Pokud vlastníte některý z výkonnějších automobilů, jakým je například BMW, možná si připomenete známé přísloví, že s jídlem roste chuť a dostanete zálusk na něco víc než je XX koní pod kapotou. Protože, jak tvrdí reklama jedné automobilky, že nic není nemožné, lze vám splnit i toto přání.
O vaši spokojenost se totiž může postarat britská firma DTAFAST ( www.dtafast.co.uk ), která se specializuje na elektronické řídící systémy. Můžete namítnout, že toto dnes dělá kde kdo a vyšlechtěný chip pořídíte i v tuzemsku, ale nabídkou firmy, jejíž reference jsou i motory Opel v populárním německém seriálu cestovních vozů DTM, je něco úplně jiného. Zde můžete totiž pořídit kompletní řídící jednotku označenou jako P8PRO a to včetně software, jež vám umožní vlastní nastavování parametrů, které rozhodují o výkonu a točivém momentu motoru. Rozhodující veličiny, jako je předstih zapalování a vstřikování paliva, lze nastavovat nebo spíše editovat pomocí tabulky či přímo v grafu. Výhodou oproti jiným podobným systémům je větší komfort při
obsluze a několik dalších vychytávek, které urychlí a usnadní celý proces optimalizace chodu motoru. Protože máte na výběr i z jiných parametrů, je možno dále nastavovat hodnoty u turba, omezovače otáček i dalších více či méně důležitých věcí. Součástí nabídky je rovněž protiprokluzový systém, proslulý dnes především díky problémům při nasazení některými týmy Formule 1 a také systém řazení pod plným plynem. To vše můžete pilně ladit i zkoušet plně ve vlastní režii a zažít tak skutečné pocity techniků závodních týmů. Je však nutno upozornit na to, že ani s pomocí software, který obsahuje mnoho užitečných pomůcek, není nastavování motoru vůbec jednoduchou záležitostí, což ovšem nebylo ani v dobách obyčejných karburátorů. Je tedy dobré vždy podobné experimenty dobře promyslet.
Přestože je svým zaměřením tento systém určen především pro využití v motoristickém sportu, jak již bylo řečeno v úvodu, nic není nemožné. Implantace do vašeho sériového vozu díky množství „zbytečné“ elektroniky možná chvíli potrvá, ale znáte to …. Pokud se tuner rozhodne, málo co ho zastaví.