Naše elektromobily budou stejně drahé jako konvenční vozy, přislíbil Volkswagen

71 komentářů

Hloupej Honza
24. dubna • 9:34

Ale to přeci už stojí i teď. EGolf stojí jen okolo melounu. Rkový Golf taky poskládáte okolo melounu.
O taky nepíše nic o Fabii, Polu nebo Ibize v základu. Cena se vyrovná tedy EV půjdou lehce dolů a klasika podraží.

houmr
24. dubna • 17:01

A kto myslis, ze ak auta podrazeju je bude kupovat ? Si zober kolko napr. stal Golf pred rokom 2009 cca do pol mica a zrazu bum a isiel cenou dole niekde na 330-350 ak si dobre pamatam. Uz dnes auta podrazeli a niekto si mysli, ze kto ide kupovat auto okolo 400 tisic tak 550-600 tisic je pohoda a ma na to....................................................
Alebo teraz niekomu vyjde na SUV a myslis, ze niekto z toho SUV presadne do elektrickej fabie, corsa a pod.... lebo to bude v podobnej cene.....................

Saman
23. dubna • 17:19

pamatujete si tu dobu kdy zacinali plazmove TV a LCD TV a monitory? to vam takhle stavala 100cm plazma klidne 200 tisic, 17" TNko stavalo 25 tisic kdys 19"" crtcko stavalo 15 tisic, a jak to dopadlo o 15 let pozdejc? CRTcka se prestali vyrabet protoze LCD zlevnilo natolik, ze ani sebelepsi CRT proste nemohlo konkurovat cenou :-Djiz tenkrat spousta jedinci vykrikovala ze CRT je proste nejlepsi a nejaky LCDcka je nemuzou nahradit a bejt levnejsi :-D kdo z vas se dnes diva na CRT monitor a pise zde do diskuze?

Driver
24. dubna • 9:01

Demagogie. Zobrazovací panely byly nafouknutá bublina. Těžili jen z toho, že cenou regulovali neutichající převis poptávky. Aku se vyvíjí přes sto let. Přes sto let se vyvíjí elektromobily. Je to tak prosté. Dokud mobil musíš nabíjet denně, ani imbecil by nekoupil elektromobil. Až bude mobil mít výdrž 14dní, budu o tom uvažovat.

houmr
24. dubna • 17:21

Kedysi mobil mal vydrz, pamatam tak 12 rokov spat. Len to malo pidi diplay a nic to nedokazalo. Dnes je velky display , online nonstop ( niektori ludia to ani z ruky nepustaju ) a nabija sa to kazdy den napriek tomu, ze baterky pokrocili, lebo stupol aj energeticky narok samotneho telefonu.
To iste je pri EV. Staci si zobrat zimu (ako bola tento rok). Majitel rano pride k auta, skrabat nebude, nakvedla to, zapne vsetky vyhrievania a vonku fajci 15-20 minut kym mu auto nerozmrzne a nie je v nom trochu teplo.
To chcem vidiet ako premrznuty aku toto bude zvladat a po nasadnuti pridame sedacky vyhrievanie. Dojazd ani nechcem vidiet ............ Ano niekto argumentuje, ze su aj baterie s valkou kapacitou, ano za cenu auta............
Tu v SR a CR v horizonte 2037-2047 pride okolo 50% majitelov vozidiel a nakvedla spalovak.....
Len pre ilustraciu u nas v Trencine planovali modernizaciu zeleznicnej trase usek 13km uz od roku 2002, januar 2013 sa zacala modernizacia s ukonceni leto 2015. Teraz je april 2017 a nie je to hotove. Asi tolko kym sa naprojektuje a vybuduje siet a vsetko potrebne je cas nasledujucich xy rokov.................;-)

homer
23. dubna • 23:14

tady nejde o finalni produkt ale o provozni energii - tady jsme (zatim?) v koncich

houmr
23. dubna • 21:01

Ono tie displaye su dnes za facku. Preco myslis, ze vyrobcovia aut na stredovu konzolu plieskaju velke obrazovky na ovladanie vsetkeho. Ano marketingove oddelenie sa postava o to, ze teraz to in, to je ten pokrok. Realita je inde, lebo ta obrazovka stoji par supov a je to pre vyrobcu lacnejsie ako tam davat ovladacie koleska pre ventilaciu a klimu;-)Neboj pride cas kedy si stocis do batoku 2mm telku, len bude mat jednu nevyhodu, ze nebude mat absolutnu cenu a ty sa z toho nejajes. V buducnosti nebudeme platit za takyto rozmar, to bude bezcenne. Cenu bude mat kvalitna zdrava potravina........................ K zivotu nepotrebujes telku, fon a ani auto, ale potrabujes potraviny a vodu.

Saman
23. dubna • 21:20

to jsou ale moudra, a taky bude potreba KPZka, atomovej bunkr a stestiproc teda pises do diskuzi a pouzivas pocitac, sak ho prece nepotrebujes, honem supaj na zahradku, sak vlastni vypeskty jsou prece nejlepsi

houmr
24. dubna • 11:17

Ja som len narazal na jednu vec ekologia a ekonomicky rast nejde dohromady. To si treba uvedomit. Pokial sa ludia vzdaju rozmaru mozme byt ekologicky;-)

Antiautomat
24. dubna • 19:48

omyl. To ide dokopy ohromne, len sa musi oddelit benefit od nasledku. Priklad: cista /a ona naozaj je/ atomovka niekde vo vyspelej tzv.demokratickej krajine, versus lacny sklad jadroveho odpadu niekde pod lacno skupenou zabranou podou v krajine ako...no ako napriklad ta nasa. Samozrejme, tu elektrinu si od nich budeme musiet kupovat. A kr.va cert by dal, aby to bolo inak. Cirkus, ktory robili ti...no, nazvime to aktivisti v Rakusku, ktore ma prebytok /jaj co ak sa im ich domaci invest nevrati/ tot nedavno, snad koment nepotrebuje.

Antiautomat
24. dubna • 8:07

Dve modelove alternativy.a/ vyrabat motory o styroch rozdielnych zdvihovych objemoch, alebo vyrabat jeden a nastavit cennik podla mnozstva tlaceneho vzduchu? (a este k tomu aj zdvihnut ceny).
b/ vyrabat doma rozne pristrojove dosky, alebo niekde v nejakom bangladesi pripadne inej r.ti jeden displej, kde sa cena nastavi podla toho, co sa tam vo vyrobe do cipu nahra? (samozrejme ze sa to v katalogu premeni na nieco nevidane a ohromne plus)
c/ prestahovat fabriku do chudobinca, alebo prestahovat chudobinec k fabrike? (inak tu sa EU sialene myli, tie 30rocne opalene deti bez dokladov pracovat nebudu, ostatne s tym mame u nas bohate skusenosti). ...vyber si co je z toho lacnejsie. Kazdopadne to pojde do sr.ciek tak ci tak, pokial sa nezmeni spolocenskoekonomicka formacia v globale. A to po dobrom, bohuzial, nepojde. Viz byvala juhoska, arabska jar, ukrajina apod.A ze zdravim miestneho cenzora.

Antiautomat
24. dubna • 7:59

...lenze on ma tak trochu aj pravdu. Ked citam na nasich tradicnych vyrobkoch nalepky ako nestle a dr.oetker, plus na klasickej limonade nejake kokakola nadnarodne fasokorporatne svinstvo, nie je daleko doba, ked si budeme NASU VLASTNU vodu kupovat od cudzich. Napriklad Spanieli, ktorym sa utesene rozrasta na juhu pust, k tomu maju idealne nakrocene. Nam bol nalinkovany taky isty smer: pride nejaky iny fasokorporat, hodi sa nieco nejakej strane a predstavi nam 'ekologicky' plan tazby striebra v chranenej oblasti - rozumej vyplavovanim za pouzitia KYANIDU (to sa u nas naozaj dialo, dohladaj si to). Na nasej ornej pode (vlastne uz nie je nasa), stoja cudzie fabriky (a v hypermarkete casto odpad, ktory ani pes nezozerie - viz nedavno brazilske maso, to uz k.rva muselo stat namahu vozit to po svete kym sa nasiel niekoho, komu sa to dalo hodit), takze teraz este vodu a ked tu ostane mesacna krajina. Ale nezufat, potomsa tu vykope jeden ohromny krater ako v juznej afrike a pojde sa dolu az do zemskeho plasta. Co tam po nas, hlavne ze fasokorporat bude mat zisk. Komu nestaci, nech sa pozrie na tie ohromne priemyselne katastrofy v Azii, kde bola vyvezena zastarala a skodliva technologia - a vsetko je v pohode a nik za to potrestatny nebol, pretoze urcite napr.ten dioxin, bol, zarucene neskodny a hlavne demokraticky. Ozaj, kedy si da niekto cas, vezme geigera a pojde sa pozriet na par utesenych oblasti do byvalej juhosky, z ktorej bol zase pre zmenu spraveny sklad starej municie z ochudobneneho uranu...a dalo by sa pokracovat. Kym tuto nadnarodnu fasosebranku odtialto nedostaneme, vyvoj je jasny. Vyber si.

Saman
24. dubna • 8:07

opravdu je nutne se bavit o jidle a jeho slozeni na servru o autech? navim proc, ale kdys vidim hlavicku a adresu tohoto serveru kde se pise AUTOREVUE, tak mam tak nejak pocit ze to bude o autechkdybych se chtel bavit o jidle a nejdulezitejsich otazkach lidstva a tak vubec, tak se bud podivam na Stoparova pruvodce po galaxii, a nebo zahodim veskerou moderni techniku a prestehuju se do Kanadskych lesu, urcite bych ale nesel tahle moudra hledat na Autorevue :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
24. dubna • 8:14

Trochu som odbocil, ale vec samozrejme s tym, comu sa hovori ZIVOTNE PROSTREDIE, zjavne suvisi. A elektromobil na baterie v dnesnej podobe je vsetko mozne, len nie ekologicky. Nepliest si ekologiu a marketing prosim, to su dve rozdielne veci. Okrem toho, ekologia je VEDA. Co sa o marketingu, sudiac podla toho co mam moznost vidiet dnes a denne, povedat neda.

Saman
24. dubna • 11:04

pisu nekde neco o ekologii? takze ty si neplet to na co odpovidas a to na co si myslis ve sve hlave ze odpovidas ;-)

Antiautomat
24. dubna • 13:13

...takze cely tento humbuk ohladom elektroaut je kvoli tomu, ze su jednoduchsie, lacnejsie, jazdia mesiac bez nabitia, baterie sa povaluju na kazdej cerpacke, ked je vymlatena staci ju preplachnut doma vo vani (produktom bude ta najcistejsia mineralka) a nabite je to za 20s a ciste litium mame kazdy pred domom, staci sa len zohnut. Staru baterku pomeles na kusky , kyblickom si spravis babovicku a mas razom novu.Nieco k teme si uz napisal, viz Saman | 23. 04. 2017 19:05 | [188.120.212.xxx] , aj ked, musim uznat ze to co si vyprodukoval, s ekologiu naozaj nema nic spolocne. Musim sa naozaj podivit nad tym, ze toto Ta na tom ustave (rozumej VSE), neucili, asi to bude tou kratkou pamatou.
:-D

Saman
24. dubna • 13:49

pises blbosti a pak se snazis odkazat na post ve kterem se pise uplne neco jineho a je v uplne jinem stomebezne odpovidas lidem v jine diskuzi na uplne jiny post?psal jsem to tu v diskuzich mnohokrat, me osobne se EV libej pro jejich jizdni vlastnosti, tedy linearni zatah a relativne tichy chod, jejich ekologicnost nebo dalsi aspekty me jsou zcela u zadnice, a nema to nic spolecneho se vzdelanim nikoho v teto diskuzi B-] proste tak jak nekteri chrochtaj blahem z toho ze jim chrochta pod haubnou diesel, nebo jini ze maj pod haubnou nekolikrat ofenovanej benzin, tak me se proste libi ze tam muze bejt i elektromotor a jeho jizdni vykony se vsema jeho vyhodama i nevyhodama a podobnym prubehovym stylem jaky ma atmosfericky motor v urcitem spektru otacek, takze az nadejde chvile, tak proste benzinovou atmosferu vymenim za elektrinua to jestli se to nabiji 20 sekund nebo 20 hodin je veci moji a majitelu tech EV a muze to bejt vsem ostatnim u zadnice ;-)ty mas snad pred domem ropnej vrt?
tady mas ukazane z ceho se sklada baterie, v tomto pripade tech co je v Teslach https://www.youtube.com/watch... a ano dnes se baterie daji tyto recyklonat ze 100% , a nemuzu za to ze ty to nechapes a nevis ze to jde

Hloupej Honza
25. dubna • 14:01

Otázka zní za jakých podmínek by jste uznal, že EV neuspěje a nebude za to moci žádná ropná klika.Pokud tvrdíte že to možné není , není vaše argument ničem jiná od lidí co tvrdí že ...Bůh existuje, protože není možné aby neexistoval... říká se tomu dogmatismus.

Antiautomat
24. dubna • 19:32

Ale no, ved uz so seba nerobte uplneho vola:
´´....uplne jina a technologie recyklace davno postoupili na jinou uroven.....´´
Preco argumentujete niecim, co je v suvislosti s danou temou a potom od toho utekate? Preco zbabelo kluckujete? To mi propomina toho Vasho Sobotku, ci ako sa vola....Recyklacia sucasnych baterii a v-s-e-t-k-e-h-o, co je zalozene na tomto principe, je ovela n-a-r-o-c-n-e-j-s-i-a ako vyroba novych. Preco, na to staci nejaka ta fyzika, ale tu mate vzhladom na VSE v malicku najlepsie takze tuto cast mozeme vynechat. Zatial nie je znamy energeticky vstup do tohto systemu, ktory by tuto neefektivnost kompenzoval: a ani nebude, pretoze byt nemoze. Co sa tyka elektrokar, technologia Li-ion, ani Li-pol, nie je schopna tuto vec vyriesit aby ponukla dostupnost, infrastrukturnu jednoduchost a mobilitu v porovnani s klasickou /o zatazi na zivotne prostredie ani nehovoriac/. Priklad: z coho sa vyrabaju elektrody na tieto zariadenia, to si dohladajte. Iste nadeje vzbudzuje technologia Li-S, ale ta sa na dany ucel nehodi. Ak mate riesenie, tak naco travite cas tu - mate na to, stat sa bohatsim ako Gates. Na co cakate.

ms
23. dubna • 21:45

Jo, hochu, kde nic není, ani Smrt nebere!
Mimochodem, na co jsem se ptal, to jsi nedokázal ani pochopit, tj. nebyl si nikdy zaměstnanec, ba ani podnikatel mající zaměstnance. Odhaduji na školáčka ekonomky, nebo genderových studií, či něčeho podobného, kde se přímo vyžaduje prázdná kebule a inteligence pod hranicí klinické debility.
Prozradím, že fyzika ani jiné obory se stále nezměnily. Matka Příroda na "kreativní" blby a "šamany" z vysoka kálí.

Saman
24. dubna • 8:03

no staci se podivat na moje CV a tam se pise ze zamestnanec jsem byl, a ze zamestnance mam , ale jinak je tvoje vestecka koule opravdu presna, protoze jsem prece desne hloupej, ale stale o chlup chytrejsi nez ty, a samozrejme ekonomka, co taky jineho, a rovnou hned 2x, jen tak pro sychr :-Dprozradim ti taky jedno tajemstvi, vsichni na tebe kalej a vyvoj jde smerem ku elektromobilite, v soucasnosti te baterkove a dobudoucna te online, ale nebrec, sak si zviknes B-]

Kuk Vykuk
24. dubna • 1:00

A hele dalšim borec s "technickým vzdělánim" B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ms
24. dubna • 18:33

Ano, někdo se skutečným vzděláním, nikoliv ekonomkou, apod. A někdo, kdo s akumulátory měl skutečně v rámci pracovní náplně co dělat. Na rozdíl od "kukaček" a "šamanů", co dělají hrubé pravopisné chyby.
Akumulátory jsou stále základ neúspěchu elektrokrámů, za sto let se to prostě nezměnilo. V pohonech se toho změnilo dost, ale protože technologie dospěla k dnešním možnostem a sériový ss. motor už není jediným možným řešením trakčního pohonu.
Funkční hybrid - příkladem trolejbusy.
Polofunkční pouze bateriové testovací prototypové řešení, ale aspoň z fondů EU - elektrobus jezdící v Plzni. Prototyp měl problém v letních měsících s teplotou akumulátorů - nad 60°C je opravdu dost. Za pár měsíců se zhoršily provozní parametry akumulátoru až tak viditelně, že je to poznat na trakčních vlastnostech elektrobusu.
Zdejší ekohošani totiž nejsou schopni pochopit, že akumulátoru, s Li-cokoliv články najmě, se časem zhoršují provozní (elektrické i mechanické) parametry. A aby měli jakési ponětí o trakčních pohonech, to nelze vůbec předpokládat.
Jo, další překvapení! Akumulátor se musí nejdříve NABÍT, tj. uložit elektrický náboj a pochopitelně vzhledem k čuňárnám typu fyzikálních zákonů, to není se 100% účinností! Nakonec to dosud vypadá tak, že účinnost celého elektrokrámového řetězce je nižší než účinnost zážehového motoru.

Kuk Vykuk
28. dubna • 14:34

To že neuměj v Plzni chladit akumulátory je chyba jejich a ne těch akumulátorů. Tesla s tím problém nemá.

Antiautomat
23. dubna • 16:54

Prelozene do reci spotrebitela:alternativa 1: elektricke polo za cenu ´konvencneho´ passata.
alternativa 2: konvencne modely zdrazime tak, ze budu stat tolko co elektrokary.
alternativa 3: kombinacia tych dvoch /najpravdepodobnejsie/.Co este ine bombasticke nam chcel p.veduci povedat?

Tomáš Kolínek
23. dubna • 11:54

A stejně se srát tak jak se serou ty součastné.

Kuk Vykuk
23. dubna • 17:00

No pokud tě bude elektrickej Golf tak jako teď prudit, že si máš dojet na výměnu voleje v motoru tak se tomu fakt nebudu divit :-D:-D:-D
Větší kravinu jsem neviděl ani u Windows :-D

Lukáš
23. dubna • 13:19

Minimálně audio a baterie jsou od LG,pokud Korejci dodají i motory, bude to první VW který i někam dojede i bez odtahovky.

Zelí
23. dubna • 10:33

Správně se celá diskuse stočila na podstatu elektroaut a tou je baterie.
Čili výrobci by si mohli odpustit prezentace elektroaut ve formě různých studií, ale udělat výstavu pouze jejich baterií. To je to, co lidi zajímá.
Nicméně jenom upozorním na to, že zájem o nádrže na PHM jsem nezaznamenal. Je to tím, že s tím nemá nikdo žádný problém.
Každý tuší, že mu vnutí legislativně elektrokáru a že s tím bude mít jenom problémy. V podvědomí tomu nevěří a nechce si to nechat vnutit.
Nicméně direktivní síla z brusele je nekompromisní. Pokud to nařídí, človíček nemá šanci.

Saman
23. dubna • 12:33

pises blbosti, drtivou vetsinu lidi nezajima jakej je v aute motor, naopak drtiva vetsina lidi resi ten zevnejsek a brand daneho auta, tedy znacku, a hlavne to kolik jim dane auto sporada financi na provozu ;-) , takze design a ekonomika provozu jsou nejdulezitejsi prvky PR automobilu, a to jestli je tam benzin, nafta, elektrika nebo stado krecku v kolecku je lidem u zadnicemotor je zajimava cast jen pro naprosto minoritni cast kupujicichlidi nechodi na autosalony aby se podivali na motory v tech autech, ale aby se podivali na vzhled tech aut ;-) proto se delaji koncepty, neb to lidi zajima

houmr
23. dubna • 13:16

Presne tak, ludia idu po image a nakladoch na prevadzku. Teraz je otazka ci si naozaj niekto mysli, ze volbou elektroauta ziska lacnejsie prevadzkove naklady ako doteraz resp. ci si niekto mysli, ze sa automobilky vzdaju ziskov zo servisu a staty zisku Dane z prehaja PHM. Utopia...............................
Nebude sa chodit, menit olej a pod. ale bude sa chodit upgradovat soft, menit odchadzajuce riadiace jednotky (plosaky). Zial umele zastaravanie u elektroniky je celkom dobre zmaknute ;-)
Ved uz dnes mali byt oproti tym zlym starym auta tie nove spolahlivejsie a menej nakladne na servis a pravda je kde, kazdi vie ;-), cize umely rast do vesmiru musi byt zachovany.

Hloupej Honza
24. dubna • 10:37

Ano je to asi jednoduší mnohem jednoduší. A to že lidé na světě mají jednorázově na auto za 10000 až 15000€. Nikoliv na auto za 2,5x až 3x krát tolik bez ohledu na pozdější náklady. Rozhodně jim jen tak někdo na 35000€ nepůjčí a ten rozdíl xxxxx€ ceny třeba v nákladech na údržbu a rozdílu ceny "paliva" nikdy nevyrovnají.

Saman
23. dubna • 16:30

nez se dopracujeme k nejakemu vyznamnemu podilu EV, tak ubehne jeste minimalne 20-30 let, takze soucasne vlady a jeste dalsich 5-6 vlad se opravdu nemusi bat toho, ze by prisli o spotrebni dane na pohonnych hmotach, k tem cca 80 miliardam se da dopracovat i jinak a snazsi cestou nez je spotrebni dan, navic se k nim da tema jincima cestama dopracovat i u tranzitni dopravy ktera v CR ani nemusi tankovat

radimf
23. dubna • 11:54

A až budou mít všichni elektromobil na baterii, tak se prohlásí, že je to neekologické a povinně se přejde na palivový článek. Výroba se holt musí točit.

houmr
23. dubna • 10:24

Odvazne tvrdenie VW. Do roku 2025 si nemozu byt isty, ze nebudu mat financne problemy, nepoklesnu svetovo predaje aut a celkova ekonomicka situacia na svete.
Toto su vzdy len take plky, nikto nevie aka bude situacia v roku 2025. Ked si zoberiem co sa za posledenych 8 rokov urobilo v automobilizme tak downsizing stale pokracuje, akurat odobrali valec ;-)
Realne v roku 2025 sa bude v CR a SR veselo predavat spalovaky a mozno 0,5% fanatikov si kupia elektro.

Driver
24. dubna • 8:53

Tak je to propaganda. Akcie ovlivní i pouhá prohlášení, za kterými stojí ověřitelný vývoj aku. Když akcie klesly dieselgate, budou prohlašovat elektromobilitu do té doby, dokud nebude jiná lepší technologie.

ms
23. dubna • 11:06

Ne tolik, pokud počítají s tím, že melouni v NSR protlačí zákaz automobilů se spalovacím motorem, jak o tom už dnes vesele kdákají. A chtějí to pochopitelně protlačit i přes aparátčiky v centru IV. Reichu pro celý Reich.

houmr
23. dubna • 21:14

V D-cku si mozu dat co chcu. Sami vedia ako to funguje vo vychodnej EU, ved si tu stavaju lacne pobocky firiem. Realne v CR a SR si zamestnanec moze dovolit kupit jedine olietany kram a ak aj nasetri na nieco nove tak je to za 12-13 tis eciek a spolieha, ze aspon na 15 rokov ma pokoj.
To je realita tu vo vychodnej EU.
V buducnosti bude este sranda s nariadeniami EU, tiez do roku 2025-2030 znizit pocet kamionov o 50% a veci prepravovat zeleznicou. Co na to firmy a ich just in time, mobilne sklady na cestach. Zrazu bude trebat mat prachy v skladovych zasobach ( co dnes nema nikto teda min.)

Saman
23. dubna • 8:37

je to otazka nekolika malo let, nejdrazsi komponenta BEV , tedy baterie za poslednich 8 let klesna na cene na mene nez tretinu, a to se stale nevyrabi v nejak vyznamnem mnozstvi, pokud si VW postavi (nebo spise dostavi) sve vlastni kapacity na baterie a planuje produkci 3 milionu BEV rocne behem 7-8 let, tak muze cena baterii klesnout i pod hranici $50 za kWh, v te dobe 2025 bude jiz zcela bezna baterie okolo 60kWh, a pri vyrobni cene $3000 to neni zadna obri suma s ohledem na to, ze do vyvoje budou investovat podstatne mensi sumy nez jake dnes musi investovat do vyvoje fosilnich motorizaci, kteresto vyrobne nebudou na omnoho jine sume nez je tech $3000v tech 7-8 pristich letech navic bude finishovat nekolik vyvoju baterii ktere byli oznamovany pred nekolika lety, to ze skeptici maji potrebu poukazovat pokazde kdyz se nejaky takovy vyzkum medializuje ze "podobnych vyzkumu jsem za posledni rok napocital stovky" jeste neznamena ze nektere z nich opravdu nedojdou do finishe a posunou zase o kus dal technologii baterii, jen pro predstavu, soucasne li-ion baterie mame komecne jen smesnych 26 let, ano prvni li-ion baterka sla poridit teprve pred 26 lety, a pritom mela parametry mnohem horsi nez to co si lze poridit dnes, tehdejsi AA clanek mel pouhych 60Wh/kg a stal prez $12, dnesni 18650 (tedy cca 3x vetsi clanek) se da poridit od $2-3 a s parametry od 180Wh/kgspousta diskuteru co maj potrebu rejt si take neuvedomuje ze ta cena BEV neni o tolik vyssi nez u tech spalovaku, eGolf se prodava sice za cenikovych 960+ tisic, ale take ma vybavu na urovni fosilniho golfu ktery se prodava za cenikovich 700+ tisic, takze rozdil v cene tam jiz dnes neni as tak obri jak by se mohlo zdat, lide z VW tedy vpodstate jen rikaji ze za par let proste klesne cena baterii na takovou uroven, ze se cena baterkace a fosilu +- srovnaj, a ze oni jako VW na tom vydelaj jeste vic nez na fosilech dnes ;-)

Saman
23. dubna • 9:55

oprava, 18650 je 2x vetsi nez AA (AA je 14500, tedy 14mm prumer a 50mm vyska)

Saman
23. dubna • 8:40

jen pro predstavu, u nekterych celkem beznych aut cela vyfukova soustava vcetne katalizatoru a DPF stoji vice nez $3000, pokud si treba nechate vymenit celou vyfukovou soustavu od svodu po koncovku u Golfa GTD, tak na vas servis vytasi cenovku nad 160 tisic korun, tedy prez $6400 :-D

Driver
24. dubna • 8:49

Ty zkresluješ fakta.
DPF má výrobní cenu jednotky tisíc, za 10tis koupíš na Golfa DPF u druhovýroby, nový. Pominu rozdíly originál dílů a druhovýroby, jsou tam, ale ne desetinásobné, jak by vyplývalo z rozdílu cen. Ten rozdíl tvoří marže více než kvalita.
Cena výfuku a sondy, kterých tam je až sedm, je opět z výrobního hlediska zanedbatelná.
Obchodní ceny a marže jsou vysoké u autorizáků. A ty marže budou přesouvat na autorizované AKU. Takže i kdyby vymysleli superkondík a superaku, tak je nedají za babku, ale bude to zdroj jejich obživy. To si uvědom, že nikdy nové technologie nebyly levné. Podívej se na etron a pochopíš.

Saman
24. dubna • 11:01

ja nekde psal ze daji aku levneji a nebudou na nich vydelavat? kde? cituj me ;-)

řidič
22. dubna • 21:42

Ano VW má pravdu, jejich auta jsou drahé

Kuk Vykuk
22. dubna • 21:32

Když to řekne Volkswagen tak se tomu musí věřit :-D:-DB-]

sokar
22. dubna • 20:31

Jestli je slib platný jak jejich emise tak pak jo...

WinNatural
22. dubna • 20:25

No, pokud myslel "jejich konveční vozy", tak to znamená stejně předražené, to není žádná výhra. :-(

josephko
22. dubna • 17:33

Keby to povedal manažér nejakej talianskej alebo francúzskej automobilky, tak by som takéto vyhlásenie bral len ako kecy. V prípade koncernu VW je to ale iné.
Ten sľub sa mi nevidí až taký nereálny. Ceny batérií stále klesajú a ich výkon stúpa. A nemecký výrobca chce ísť ako zvyčajne na istotu - žiadne predčasné experimenty.
Elektromotory sú v porovnaní s benzínovými a naftovými motormi "za hubičku". Takže to, čo automobilka ušetrí na mechanických komponentoch (motor, prevodovka atď.), môže dať do batérií.
Inak podľa mňa zlatou baňou /dolem/ budúcnosti bude výroba batérií...

Gašpo
23. dubna • 8:59

Pokiaľ sa elektromobily skutočne uchytia, tak zlatou baňou bude predovšetkým likvidácia batérií.:-D

ms
23. dubna • 18:37

"+" Už teď je "ekologická likvidace" pro organizovaný zločin výnosnější oblastí "podnikání" než drogy.

antikomunista
22. dubna • 21:06

ty se jdi léčit, dokud to jde.

kluc
22. dubna • 20:55

Co to meleš za nesmysly. VW nic jiného než experimenty nedělá. Podvody a motory, které zkouší až v provozu na lidech. Na elektroauta si vzpomněl až teď a to jen proto, že žehlí dieselgate a chce vypadat jako ekologická značka. Také ho k tomu tlačí Čína na které je nejvíc závislý ze všech automobilek. Proto ty kecy v Pekingu a sliby cen aut, která budou za 5 let. Zatím mají jen Golfa za milión s reálným dojezdem 200 km. Ale vypatlaná koncernová palice se tady bude navážet do francouzů, kteří jsou průkopníky elektroaut a mají největší prodeje. Konkrétně Renault-Nissan. Renault je evropská jednička a Nissan světová.

stealth01
24. dubna • 7:41

Jsi chudák. Hezky den.

ms
23. dubna • 11:03

Opravdu? A nedotlačilo to NEJEN WV k tomu nereálné představy nevzdělaných ekoteroristů?! A WV v tom není sám, podváděli Korejci, Japonci, a jiní. Jen se o tom tolik neřve.
Akumulátory typu Li-cokoliv jsou velkou zátěží pro životní prostředí (zlaté olovo!) od výroby, po ukončení nevalné životnosti. Zlevňování je spíše umělé a zlepšování parametrů kosmetické až nulové. Provozní vlastnosti se s dobou také rapidně snižují.
Na elektrické výzbroji také není nic levného.

Saman
23. dubna • 17:13

co to meles s tim olovem a Li? mas nejaky poradny info, nebo jen plkas nesmysly a cekas ze lidi tomu uverej?

ms
23. dubna • 18:34

To "pořádný info" bys našel už ve škole. Jen nechrápat, nečumákoknihovat, atd.
Jo, nečekám, že někdo bude "věřit", ale že začne přemýšlet a hledat sám informace. A začne třeba se školní látkou. Jo, slovo: "víra" a odvozená nemají v racionální technické oblasti co dělat.
Jakou že to má elektrotechnickou kvalifikaci?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
23. dubna • 19:05

aha ve skole, no v te dobe kdys jsem chodil do skoly, tak lionky byli na trhu pouhych 10 let, dnes je situace samozrejme uplne jina a technologie recyklace davno postoupili na jinou uroven, stejne jako vyroba, parametry ;)predpokladam ze ty jsi minimalne chemik, vynalezce a vyrobce lionek a tak mas uplne tu nejvetsi kvalifikaci ze vsech co? :-D jo takovou kvalifikaci tady maj uplne vsichni diskutujici :-Dodkazy na firmy a postupy vyroby a recyklace lionek jsem tu daval do diskuzi nekolikrat, vcetne videi kde to bylo krasne popsane a ukazane ;-)

ms
23. dubna • 18:35

Pardon. "Jakou že to máš elektrotechnickou kvalifikaci?"

oh.c!
23. dubna • 2:10

Nissan Leaf je s 24 kWh aku ze cenu již od 730 tKč do 936 tKč za 30 kWh aku a lepší výbavu. VW eGolf s 35,8 kWh v ceně "již od" 960 tKč. Já osobně v tom moc rozdíl nevidím. Je to z deště pod okap. Nissan určil cenu akumulátoru 270$/kWh. Tj. 6.500 $ (cca 160 tKč) stojí na Leafu jenom 24 kWh aku, 85 kWh akumulátor si "premiant" Tesla cení na cca 44.000 $ (cca 510 $/kWh). A až soudruzi v ČLR nařídí 8% prodaných vozů v provedení na baterky, půjde cena akumulátorů jedině dolů :-). Takže jsem popravdě na kouzelníky z VW zvědav. S autíčky na baterky se mobilita "trošku" zdraží, ale prý je to budoucnost. Očekávám ceny cca 500 tkč za eUP, (25kWh), ePolo (35 kWh) tak 650 tkč, eGolf za 1.000.000 Kč za 70 kWh aku. Samozřejmě se bude jednat o ceny "již od". ;-)

Driver
24. dubna • 8:39

Kromě toho, že elektroauta budou stát dvojnásobek, zdaní se elektřina o daň z pohybu, tak ještě bude elektronické mýto, kdy budeš platit za ujetý km, a je jedno, zda po dálnici, nebo po městě. Bude to spravedlivá ekologická dan. Dnes je v CR jeden z nejvyšších v EU podíl živnostníků, kteří mají vlastní bydlení, dopravu i své zaměstnání a krátí daně. Výsledek politky budoucí i současné bude ten, že stejně jako začínají být nedostupné hypotéky, bude totéž s individuální dopravou.
výsledek bude ten, že bude většina bydlet v drahém nájmu, platit drahé energie, dále se bude dopravovat drahou MHD a bude pracovat v u nějaké velké korporace, a daně nebudou platit korporace ale ovečky a díky legislativě většina nebude mít možnost to změnit. Ekologie bude důvod, proč tomu všichni zatleskají. Falešný. Aku jsou stejné mega svinstvo, jako jaderný odpad. Ropa je proti tomu vlastně přírodní bio ekologický produkt!

homer
22. dubna • 19:25

nepis blbosti - akumulatory jsou ve slepe ulici a pri zatizeni jsou dojezdy v radech desitek km

Kuk Vykuk
22. dubna • 21:28

Ve slepý ulici je leda tvůj mozek Houmí :-P

Kuk Vykuk
22. dubna • 21:27

A proto Panasonic, Samsung, LG, Mercedes, VW a Tesla investují milijardy do velkobaterkáren :-D

kluc
22. dubna • 21:28

Máš to špatně. Panasonic a Tesla je to samé. Nebo si snad myslíš, že Tesla dělá baterky?:-)

Kuk Vykuk
23. dubna • 16:51

A jestli si nevšim tak jsem napsal že Panasonic a Tesla "investují" do baterkáren a vůbec nic o výrobě B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
24. dubna • 0:30

Ono to nebude o baterkách ale o kondenzátorech (menší, lehčí, bezpečnější, rychlejší (zatím i výrazně dražší, ale to je funkce času), jen se musí dořešit taková drobná maličkost: výkon na čerpacích/dobíjecích stanicích, tam je základní problém. U běžné pumpy dnes tankujete rychlostí 500kWh/minutu, po započtení účinnosti spalovacího motoru a započtení efektu rekuperace za jízdy je to cca 100kWh/minutu. Dobíjecí stanice jsou dnes na necelém jednom procentu tohoto toku energie. Rychlejší nejsou a ještě chvíli nebudou ani zdroje ani akumulátory. Kondenzátory na obou stranách to řeší.

Kuk Vykuk
24. dubna • 0:53

Esli myslíš superkondíky, tak ty težce nestíhaj myslím že v energetický hustotě, jinak by už je dávni všichni používali, ale to se jaksi neděje že... ;-)

Driver
24. dubna • 8:23

Superkondík je řídký a kondík by potřeboval 100x vyšší účinnost než má.
Jsem sám, kdo zde nevidí potenciál?
A v Aku potenciál je, ale jen pro auta typu Smart a jen do města.
Nebo pro Hybridy, které budou stále častější.
Ovšem obojí využití je spíše z duvodu legislativy než z důvodu ekologie, natož z důvodů výhodnosti. Když si vezmu, že Golf1 1.5Diesel jezdí některým dodnes, jinak jej všem vyřadila z provozu až koroze, né závada na pohonu, tak je jasné, že dokud nevyřeší lidstvo zásadní problémy, tak ty imaginární jsou jen propaganda. Až půjdete volit, sledujte kdo řeší zdroje a výrobu energie ekologicky. ;-) Řeší, né slibuje. Činy, né slova.

Kuk Vykuk
22. dubna • 22:04

Máš to blbě, Panasonic a Tesla rozhodně nejsou to samé. Mají jenom joint venture v gigatovárně, ale Panasonic má i jenom svoje baterkárny a navíc bude vyrábět baterky i pro Toyotu, který si Toyota sama vyvíjí.
Nechceš mi snad tvrdit, že Tesla a Toyota jsou jedno a to samé, že? ;-)

Kuk Vykuk
22. dubna • 21:25

A proto si je nikdo nekupuje :-D

Mrdokvas
22. dubna • 17:24

:-D jo zdraží konvenční spalovací na úroveň elektromobilů :-D

Doporučujeme

Články odjinud