Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Nástupce Citroënu C5 se možná bude prodávat jen v Číně a ne v Evropě

Evropa nechce sedany a kombi, Evropa chce crossovery a SUV. To si uvědomuje i Citroën, který teď vymýšlí, co s příští generací modelu C5. Po něm je totiž veliká poptávka v Číně, kde se auto bude i vyrábět pro místní trh. Ale co s Evropou?

Zatím to nevypadá, že by se Citroën hrnul prodávat novou C5 i u nás, protože trh klasických sedanů a kombi padá. Místo něj by se určitě lépe prosadilo nějaké SUV a to ví moc dobře i vedení značky.

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Prodeje modelu C5 v loňském roce spadly o 27 % na 17 911 kusů. Celý segment sedanů střední třídy od roku 2011 poklesl o 37 %. Přitom jen v loňském roce prodeje SUV a crossoverů v Evropě naopak vzrostly o 21 %.

Citroën C5 by se tak mohl stát další obětí osekávání nákladů a opatrnosti značky. Už teď se ví, že v příští generaci třeba ani nebude klasické hydropneumatické odpružení. Nakonec ale, pokud C5 nebude v Evropě, tak to zas asi nikoho trápit nemusí.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků