Nástupce Ferrari Enzo s malým přeplňovaným motorem?

Zástupci italské automobilky Ferrari opět trochu poodkryli své plány týkající se nástupce vrcholného modelu Enzo. Automobilka v této chvíli zvažuje dvě cesty, kterými se může vydat. První z nich by byla klasická, tedy postavení dalšího supersportu na bází Formule 1 s dvanáctiválcem, hmotností 1 200 až 1 300 kg a mírně navýšeným výkonem.

Druhou možností, která je z pohledu automobilky zajímavější. je postavení velmi lehkého auta s hmotností maximálně 1 000 kg, které by bylo poháněno twin-turbem přeplňovaným osmiválcem, jehož výkon by mohl dosahovat hodnoty 600-900 koní.

Turbo motor ve vrcholném modelu zde již byl a to v legendárním modelu F40, který je dodnes považován za klasiku mezi modely této italské automobilky, takže turbo motor by zde nebyl ničím revolučním, i když rozhodně ne typickým.

Automobilka si do tohoto spojení slibuje hlavně lepší jízdní vlastnosti vozu, protože výrazně poklesne hmotnost. Vedlejším efektem pak bude nižší spotřeba a tedy i emise CO2.

Automobilka má na definitivní rozhodnutí zhruba rok, pak bude muset začít s finálním vývojem tohoto vozu. Možná se tak dočkáme downsizingu i mezi supersporty.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků