Nalaďte si motor, prosím

Pokud vlastníte některý z výkonnějších automobilů, jakým je například BMW, možná si připomenete známé přísloví, že s jídlem roste chuť a dostanete zálusk na něco víc než je XX koní pod kapotou. Protože, jak tvrdí reklama jedné automobilky, že nic není nemožné, lze vám splnit i toto přání.
Nalaďte si motor, prosím

O vaši spokojenost se totiž může postarat britská firma DTAFAST ( www.dtafast.co.uk ), která se specializuje na elektronické řídící systémy. Můžete namítnout, že toto dnes dělá kde kdo a vyšlechtěný chip pořídíte i v tuzemsku, ale nabídkou firmy, jejíž reference jsou i motory Opel v populárním německém seriálu cestovních vozů DTM, je něco úplně jiného. Zde můžete totiž  pořídit kompletní řídící jednotku označenou jako P8PRO a to včetně software, jež vám umožní vlastní nastavování parametrů, které rozhodují o výkonu a točivém momentu motoru. Rozhodující veličiny, jako je předstih zapalování a vstřikování paliva, lze nastavovat nebo spíše editovat pomocí tabulky či přímo v grafu. Výhodou oproti jiným podobným systémům je větší komfort při



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

obsluze a několik dalších vychytávek, které urychlí a usnadní celý proces optimalizace chodu motoru. Protože máte na výběr i z jiných parametrů, je možno dále nastavovat hodnoty u turba, omezovače otáček i dalších více či méně důležitých věcí. Součástí nabídky je rovněž protiprokluzový systém, proslulý dnes především díky problémům při nasazení některými týmy Formule 1 a také systém řazení pod plným plynem. To vše můžete pilně ladit i zkoušet plně ve vlastní režii a zažít tak skutečné pocity techniků závodních týmů. Je však nutno upozornit na to, že ani s pomocí software, který obsahuje mnoho užitečných pomůcek, není nastavování motoru vůbec jednoduchou záležitostí, což ovšem nebylo ani v dobách obyčejných karburátorů. Je tedy dobré vždy podobné experimenty dobře promyslet. 

Přestože je svým zaměřením tento systém určen především pro využití v motoristickém sportu, jak již bylo řečeno v úvodu, nic není nemožné. Implantace do vašeho sériového vozu díky množství „zbytečné“ elektroniky možná chvíli potrvá, ale znáte to …. Pokud se tuner rozhodne, málo co ho zastaví.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků