Nástupce Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Jaguar XK skončil v roce 2014. Nyní v nabídce britské značky zaujímá jeho pozici menší F-Type.
Nástupce Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Pokud jste se těšili na větší a luxusnější GT od Jaguaru, které nahradí minulou generaci modelu XK, máme pro vás špatnou zprávu. Britská automobilka se rozhodla projekt nové generace Jaguaru XK ukončit. Bojí se, že by větší a těžší luxusní GT parazitovalo na prodejích menšího Jaguaru F-Type a obráceně.

Jádro trhu s luxusními vozy má podle Jaguaru poměrně velké cenové rozpětí od 35 000 do 125 000 dolarů (840 000 až 3 000 000 korun) a cokoli nad tím by značce nepomohlo ve snaze zdvojnásobit prodeje. Návratnost nového projektu by byla navíc diskutabilní, i když platformu Jaguar samozřejmě má.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Jaguar XK skončil v roce 2014, jak připomíná Car & Driver. Nyní v nabídce britské značky zaujímá jeho pozici právě menší F-Type, který vedle „základního“ šestiválce nabízí i osmiválcové verze. Motorová nabídka by se u XK prakticky nelišila. A protože by bylo XK logicky větší a těžší, bylo by i pomalejší a mělo vyšší spotřebu, tedy i emise, takže by na majitele dopadly vyšší daně.

Luxusní GT tak bude prozatím v nabídce značky Jaguar chybět. Po nadějném projektu supersportu CX-75 je to další model, jehož příprava byla ukončena. Jaguar zkrátka nechce riskovat, že by na novém modelu prodělával.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků