Nástupce Lamborghini Aventador přijede za rok. Bude to hybrid

Zatímco k přeplňování se Lamborghini u svých supersportů brání, k elektrifikaci velmi brzy dojde.

Pokud jste puristou a v případě vlajkového supersportu od Lamborghini nechcete slyšet nic jiného, než že ta placka bude mít tradiční atmosféricky plněný dvanáctiválec, mám nejdříve ty dobré zprávy. Pro Aventador notně překopaný, avšak stále dvanáctiválcový motor u nástupce zůstane.

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Novinka však na začátku roku 2020 přijede jako hybrid. Zatím však není jasné, o jaký typ hybridního ústrojí půjde. Pokud by totiž Lamborghini chtělo postavit například plug-in hybrid a propagovat jej tak, naráží na rozdílnou legislativu. „Předpisy určují, kolik kilometrů čisté jízdy musí vozy zvládnout. Někdo říká 20, někdo 30 a Čína dokonce 50. A my standardně vyvíjíme jedno auto pro celý svět,“ vysvětluje Maurizio Reggiani, šéf vývoje Lamborghini.

I přes plánované masivní použití karbonu hybridní pohonné ústrojí přidá 150 až 200 kilogramů na hmotnosti. „Vždycky říkám, že budu mít raději auto o deset kilo lehčí, než aby mělo o jednu koňskou sílu více, i když poměr výkon-hmotnost zůstane stejný,“ říká dále Reggiani. „Předpokládáme, že nový model bude o něco těžší. O kolik? To zatím nedokážeme říct.“

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Ještě před tím, než se nové ústrojí objeví na sériovém nástupci Aventadoru, dostane jej limitovaný supersport s kódovým označením LB48H. Má mít výkon 838 koňských sil a design konceptu Tero Millenio, který vidíte ve fotogalerii. Krom hybridního supersportu dostane baterie navíc i SUV Urus, který bude techniku nejspíš sdílet s Porsche Cayenne e-hybrid.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků