Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Maserati potvrdilo, že první elektřinou poháněný vůz této automobilky bude diametrálně odlišný od těch, které jsou již nějaký čas na trhu.

V rozhovoru pro server Car and Driver se šéfinženýr Maserati Roberto Fedeli rozhovořil o plánech italské automobilky s elektrickými pohonnými jednotkami. Připustil, že z luxusních značek vstoupí Maserati do tohoto segmentu jako poslední a rozhodně nechce jen následovat zavedené postupy Tesly.

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

„Budeme poslední luxusní automobilka, která vstoupí na trh elektromobilů. Z tohoto důvodu musíme přijít s něčím novým a odlišným,“ uvedl Fedeli. Nesouhlasí s tím, že by Maserati mělo jen slepě následovat Teslu. „Bojovat s Teslou není dobrý nápad. Nemyslím si, že by vytvářeli nejlepší produkty na trhu. Provedení a kvalita výrobků jsou stejné jako u německého OEM v roce 1970.“

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Na Fedeliho už tlačí i Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles. Ten po něm požaduje vytvoření elektřinou poháněného Maserati v co možná nejkratším čase. Pro italského inženýra je to velká výzva, nejtěžším úkolem je zachování DNA této prestižní značky i u vozů poháněných elektřinou.

„Segment elektromobilů má pro nás velkou váhu. Větší než cokoliv jiného. Točivý moment a výkon jsou na pár chvil zajímavými fakty, ale hmotnost auta vám nedovolí vychutnat si jeho schopnosti na běžné silnici. To je v rozporu se značkou, kterou reprezentujeme a tento problém je potřeba vyřešit,“ uvedl dále Fedeli. Další velkou výzvou podle něj bude vytvoření pocitu, že řidič skutečně sedí v Maserati, i když tak vůz nebude znít.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Do jaké kategorie bude model spadat, se zatím neví, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Maserati postavilo elektrickou verzi svého prvního SUV Levante a zabilo dvě mouchy jednou ranou. Tajně však doufáme, že to bude sporťák - třeba ve stylu konceptu Alfieri, které můžete vidět na snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků