NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

8 komentářů

Petr Hajič (hariprasad)
9. srpna • 13:35

Jak je to s tímto zajímavým konceptem po roce? Kromě elektromobilů se objevily i hybridy s vodíkovým palivovým článkem, který má také některé nepříjemné vlastnosti. Zdá se, že tento vůz bude jezdit nejspíše na peroxid vodíku + něco, co se bude dobře okysličovat. Skvělý nápad. Plusy:
Vysoká hustota energie srovnatelná s fosilními palivy, při vyšších koncentracích (nad 30%) výbušný, pravděpodobně vyšší účinnost než je u vodíkového článku
Mínusy: Balastní zátěž v podobě spotřebovaného elektrolytu, nutnost speciálních plnících stojanů, nová technologie s několika otazníky.

Vana666
4. března • 11:28

A k tomu krouťáku by se slušelo doplnit, že součtových 11 600 Nm motory udrží pouze ve velmi nízkých otáčkách (max.do 560 ot./min), pak už bude klesat. I tak se ale jedná o slušnou hodnotu na kolech

Vana666
4. března • 11:16

No mohli nám ještě prozradit co se do toho vlastně lije a kolik.
Jinak podle udaných parametrů by to zrychlení mělo být teoreticky ještě výrazně lepší, i pod dvě vteřiny, ale asi to nepřenesou gumy.
Samozřejmě ideální by bylo kdyby takové auto mělo poloviční váhu, pak by mu bohatě stačil i poloviční výkon

Fantomas
4. března • 16:27

Mě by spíš zajímalo jak se ten chemický reaktor chová za provozu. Při tak velkém výkonu to nebude žádný drobek, ani beránek. Spíš pěknej čertík :-)

Tomáš
4. března • 10:00

Paráda:-). Moc se mi to líbí, mám rád takovéto elekromobily jako je Tesla S, Rimac One a toto. V tom bych viděl budoucnost. Podle mě je jen otázkou času, kdy se vymyslí pohon, který bude zajišťovat mnohem delší dojezd, otázkou jsou ostatní faktory kolem toho, že určité skupiny nemají zájem na vyvíjení těchto systému, ale pokroku stejně podle mě nezabrání...kokoti:-). Jinak automobil je moc pěkný i zvenku i zevnitř, akorát mě osobně by trochu víc vyhovoval takový útulnější interiér, možná trochu míň dřeva, napřiklad na středovém tunelu, ten bych asi spíše potáhl kůží. Ten vnitřek působí trochu moc hi-tech, ale jinak paráda. Kufr asi nebude největší. No a výkony, k tomu nelze snad nic dodat, to zrychlení na stroj co váží 2 300 kg, s tím krouťákem by se možná dal využít i jako lokmotiva, kdyby byla potřeba:-). A video je super, inteligentní a skvělé nápady v provedení těch efektů, například s těmi ptáky jsou prostě super:-).

Gouda
4. března • 14:50

Nikdo rozhodně "nevymyslí" pohon, který by výrazně prodloužil dojezd. Platí zákony zachování energie. Limitem jsou akumulátory a palivové články.

Petr Hajič (hariprasad)
9. srpna • 13:47

Nezapomínejte na účinnost. Spalovací motory jí mají o dost horší než elektromotory, asi tak třetinovou. Jinak řečeno, klidně vystačíte s třetinou hustoty energie, při zachování velikosti nádrže a dojezdu pokud bude k dispozici účinný motor. Tohle auto jezdí na elektrolyt, nemá to vlastně akumulátor, ale palivový článek (i když akumulátor to zřejmě má také, ale asi malý). Hustota energie bude mnohem vyšší.

RoPo
4. března • 9:26

Moc pěkné. Spíše by mě zajímalo jaké a kdo vyrábí pneumatiky pro tento brutální výkon. Točivý moment a zrychlení...
I to video je povedené.

Doporučujeme

Články odjinud