Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Evropa nechce sedany a kombi, Evropa chce crossovery a SUV. To si uvědomuje i Citroën, který teď vymýšlí, co s příští generací modelu C5. Po něm je totiž veliká poptávka v Číně, kde se auto bude i vyrábět pro místní trh. Ale co s Evropou?

Zatím to nevypadá, že by se Citroën hrnul prodávat novou C5 i u nás, protože trh klasických sedanů a kombi padá. Místo něj by se určitě lépe prosadilo nějaké SUV a to ví moc dobře i vedení značky.

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Prodeje modelu C5 v loňském roce spadly o 27 % na 17 911 kusů. Celý segment sedanů střední třídy od roku 2011 poklesl o 37 %. Přitom jen v loňském roce prodeje SUV a crossoverů v Evropě naopak vzrostly o 21 %.

Citroën C5 by se tak mohl stát další obětí osekávání nákladů a opatrnosti značky. Už teď se ví, že v příští generaci třeba ani nebude klasické hydropneumatické odpružení. Nakonec ale, pokud C5 nebude v Evropě, tak to zas asi nikoho trápit nemusí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků