, že nová generace či nástupce sporťáku od Audi bude jezdit na elektřinu, Lamborghini proto bude potřebovat jinou platformu. Zdroj: Lamborghini 

Očekává se, že nová generace či nástupce sporťáku od Audi bude jezdit na elektřinu, Lamborghini proto bude potřebovat jinou platformu. | Zdroj: Lamborghini 

Vzhledem k tomu, že offroadová verze Sterrato je posledním Lambem s ryze spalovacím pohonem, je jasné, že nový sporťák půjde cestou hybridu. Zdroj: Lamborghini 

Vzhledem k tomu, že offroadová verze Sterrato je posledním Lambem s ryze spalovacím pohonem, je jasné, že nový sporťák půjde cestou hybridu. | Zdroj: Lamborghini 

Zákulisní informace hovoří i V8 a dvojitém přeplňování, ale víme, že Lamborghini umí v tomto ohledu překvapit a zakládá si na pohonu, z něhož se ježí chlupy na zádech. Zdroj: Lamborghini 

Zákulisní informace hovoří i V8 a dvojitém přeplňování, ale víme, že Lamborghini umí v tomto ohledu překvapit a zakládá si na pohonu, z něhož se ježí chlupy na zádech. | Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 v

| v

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

 Zdroj: Lamborghini 

| Zdroj: Lamborghini 

Očekává se, že nová generace či nástupce sporťáku od Audi bude jezdit na elektřinu, Lamborghini proto bude potřebovat jinou platformu. Zdroj: Lamborghini 
Vzhledem k tomu, že offroadová verze Sterrato je posledním Lambem s ryze spalovacím pohonem, je jasné, že nový sporťák půjde cestou hybridu. Zdroj: Lamborghini 
Zákulisní informace hovoří i V8 a dvojitém přeplňování, ale víme, že Lamborghini umí v tomto ohledu překvapit a zakládá si na pohonu, z něhož se ježí chlupy na zádech. Zdroj: Lamborghini 
 Zdroj: Lamborghini 
24
Fotogalerie

Nástupce Lamborghini Huracán už nebude mít platformu Audi. Definitivně se rozejde s R8

Rychle placky z Německa a Itálie se vydají odlišnými cestami. Lambo má peněz dost, investuje do vlastní techniky.

Nástupce veleúspěšného Gallarda, model Huracán, brzy oslaví desetileté výročí. Blíží se tak doba, kdy bude nahrazen. Vzhledem k tomu, že offroadová verze Sterrato je posledním Lambem s ryze spalovacím pohonem, je jasné, že nový vůz půjde cestou hybridu.

Hybridní pohon už automobilka využila u svých speciálů a naposledy u vrcholného Revuelta, kde je ale elektrická asistence spojena s atmosferickým motorem. Zákulisní informace hovoří i V8 a dvojitém přeplňování, ale víme, že Lamborghini umí v tomto ohledu překvapit a zakládá si na pohonu, z něhož se ježí chlupy na zádech.

Zatímco předchozí Gallardo a Huracán měly opravdu hodně společného s R8, nyní se obě značky vydají rozdílnými cestami. Očekává se, že nová generace či nástupce sporťáku od Audi bude jezdit na elektřinu, Lamborghini proto bude potřebovat jinou platformu. A ta bude jeho vlastní a zcela nová, jak uvedl šéf značky asijsko-pacifický region Francesco Scardaoni.

„Jelikož jsme byli tak ziskoví, dostali jsme zelenou k vývoji vlastní platformy. Na jednu stranu je opravdu dobré být součástí koncernu a mít společnou platformu, protože můžete sdílet technologie a používat techniku ověřenou od jiných značek - to je opravdu dobrý přístup. Ale samozřejmě to, že můžeme navrhovat vlastní technický základ, nám dává ještě větší svobodu vytvořit platformu, která nejlépe odpovídá DNA Lamborghini, a to bez jakýchkoli kompromisů,“ řekl magazínu Drive Scardaoni.

„Pokud jde o finanční výsledky, společnost zaznamenává rekordy, čtvrtletí co čtvrtletí, rok co rok, takže jsme schopni investovat obrovské množství peněz do výzkumu a vývoje a navrhovat vlastní platformy,“ dodal Scardaoni.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud