Nalaďte si motor, prosím

Pokud vlastníte některý z výkonnějších automobilů, jakým je například BMW, možná si připomenete známé přísloví, že s jídlem roste chuť a dostanete zálusk na něco víc než je XX koní pod kapotou. Protože, jak tvrdí reklama jedné automobilky, že nic není nemožné, lze vám splnit i toto přání.
Nalaďte si motor, prosím

O vaši spokojenost se totiž může postarat britská firma DTAFAST ( www.dtafast.co.uk ), která se specializuje na elektronické řídící systémy. Můžete namítnout, že toto dnes dělá kde kdo a vyšlechtěný chip pořídíte i v tuzemsku, ale nabídkou firmy, jejíž reference jsou i motory Opel v populárním německém seriálu cestovních vozů DTM, je něco úplně jiného. Zde můžete totiž  pořídit kompletní řídící jednotku označenou jako P8PRO a to včetně software, jež vám umožní vlastní nastavování parametrů, které rozhodují o výkonu a točivém momentu motoru. Rozhodující veličiny, jako je předstih zapalování a vstřikování paliva, lze nastavovat nebo spíše editovat pomocí tabulky či přímo v grafu. Výhodou oproti jiným podobným systémům je větší komfort při



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

obsluze a několik dalších vychytávek, které urychlí a usnadní celý proces optimalizace chodu motoru. Protože máte na výběr i z jiných parametrů, je možno dále nastavovat hodnoty u turba, omezovače otáček i dalších více či méně důležitých věcí. Součástí nabídky je rovněž protiprokluzový systém, proslulý dnes především díky problémům při nasazení některými týmy Formule 1 a také systém řazení pod plným plynem. To vše můžete pilně ladit i zkoušet plně ve vlastní režii a zažít tak skutečné pocity techniků závodních týmů. Je však nutno upozornit na to, že ani s pomocí software, který obsahuje mnoho užitečných pomůcek, není nastavování motoru vůbec jednoduchou záležitostí, což ovšem nebylo ani v dobách obyčejných karburátorů. Je tedy dobré vždy podobné experimenty dobře promyslet. 

Přestože je svým zaměřením tento systém určen především pro využití v motoristickém sportu, jak již bylo řečeno v úvodu, nic není nemožné. Implantace do vašeho sériového vozu díky množství „zbytečné“ elektroniky možná chvíli potrvá, ale znáte to …. Pokud se tuner rozhodne, málo co ho zastaví.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků