Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

„Pokud nebudou dobíjecí stanice, nebude ani chuť pořizovat si elektromobily,“ řekl na tiskové konferenci Martin Roman, generální ředitel ČEZ. „Ovšem my chceme, aby se elektromobily v Česku rozšířily. Proto v současnosti připravujeme instalaci 35 dobíjecích stanic pro elektromobily.“

A nezůstane prý jen u toho. Do konce roku by mělo přibýt dalších dvacet stanic a do roku 2013 plánuje ČEZ postavit kolem 200 dobíjecích stanic. V současnosti probíhá výběrové řízení na dodavatele jednotlivých nabíjecích stanic.

Ty by měly stát v nákupních centrech, areálech firem, v obcích. Většina jich bude v Praze, některé ale také v západních a východních Čechách a na střední a jižní Moravě. K jejich výstavbě se ČEZ spojil s velmi silnými partnery. Zatím jich je dvanáct a jsou mezi nimi například Kaufland, Tesco, McDonald´s, Inter Ikea Centre Group.

ČEZ se také spojil s Peugeotem. Od této automobilky si pronajme 65 elektromobilů. „Peugeot jsme si vybrali po pečlivém zkoumání. Rozhodli jsme se pro vozy Peugeot iOn,“ řekl AutoRevue.cz manažer útvaru čistých technologií ČEZ Tomáš Chmelík. „Cílem je otestovat elektromobilitu v reálném provozu u nás.“

Na dotaz, kolik bude stát provoz těchto vozů, odpověděl: „Cena za elektřinu při dobíjení v rámci prvních let programu bude symbolická. Elektromobil při dojezdu 100 kilometrů spotřebuje asi 12 kilowatthodin elektřiny. Palivový náklad na 100 kilometrů bude tedy kolem 50 až 60 korun."

U centrální budovy společnosti ČEZ v Praze bude stát jedna rychlonabíjecí stanice pro elektromobily, která elektrické vozidlo nabije proudem za zhruba 30 minut. Ostatní stanice nabijí elektromobil za šest až osm hodin.

Vedle tohoto projektu se na rozvoji  elektromobility v Česku už podílejí i další firmy. Například Pražská energetika (PRE) letos otevřela první tři veřejně přístupné nabíjecí stanice pro elektromobily v Praze. A chce zprovoznit další. S automobilkou Mercedes-Benz u nás spolupracuje E.ON. Společnost RWE si zase vybrala ke spolupráci automobilku Citroën.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Roman, generální ředitel ČEZ, za volantem elektromobilu Peugeot iOn.

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků