Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

Nastává doba elektrická? ČEZ a Peugeot začaly spolupracovat

„Pokud nebudou dobíjecí stanice, nebude ani chuť pořizovat si elektromobily,“ řekl na tiskové konferenci Martin Roman, generální ředitel ČEZ. „Ovšem my chceme, aby se elektromobily v Česku rozšířily. Proto v současnosti připravujeme instalaci 35 dobíjecích stanic pro elektromobily.“

A nezůstane prý jen u toho. Do konce roku by mělo přibýt dalších dvacet stanic a do roku 2013 plánuje ČEZ postavit kolem 200 dobíjecích stanic. V současnosti probíhá výběrové řízení na dodavatele jednotlivých nabíjecích stanic.

Ty by měly stát v nákupních centrech, areálech firem, v obcích. Většina jich bude v Praze, některé ale také v západních a východních Čechách a na střední a jižní Moravě. K jejich výstavbě se ČEZ spojil s velmi silnými partnery. Zatím jich je dvanáct a jsou mezi nimi například Kaufland, Tesco, McDonald´s, Inter Ikea Centre Group.

ČEZ se také spojil s Peugeotem. Od této automobilky si pronajme 65 elektromobilů. „Peugeot jsme si vybrali po pečlivém zkoumání. Rozhodli jsme se pro vozy Peugeot iOn,“ řekl AutoRevue.cz manažer útvaru čistých technologií ČEZ Tomáš Chmelík. „Cílem je otestovat elektromobilitu v reálném provozu u nás.“

Na dotaz, kolik bude stát provoz těchto vozů, odpověděl: „Cena za elektřinu při dobíjení v rámci prvních let programu bude symbolická. Elektromobil při dojezdu 100 kilometrů spotřebuje asi 12 kilowatthodin elektřiny. Palivový náklad na 100 kilometrů bude tedy kolem 50 až 60 korun."

U centrální budovy společnosti ČEZ v Praze bude stát jedna rychlonabíjecí stanice pro elektromobily, která elektrické vozidlo nabije proudem za zhruba 30 minut. Ostatní stanice nabijí elektromobil za šest až osm hodin.

Vedle tohoto projektu se na rozvoji  elektromobility v Česku už podílejí i další firmy. Například Pražská energetika (PRE) letos otevřela první tři veřejně přístupné nabíjecí stanice pro elektromobily v Praze. A chce zprovoznit další. S automobilkou Mercedes-Benz u nás spolupracuje E.ON. Společnost RWE si zase vybrala ke spolupráci automobilku Citroën.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Roman, generální ředitel ČEZ, za volantem elektromobilu Peugeot iOn.

 

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků