Nástup Nissanu 370Z se blíží

Také u nás mimořádně úspěšný Nissan 350Z, přezdívaný „Porsche pro chudé“, se již brzy dočká svého nástupce. Víme více.
Nástup Nissanu 370Z se blíží

Od Nissanu to byl tehdy velmi dobrý krok. Na světové trhy vypustil lehký sportovní vůz, jenž vypadal agresivně, jeho motor s podvozkem nabídly jedinečné svezní, ale přitom mnoho nestál. Typ 350Z se stále velmi dobře prodává, ale jak se zdá, střídání stráží je za dveřmi. Nissan totiž pod kódovým označením Z34 dokončuje vývoj stroje, jenž by měl typ 350Z nahradit a jmenovat by se mohl 370Z. 

Oficiálně se představí pro modelový rok 2009, nebo 2010 a ve srovnání s předchůdcem má být menší, lehčí a výkonnější. Dvoudveřová karosérie se především zkrátí, rozvor náprav se smrskne dokonce o nějakých 100 mm. Podle prvních informací se tohoto zkrácení podařilo dosáhnout odstraněním výztuhy v zavazadlovém prostoru a omezením prostoru za předními sedadly. 

Vnější rozměry nový vůz posunou k Porsche Cayman, takže je jasné, v jakých vodách Nissan hodlá lovit své zákazníky. Design bude agresivnější, zvláště v oblasti rozevláté přídě a plastických boků, interiér obdrží novou palubní desku, kvalitnější materiály a lepší ergonomii ovládacích prvků. 

Ale důležitější změny se odehrávají naštěstí pod kapotou, přičemž se jedná spíše o evoluci než revoluci. Jak je patrné z označení, motor se zvětší o dvě desetiny litru a výkon navýší až k hranici 330 koní. Infiniti G37 bude ale zřejmě ještě silnější. Nabídka převodovek obsáhne šestistupňovou skříň s manuálním řazením a sedmistupňový „automat“.

Vzhled vozu rovněž nepřinese žádné revoluční změny. Patrné to je jak z přiložené ilustrace, tak prvního snímku koncepční podoby 370Z, který Nissanu nedávno unikl.

A perlička na závěr. Na AutoRevue.cz jsme vás před časem seznámili se záměrem Renaultu vzkřísit slavné jméno Alpine představením sportovního vozu, vyvinutého s pomocí inženýrů Porsche. A podle dostupných informací Renault projevil zájem právě o platformu nového Nissanu Z...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků