Nalaďte si motor, prosím

Pokud vlastníte některý z výkonnějších automobilů, jakým je například BMW, možná si připomenete známé přísloví, že s jídlem roste chuť a dostanete zálusk na něco víc než je XX koní pod kapotou. Protože, jak tvrdí reklama jedné automobilky, že nic není nemožné, lze vám splnit i toto přání.
Nalaďte si motor, prosím

O vaši spokojenost se totiž může postarat britská firma DTAFAST ( www.dtafast.co.uk ), která se specializuje na elektronické řídící systémy. Můžete namítnout, že toto dnes dělá kde kdo a vyšlechtěný chip pořídíte i v tuzemsku, ale nabídkou firmy, jejíž reference jsou i motory Opel v populárním německém seriálu cestovních vozů DTM, je něco úplně jiného. Zde můžete totiž  pořídit kompletní řídící jednotku označenou jako P8PRO a to včetně software, jež vám umožní vlastní nastavování parametrů, které rozhodují o výkonu a točivém momentu motoru. Rozhodující veličiny, jako je předstih zapalování a vstřikování paliva, lze nastavovat nebo spíše editovat pomocí tabulky či přímo v grafu. Výhodou oproti jiným podobným systémům je větší komfort při



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

obsluze a několik dalších vychytávek, které urychlí a usnadní celý proces optimalizace chodu motoru. Protože máte na výběr i z jiných parametrů, je možno dále nastavovat hodnoty u turba, omezovače otáček i dalších více či méně důležitých věcí. Součástí nabídky je rovněž protiprokluzový systém, proslulý dnes především díky problémům při nasazení některými týmy Formule 1 a také systém řazení pod plným plynem. To vše můžete pilně ladit i zkoušet plně ve vlastní režii a zažít tak skutečné pocity techniků závodních týmů. Je však nutno upozornit na to, že ani s pomocí software, který obsahuje mnoho užitečných pomůcek, není nastavování motoru vůbec jednoduchou záležitostí, což ovšem nebylo ani v dobách obyčejných karburátorů. Je tedy dobré vždy podobné experimenty dobře promyslet. 

Přestože je svým zaměřením tento systém určen především pro využití v motoristickém sportu, jak již bylo řečeno v úvodu, nic není nemožné. Implantace do vašeho sériového vozu díky množství „zbytečné“ elektroniky možná chvíli potrvá, ale znáte to …. Pokud se tuner rozhodne, málo co ho zastaví.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků