Nástup Nissanu 370Z se blíží

Také u nás mimořádně úspěšný Nissan 350Z, přezdívaný „Porsche pro chudé“, se již brzy dočká svého nástupce. Víme více.
Nástup Nissanu 370Z se blíží

Od Nissanu to byl tehdy velmi dobrý krok. Na světové trhy vypustil lehký sportovní vůz, jenž vypadal agresivně, jeho motor s podvozkem nabídly jedinečné svezní, ale přitom mnoho nestál. Typ 350Z se stále velmi dobře prodává, ale jak se zdá, střídání stráží je za dveřmi. Nissan totiž pod kódovým označením Z34 dokončuje vývoj stroje, jenž by měl typ 350Z nahradit a jmenovat by se mohl 370Z. 

Oficiálně se představí pro modelový rok 2009, nebo 2010 a ve srovnání s předchůdcem má být menší, lehčí a výkonnější. Dvoudveřová karosérie se především zkrátí, rozvor náprav se smrskne dokonce o nějakých 100 mm. Podle prvních informací se tohoto zkrácení podařilo dosáhnout odstraněním výztuhy v zavazadlovém prostoru a omezením prostoru za předními sedadly. 

Vnější rozměry nový vůz posunou k Porsche Cayman, takže je jasné, v jakých vodách Nissan hodlá lovit své zákazníky. Design bude agresivnější, zvláště v oblasti rozevláté přídě a plastických boků, interiér obdrží novou palubní desku, kvalitnější materiály a lepší ergonomii ovládacích prvků. 

Ale důležitější změny se odehrávají naštěstí pod kapotou, přičemž se jedná spíše o evoluci než revoluci. Jak je patrné z označení, motor se zvětší o dvě desetiny litru a výkon navýší až k hranici 330 koní. Infiniti G37 bude ale zřejmě ještě silnější. Nabídka převodovek obsáhne šestistupňovou skříň s manuálním řazením a sedmistupňový „automat“.

Vzhled vozu rovněž nepřinese žádné revoluční změny. Patrné to je jak z přiložené ilustrace, tak prvního snímku koncepční podoby 370Z, který Nissanu nedávno unikl.

A perlička na závěr. Na AutoRevue.cz jsme vás před časem seznámili se záměrem Renaultu vzkřísit slavné jméno Alpine představením sportovního vozu, vyvinutého s pomocí inženýrů Porsche. A podle dostupných informací Renault projevil zájem právě o platformu nového Nissanu Z...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků