Nárazy zezadu a bezpečná vzdálenost

14 komentářů

pavel
15. května • 20:34

Kolik na budiku v km/h, tolik odstup v metrech, na idealni ceste cca 10m min. Jednoduche, ne?

Eraser
19. května • 21:14

To platí pro generaci aut vyráběných v době jako Š 105 - 130. Pro novější auta plovina.

Miro
21. května • 7:29

polovina v moderním autě? Nevěřím, že usednutím do nového auta se zkrátí rekční doba řidiče, mohou být lepší brzdy, tlumiče, pneu, LED diody místo žárovek, ale lidský faktor bude rozhodující.

Miro
16. května • 14:46

někde jsem četl, že by to mělo být 2 sekundy, při 90 km/h (25 m/s)  to je 50 m. Cca 1 sekunda na reakční dobu, cca 0,2 sekundy na technickou prodlevu vlastních brzd, cca 0,2 sekundy na prodlevu žárovek u auta vepředu, zbývá 0,6 rezerva.

dan
16. května • 13:26

A co takhle plynulost silnicniho provozu, to jako po městě by měla jezdit auta 50m za sebou a na dálnici 130??? Pokud někdo potřebuje 50metrů ve městě na to, aby zastavil když auto před ním zabrzdí, tak bych mu okamžitě sebral papíry. Chodci nikdy nepřecházejí v 50m vzdálenosti před autem, běžně 20m, bláznivé báby i méně, ještě jsem žádnou nepřejel a ani nemusím flekovat. Takže ty počty nějak neodpovídají reálu. Nebo se pletu?

pifpaf
17. května • 12:35

pavel to asi špatně napsal, zřejmě myslel, ve 100kmh - odstup 10m, v 50kmh - odstup 5m atd., to by docela sedělo.

Back
15. května • 13:29

1) Viděl jsem nerozhoného řidiče na křižovatce, když mu padla oranžová. Rychle přibrzdil a za ním se políbilo 5 aut. Přičemž jemu se nestalo nic a až to auto za ním mělo naraženou prcinu.

2) A  taky jsem jednou jel na kole a předjel mě náklaďák a potom náhle přibrzdil. Ten nákladák stojí na 3 m ale kolo potřebuje alespoň 10 m. Ještě stěstí, že ta škarpa vedle náklaďáku byla docela útulná.

Medved
16. května • 8:43

No, to je presne o tom. Na oranzovou uz se nejezdi, vis?

Akumulator1
15. května • 11:07

Už jsem to mnohokrát četl a slyšel, že reakční doba je jedna vteřina, tohle číslo se běžně používá. Nepřijde vám to nějak moc?
To by mohlo být na prázdné silnici nebo dálnici, když je člověk uklimbanej, ale v provozu? Možná se pletu, ale odhaduju, že když řidič dává pozor, jako že předpokládám, že to tak dělají, tak musí být reakční doba (po sešlápnutí brzdy) jistě do půl vteřiny. To jistě neplatí pro "kloboukáře", ale ti se zase nemají takový podíl na městském provozu.
Domnívám se, že kdybych sám reagoval na rizikové situace do vteřiny, tak bych musel v pražském provozu bourat každý druhý týden.

Co vy říkáte té jedné vteřině?

Mik
16. května • 8:22

No já bych tu vteřinu docela bral, stačí si to porovnat např. se sprinterem.

Špičkoví sprinteři,kterí jsou trénovaní mimo jiné na rychlou reakci (a mají i pro ní vlohy) reagují při startu cca 0,2s (doba od výstřelu do odlehčení bloků při plném soustředění na tento ůkon). Takže průměrný řidič bude mít čas okolo 0,3 - 0,4 s než vůbec začne sundavat nohu z plynu. Přesun nohy z jednoho pedálu na druhý bude trvat nejméně tu samou dobu. Nakonec nesmíme zapomenout na technickou prodlevu brzd - mezi 0,1 až 0,2 s dle technického stavu. Takže sečteno a podtrženo - ideální případ = 0,3 + 0,3 +0,1 = 0,7 s

pifpaf
15. května • 14:10

Asi záleží na situaci, momentální únavě řidiče, ale při plné koncentraci bych ji odhadoval tak mezi 0,5-1,0 sec. Při "zaklimbnutí" v koloně tak 10x tolik. Mě se dokonce jednou stalo, když jsem se šinul na D1 v koloně na 80 směr Brno, že jsem upadl do mikrospáneku, povolila mi noha na brzdě a lehce jsem couvnul do vozu za sebou (mírný kopeček). Nic se nestalo, ale ty vedra, kolony a monotónní dálnice člověkna těžce uspávají...

Miro
15. května • 10:13

Vždycky mě překvapí, jak velká pecka to je, když do mě někdo narazí i v malé rychlosti. Jednou pánovi za mnou spadla noha ze spojky, jednou jsem neopatrně odmítnul projet křižovatku na červenou, ten za mnou myslel, že pojedeme oba , no a jednou jsem měl chřipku a chtěl jsem se nalepit co nejtěsněji na auto přede mnou a jak jsem byl zpomalený, tak jsem do něj narazil - pán tam měl kouli, nic se nestalo (vyskočil jako čertík a řval na mě, že sem debil) Prý se takhle kradou v Polsku auta - řidič vyskočí, zloděj naskočí........

Trace
15. května • 8:06

Vcera rano cestou do prace jsem jel za jakymsi starym "sportakem", jeli jsme pomerne dlouhou vzdalenost v kolone, tak jak to rano ve mestech byva. Vsiml jsem si, ze se stale lepi na auto pred nim, tak jsem si rikal, hochu, ty na to doplatis. Rychlost do 30km/hod. Radeji jsem si udrzoval odstup, kdyby se mu podarilo trefit auto pred nim. A ono to prislo. Kolona zabrzdila, snad po ste, a jen videl jak se auto pred nim zhouplo jeho narazem..

honza
15. května • 8:40

starý "sporťák" a "boy-racer" za volantem to je velmi nebezpečná kombinace

Doporučujeme

Články odjinud