Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Maserati potvrdilo, že první elektřinou poháněný vůz této automobilky bude diametrálně odlišný od těch, které jsou již nějaký čas na trhu.

V rozhovoru pro server Car and Driver se šéfinženýr Maserati Roberto Fedeli rozhovořil o plánech italské automobilky s elektrickými pohonnými jednotkami. Připustil, že z luxusních značek vstoupí Maserati do tohoto segmentu jako poslední a rozhodně nechce jen následovat zavedené postupy Tesly.

SUV | Elektromobily | Sportovní auta | Hybridy | Maserati

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

„Budeme poslední luxusní automobilka, která vstoupí na trh elektromobilů. Z tohoto důvodu musíme přijít s něčím novým a odlišným,“ uvedl Fedeli. Nesouhlasí s tím, že by Maserati mělo jen slepě následovat Teslu. „Bojovat s Teslou není dobrý nápad. Nemyslím si, že by vytvářeli nejlepší produkty na trhu. Provedení a kvalita výrobků jsou stejné jako u německého OEM v roce 1970.“

Video | Sportovní auta | Zajímavosti | Ferrari | Maserati

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Na Fedeliho už tlačí i Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles. Ten po něm požaduje vytvoření elektřinou poháněného Maserati v co možná nejkratším čase. Pro italského inženýra je to velká výzva, nejtěžším úkolem je zachování DNA této prestižní značky i u vozů poháněných elektřinou.

„Segment elektromobilů má pro nás velkou váhu. Větší než cokoliv jiného. Točivý moment a výkon jsou na pár chvil zajímavými fakty, ale hmotnost auta vám nedovolí vychutnat si jeho schopnosti na běžné silnici. To je v rozporu se značkou, kterou reprezentujeme a tento problém je potřeba vyřešit,“ uvedl dále Fedeli. Další velkou výzvou podle něj bude vytvoření pocitu, že řidič skutečně sedí v Maserati, i když tak vůz nebude znít.

SUV | Autosalony | Design | Maserati

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Do jaké kategorie bude model spadat, se zatím neví, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Maserati postavilo elektrickou verzi svého prvního SUV Levante a zabilo dvě mouchy jednou ranou. Tajně však doufáme, že to bude sporťák - třeba ve stylu konceptu Alfieri, které můžete vidět na snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků