Nástupce Citroenu C3 Picasso bude pro PSA vyrábět Opel ve Španělsku

Skupiny PSA Peugeot Citroen a GM spojí síly při výrobě vozů MPV nižší třídy. Sesterské modely mají vznikat ve španělské Zaragoze.
Nástupce Citroenu C3 Picasso bude pro PSA vyrábět Opel ve Španělsku

Koncerny PSA Peugeot Citroen a General Motors dnes oznámily, že plánují společnou výrobu vozů MPV segmentu B ve španělské továrně GM. Jedná se o závod v Zaragoze, kde americký koncern aktuálně vyrábí modely Opel Meriva a Opel Corsa

Vývojem společné platformy pro příští generaci malých MPV byl pověřen Opel, PSA poskytne motory. Připravované novinky nahradí dnešní Merivu a C3 Picasso. Nepůjde ovšem o identické auto se dvěma různými logy na masce chladiče. Společná tisková zpráva obou automobilek slibuje, že „vozy se budou vzájemně zřetelně lišit a budou zcela v souladu s identitou každé z příslušných značek“. 

V zahraničních médiích se objevují spekulace, že PSA „na oplátku“ získá výrobu nástupce Zafiry. Opel už dříve oznámil, že továrnu v Bochumi, kde vzniká současná generace tohoto kompaktního MPV, v budoucnu uzavře

Novou výrobní náplň si bude muset hledat rovněž slovenský výrobní závod PSA v Trnavě, který vedle modelu 208 vyrábí současnou generaci C3 Picasso.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků