Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

Maserati potvrdilo, že první elektřinou poháněný vůz této automobilky bude diametrálně odlišný od těch, které jsou již nějaký čas na trhu.

V rozhovoru pro server Car and Driver se šéfinženýr Maserati Roberto Fedeli rozhovořil o plánech italské automobilky s elektrickými pohonnými jednotkami. Připustil, že z luxusních značek vstoupí Maserati do tohoto segmentu jako poslední a rozhodně nechce jen následovat zavedené postupy Tesly.

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

„Budeme poslední luxusní automobilka, která vstoupí na trh elektromobilů. Z tohoto důvodu musíme přijít s něčím novým a odlišným,“ uvedl Fedeli. Nesouhlasí s tím, že by Maserati mělo jen slepě následovat Teslu. „Bojovat s Teslou není dobrý nápad. Nemyslím si, že by vytvářeli nejlepší produkty na trhu. Provedení a kvalita výrobků jsou stejné jako u německého OEM v roce 1970.“

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Na Fedeliho už tlačí i Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles. Ten po něm požaduje vytvoření elektřinou poháněného Maserati v co možná nejkratším čase. Pro italského inženýra je to velká výzva, nejtěžším úkolem je zachování DNA této prestižní značky i u vozů poháněných elektřinou.

„Segment elektromobilů má pro nás velkou váhu. Větší než cokoliv jiného. Točivý moment a výkon jsou na pár chvil zajímavými fakty, ale hmotnost auta vám nedovolí vychutnat si jeho schopnosti na běžné silnici. To je v rozporu se značkou, kterou reprezentujeme a tento problém je potřeba vyřešit,“ uvedl dále Fedeli. Další velkou výzvou podle něj bude vytvoření pocitu, že řidič skutečně sedí v Maserati, i když tak vůz nebude znít.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Do jaké kategorie bude model spadat, se zatím neví, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Maserati postavilo elektrickou verzi svého prvního SUV Levante a zabilo dvě mouchy jednou ranou. Tajně však doufáme, že to bude sporťák - třeba ve stylu konceptu Alfieri, které můžete vidět na snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky