Nástupce Lamborghini Aventador přijede za rok. Bude to hybrid

Zatímco k přeplňování se Lamborghini u svých supersportů brání, k elektrifikaci velmi brzy dojde.

Pokud jste puristou a v případě vlajkového supersportu od Lamborghini nechcete slyšet nic jiného, než že ta placka bude mít tradiční atmosféricky plněný dvanáctiválec, mám nejdříve ty dobré zprávy. Pro Aventador notně překopaný, avšak stále dvanáctiválcový motor u nástupce zůstane.

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Mustang s vnitřnostmi Lamborghini Gallardo? Bizarní projekt jde do aukce

Novinka však na začátku roku 2020 přijede jako hybrid. Zatím však není jasné, o jaký typ hybridního ústrojí půjde. Pokud by totiž Lamborghini chtělo postavit například plug-in hybrid a propagovat jej tak, naráží na rozdílnou legislativu. „Předpisy určují, kolik kilometrů čisté jízdy musí vozy zvládnout. Někdo říká 20, někdo 30 a Čína dokonce 50. A my standardně vyvíjíme jedno auto pro celý svět,“ vysvětluje Maurizio Reggiani, šéf vývoje Lamborghini.

I přes plánované masivní použití karbonu hybridní pohonné ústrojí přidá 150 až 200 kilogramů na hmotnosti. „Vždycky říkám, že budu mít raději auto o deset kilo lehčí, než aby mělo o jednu koňskou sílu více, i když poměr výkon-hmotnost zůstane stejný,“ říká dále Reggiani. „Předpokládáme, že nový model bude o něco těžší. O kolik? To zatím nedokážeme říct.“

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Ještě před tím, než se nové ústrojí objeví na sériovém nástupci Aventadoru, dostane jej limitovaný supersport s kódovým označením LB48H. Má mít výkon 838 koňských sil a design konceptu Tero Millenio, který vidíte ve fotogalerii. Krom hybridního supersportu dostane baterie navíc i SUV Urus, který bude techniku nejspíš sdílet s Porsche Cayenne e-hybrid.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků