Náš tip: Pořiďte si 8 těchto nyní ještě dostupných, ale brzy již klasických aut

Nepromarněte svoji šanci na získání zajímavého auta za poměrně přijatelné peníze, které po dobu, kdy ho budete vlastnit, minimálně neztratí svoji současnou hodnotu.
Náš tip: Pořiďte si 8 těchto nyní ještě dostupných, ale brzy již klasických aut

Současný automobilový trh klasickým vozům přeje. Některé modely, které byly ještě před deseti lety téměř zadarmo, dnes stojí mnohdy přemrštěné sumy. Klasickým příkladem budiž BMW E30, které za jedno desetiletí zvýšilo svou hodnotu více jak čtyřikrát. Ostatně netřeba chodit daleko, ceny Škody R110 v před renovačním stavu sahají vysoko přes 100 tisíc a není tomu tak dlouho, kdy ve slušném stavu byly za polovinu. A tak bychom mohli pokračovat donekonečna.

Situace je téměř taková, že každý, kdo má v garáži auto starší 25 let, bez ohledu na jeho technický stav a dobovou rozšířenost, má za to, že právě to jeho auto je unikát a dle toho také nastavuje cenovku. Pořád ale existují úchvatná auta s rozumnou cenovkou a budoucím potenciálem růstu ceny.

V našem výběru nejdete osmičku vozů, jejichž ceny se právě teď začínají zvedat a přesto mají potenciál k dalšímu výraznému nárůstu v horizontu následujících deseti let. Výběr se opírá o několik průzkumů odborné veřejnosti, provedených na největších britských veletrzích s klasickými vozy.

1) Alfa Romeo GTV/Spider (typ 916)

Klepněte pro větší obrázek

Alfu Romeo buď milujete, nebo nesnášíte, zejména pro její reputaci jako nespolehlivého vozu. Pravdou je, že toto stigma se Alfy drží dodnes, ale ne vždy tomu tak je. V koncernu Volkswagen najdete daleko poruchovější auta a například takové BMW E90 (ve všech jeho podobách) je také slušný „citron“, jak s oblibou říkají Britové.

Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Alfa Romeo se dlouhodobě snaží této nálepky zbavit, přičemž prvního významného posunu dosáhla právě v polovině 90. let představením modelu GTV/ Spider (1993 – 2004). Ve své době ztělesňovala sportovní automobil pro lidi, co rádi řídí a mají vkus. Časopis Autocar tuto Alfu Romeo v roce 1995 ocenil titulem Auto roku a slovutný Jeremy Clarkson prohlásil GTV za nejlepší sportovní vůz roku 1998. Kromě toho se objevuje v  ročence 100 aut historie z roku 2001 na 29. místě.

Pokud to neumíte s golou, pak zapomeňte na nejlákavější nabídky. Ceny totiž začínají na 30 tisících Kč za vozy s poškozenými motory a končí někde u 350 tisíc Kč za prakticky nové auto s nájezdem do 20 tisíc kilometrů. Nejžádanější jsou 3litrové V6 Busso, ovšem ani jeden z motorů, který se do auta montoval, není vyloženě špatný. Naprosto zásadní je servisní historie, případně majitel, hlásící se mezi Alfa Tifosi. Protože například čtyřválcové Twin Sparky jsou extrémně náchylné na kvalitu oleje a celkový přístup.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků