Náklony karoserie se potlačují odlišnými způsoby: 6 zajímavých řešení

vana  |  25. 09. 2017 08:48

Hned v úvodu je zcela chybné tvrzení, že hlavním úkolem klasického stabilizátoru je přenést část váhy na vnitřní stranu vozu.

Takže stabilizátor žádnou váhu nepřenáší, pouze svým působením mění charakteristiky odpružení na obou stranách auta. Například v zatáčce působí proti pružině na vnitřní straně a tím sníží tuhost odpružení na vnitřku a zároveň (jako reakce) zvýší tuhost na vnější straně. Žádná váha se ale přitom nepřenáší, i ta nepatrná změna polohy težiště díky trochu menšímu náklonu je důsledkem funkce, nikoliv příčinou

Odpovědět  |   | 
Roman  |  25. 09. 2017 11:18

nejlepsi reseni od BMW - Dynamic Drive


https://secure.bmw.com/com/en/insights/technolog... ...

Odpovědět  |   | 
François  |  25. 09. 2017 14:17

Svět automobilů se dělil na Citroën a následovatele. Jak to bude dál, dnes neví snad ani bůh...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  25. 09. 2017 17:10

Základem je co nejnižší těžiště vozu, aby byl klopný moment co nejnižší. A hned nato co nejlépe vyřešená kinematika náprav, aby i při náklonu bylo postavení kola k vozovce co nejlepší. Elektronické serepetičky jsou jen drahou a problémovou snahou zachránit dnešní od základu špatnou koncepci "vpředu McPherson, vzadu vlečená klika, na to postavíme vysokou SUVčkovou boudu".

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 09. 2017 12:00

A co je na te koncepci tak spatneho? Vlecena ramena idealne s asymetrickym ulozenim jsou docela dobry kompromis mezi prostorem, komfortem a jizdnimi vlastnostmi.
A mimochodem, klikova naprava ma nezavisle zaveseni obou kol. Nevim, kde se vzalo to, nazyvat vlecenou napravu s klikovymi rameny spojenymi torzni prickou jako klikovou napravu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 09. 2017 12:01

Navic tech SUV s vlecenou torzkou zase tolik neni. Napada me treba qashai.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  26. 09. 2017 14:08

Na vlečené klikové nápravě není v zásadě nic špatného, dokud ji nepoženeme do extrému. Je naprosto vyhovující pro běžné levné auto jako je třeba Fabie, je výrobně jednoduchá, prostorově úsporná a spolehlivá. Jen jsem toho názoru, že už se zkrátka nehodí pro auta o třídu až dvě větší nebo dokonce se zvýšeným podvozkem, kde se musí počítat s daleko větší hmotností, daleko širšími a více nízkoprofilovými pneumatikami a případně větším náklonem karosérie. Samozřejmě, něco se dá zachránit extrémně tvrdým pérováním a tlumením, které spolehlivě odstraní poslední zbytky jízdního komfortu, něco zachrání elektronické asistenční systémy, které v konečném efektu nestojí o moc méně než lepší podvozek a můžou kdykoliv selhat.......
Potom je druhá cesta, kterou šel v 80. a 90. letech Mercedes-Benz. Koncepce "dlouhé, široké, placaté", vpředu lichoběžníková náprava, vzadu pětiprvkový multilink, pérování a tlumení na dnešní poměry extrémně měkké. Auto se sice při ostřejším manévru nakloní tak že majitelům jedničkové Octavie zhnědne spodní prádlo, ale v zásadě se nic neděje, auto je stále ovladatelné, stále statečně drží stopu a dělá to co chce řidič.
Pokud jde o názvosloví - na názvu "kliková náprava" nevidím nic špatného, je to jen dvouslovně zjednodušený název pro výše uvedené. Co mě samotnému vadí je spíš technicky nesmyslné pojmenování "polotuhá náprava" nebo dokonce "tuhá náprava".

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 47 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A