Se zádama jsem si užil svý, o nastupování do nějaký břichoplazky se mi i zdálo. Již několik desetiletí jezdim v důstojných posezech, abych se nemusel na sedadlo hroutit, a pak se hrabat ven jak chrobák. Takže LC, G, Pajero a td... Ostatní mě fakt netankujou...
Myslím, že na mojí Suzuki GSX-R 600 je posez v ideání výšce a nasedat a sesedat v zatáčkách je ideální :D ;-)
Já měl posez 6 let asi 25 cm nad zemí a kvůli zádům vyměněno za posez kolem 45 cm. Rád bych se ale k posezu těsně nad silnici vrátil někdy v budoucnu. Je to krása, když se na vás každý dívá shůry a kamínky vám škrtají o stažené půlky :)
Ja som mal problémy skôr s ľavým kolenom, keď som vymenil Corollu za Mazdu 6. Aby mi koleno úplne neodišlo, tak nasadám a vysadám ako dôchodca - najskôr zadok a potom nohy, resp. opačne :-D. A problémy s kolenom sú preč.Svoje má na svedomí aj tuhšia spojka v Mazde a moja nadváha. Ale samozrejme aj tvar karosérie. Do Corolly sa nastupuje ľahšie a pohodlnejšie ako do Mazdy.
ja dokud nesedim prdeli skoro na silnici, tak nejsem spokojenej ;)v peugeotu partner ve kterym "trpim" par odrizenejch hodim mesicne v praci, si pripadam jak na kozliku. kdyz pak presednu do svyho (jakyhokoliv), zacnu si zase pripadat jako ridic a ne jako koci ;)
no já mám ideu a jsem spokojenej z nasedáním
pokud přezouváte zima-léto podle TP, výška i průměr celého kola je skoro stejná. Poslední odstavec v článku je nesmysl...na určitý průměr ráfku je předepsaná jen jedna výška profilu vzhledem ke šířce pneu. Jinak potom špatně ukazuje rychloměr a pod. ...
Ten závěrečný odstavec o změně výšky sezení až o několik centimetrů podle zvoleného profilu pneumatik je myšlen vážně ?? :-/
Jestli ano, pak je to totální blábol. O výšku sezení nad vozovkou vůbec nejde. Jde o délku a tvar opěradla, boční oporu, pozici opěrek hlavy a pozici sedáku vůči pedálům. Plus nastavitelnost volantu.Jako polykač kilometrů a současně majitel snížených meziobratlových plotének na pozicích C4-C5-C6 vím o (ne)kvalitě sezení opravdu hodně. Katastrofa je Škoda Octavia z výjimkou RS, naprostá většina francouzských aut, Passat Comfortline/Highline, Mini, Opel Astra, Mondeo, i40,i30/Ceed, Audi Q3/A4/A6/Allroad bez S-Line = kolapsové stavy na hranici bezvědomí. A naopak, BMW Komfortsitze, Audi S-Line, Touareg, EOS, Superb/Yeti Elegance, Forester, O2 RS a kupodivu i obyčejný Golf 6 = bez problémů i po velmi dlouhých jízdách. Nejhorší zážitek: bezkonkurenčně C5.
Sedacky sa lisia podla urovne vybavy...Astra s certifikovanymi sedackami...
Jogurte, myslím, že vanovi šlo o něco úplně jiného. A má pravdu.B-]
Jistě, reagoval jsem najednou na jeho pravdivý příspěvek i na hloupý obsah článku. Pokud to vadí, můžu příště napsat každou větu do samostatného příspěvku.
No dobře, dobře...:-DPs: tady můj soused má C5 a říká, že jsi se musel zbláznit, že v životě neměl pohodlnější auto:-O.
Já mu to neberu. První dojem po usednutí je pohodlí jak v bavlnce. Jenže on je rozdíl pohodlné jak křeslo doma a co tomu říká páteř a lýtkový sval pravé nohy po 1000km štrece nebo po půlhodinovém pojiždění cukcuk v koloně. Navíc je tam problém s oporou zad nad lopatkami.
Ten výčet v prvním příspěvku je fakt nesmyslný. Jste si jistý, že jste měl dobře nastavený posez? A nezkoušejte nějakou dojmologii, ale řekněte pravdivě, jestli dodržujete doporučení ortopedů. Ono totiž skutečně špatných aut je v tomto ohledu překvapivě málo (záměrně vynechávám sportovní auta, kde je situace specifická). Pokud nemáte postavu výrazně se vymykající průměru, tak nevěřím, že byste při správně nastavené sedačce takhle trpěl.I když je také fakt, že když vidím, jak lidé za volantem sedí, tedy spíše napůl leží, rozvalení nakřivo, bez jakékoli pevné opory si léta křiví záda, pak nejspíš není divu, když ve čtyřiceti trpí a jejich záda ani neumějí zaujmout dobrou polohu. V takových případech je pak po létech špatného sezení vyloženě bolestivé posadit se správně s rovnými zády. Takže zkuste hledat příčinu i zde - můžete trpět jen proto, že jste si záda zničil dříve.
Pokud pojedete 1000km po dálnici s přestávkami po 2-3hodinách, budete mít aktivovaný adaptivní tempomat a sedadlo s dostatečnou boční oporou a obdobně dobré a dobře nastavené opěradlo, podpírající navíc správně záda až po ramena a nebudete si loket opírat o horní lem dveří, CBS, CKS ani křeč v pravém lýtku se nedostaví. Jinak to bude, pokud opěradlo bude od lopatek výš utíkat dozadu, jinak to bude při nesprávně nastaveném volantu a jinak to bude u jízdy s nutností "lechtat" plyn pravou nohou. Každopádně o tom, jak vysoko sedíte nad silnicí o vůbec není.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.