Náklony karoserie se potlačují odlišnými způsoby: 6 zajímavých řešení

vana  |  25. 09. 2017 08:48

Hned v úvodu je zcela chybné tvrzení, že hlavním úkolem klasického stabilizátoru je přenést část váhy na vnitřní stranu vozu.

Takže stabilizátor žádnou váhu nepřenáší, pouze svým působením mění charakteristiky odpružení na obou stranách auta. Například v zatáčce působí proti pružině na vnitřní straně a tím sníží tuhost odpružení na vnitřku a zároveň (jako reakce) zvýší tuhost na vnější straně. Žádná váha se ale přitom nepřenáší, i ta nepatrná změna polohy težiště díky trochu menšímu náklonu je důsledkem funkce, nikoliv příčinou

Odpovědět  |   | 
Roman  |  25. 09. 2017 11:18

nejlepsi reseni od BMW - Dynamic Drive


https://secure.bmw.com/com/en/insights/technolog... ...

Odpovědět  |   | 
François  |  25. 09. 2017 14:17

Svět automobilů se dělil na Citroën a následovatele. Jak to bude dál, dnes neví snad ani bůh...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  25. 09. 2017 17:10

Základem je co nejnižší těžiště vozu, aby byl klopný moment co nejnižší. A hned nato co nejlépe vyřešená kinematika náprav, aby i při náklonu bylo postavení kola k vozovce co nejlepší. Elektronické serepetičky jsou jen drahou a problémovou snahou zachránit dnešní od základu špatnou koncepci "vpředu McPherson, vzadu vlečená klika, na to postavíme vysokou SUVčkovou boudu".

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 09. 2017 12:00

A co je na te koncepci tak spatneho? Vlecena ramena idealne s asymetrickym ulozenim jsou docela dobry kompromis mezi prostorem, komfortem a jizdnimi vlastnostmi.
A mimochodem, klikova naprava ma nezavisle zaveseni obou kol. Nevim, kde se vzalo to, nazyvat vlecenou napravu s klikovymi rameny spojenymi torzni prickou jako klikovou napravu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 09. 2017 12:01

Navic tech SUV s vlecenou torzkou zase tolik neni. Napada me treba qashai.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  26. 09. 2017 14:08

Na vlečené klikové nápravě není v zásadě nic špatného, dokud ji nepoženeme do extrému. Je naprosto vyhovující pro běžné levné auto jako je třeba Fabie, je výrobně jednoduchá, prostorově úsporná a spolehlivá. Jen jsem toho názoru, že už se zkrátka nehodí pro auta o třídu až dvě větší nebo dokonce se zvýšeným podvozkem, kde se musí počítat s daleko větší hmotností, daleko širšími a více nízkoprofilovými pneumatikami a případně větším náklonem karosérie. Samozřejmě, něco se dá zachránit extrémně tvrdým pérováním a tlumením, které spolehlivě odstraní poslední zbytky jízdního komfortu, něco zachrání elektronické asistenční systémy, které v konečném efektu nestojí o moc méně než lepší podvozek a můžou kdykoliv selhat.......
Potom je druhá cesta, kterou šel v 80. a 90. letech Mercedes-Benz. Koncepce "dlouhé, široké, placaté", vpředu lichoběžníková náprava, vzadu pětiprvkový multilink, pérování a tlumení na dnešní poměry extrémně měkké. Auto se sice při ostřejším manévru nakloní tak že majitelům jedničkové Octavie zhnědne spodní prádlo, ale v zásadě se nic neděje, auto je stále ovladatelné, stále statečně drží stopu a dělá to co chce řidič.
Pokud jde o názvosloví - na názvu "kliková náprava" nevidím nic špatného, je to jen dvouslovně zjednodušený název pro výše uvedené. Co mě samotnému vadí je spíš technicky nesmyslné pojmenování "polotuhá náprava" nebo dokonce "tuhá náprava".

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A