NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s točivým momentem 11 600 Nm

Společnost NanoFlowcell AG z Lichtenštejnska splnila svůj slib. Do Ženevy přivezla svůj působivý koncept Quant e-Sportlimousine.

Předně, nepokoušejte si toto jméno zapamatovat, spíše se zkuste zamyslet nad parametry auta, jemuž náleží. Projekt NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine jsme vám předběžně představili už před několika týdny, ale nyní už všechna tabu padla. Připravte se na studii velkého, agresivně stylizovaného čtyřmístného sedanu s interiérem přístupným párem dva metry dlouhých, vzhůru se vyklápějících bočních dveří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Quant je opravdu velké auto, je delší než Mercedes třídy S

Koncept Quant e-Sportlimousine vyniká délkou karoserie 5 257 mm, překonávající i nový Mercedes-Benz třídy S. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 3 198 mm a je 2 109 mm široký a 1 357 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí 2 300 kg. Na každém z kol se nachází elektromotory s kombinovaným výkonem krátkodobě až 925 koní (680 kW) a 653 kW (480 kW) dlouhodobě. Každý z motorů nabídne točivý moment, a teď se držte, až 2 900 Nm, což znamená celkově až 11 600 Nm. Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 s a nejvyšší rychlost „přes“ 380 km/h. Jízdní dosah tohoto elektromobilu se má pohybovat od 400 do 600 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interíér má nabídnout pohodlné cestování čtyřčlenné posádce

A jak to celé funguje? Výrobce pohonný systém NanoFlowcell popisuje takto: „Jde o kombinaci baterií a palivových článků. Elektrolyt napuštěný ve dvou nádržích se čerpá přes článek. Srdcem systému je membrána oddělující dvě různé chemické látky. Při řízené reakci vzniká elektrický proud pro pohonnou jednotku.“ Na vývoji soustavy NanoFlowcell její autoři spolupracují s firmou Bosch Engineering GmbH a v budoucnu počítají s jejím využitím nejen v dopravě.

Používaný elektrolyt je vyroben z netoxických příměsí, výrobce dokonce uvádí, že při zředění jej bude možno likvidovat v běžných čističkách odpadních vod. Ještě před koncem letošního roku mají být vyrobeny prototypy vozů NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pro jízdní zkoušky, a když všechno půjde dobře, bude prý tento model příští rok homologován.

Podívejte se ještě na další fotografie tohoto vozu.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků