Náklady na defekty gum z rozbitých silnic může vyřešit Pneupojištění

Je to pořád dokola. Nářky na rozbité silnice po letošní zimě nepřestávají a na jejich opravy - jak se zdá - nejsou peníze. Tím trpí hlavně auta, která po takových cestách, necestách musí poskakovat, a následně peněženka řidiče, který si musí škody, pokud nemá sjednané havarijní pojištění, sám zaplatit. Jedna alternativa, jak nepřijít zkrátka, ovšem existuje.

Narušená vozovka může i při minimální rychlosti způsobit poškození pneumatiky a v důsledku jejího proražení často dochází k vážným dopravním nehodám. V tom případě není možné spoléhat na povinné ručení. To se vztahuje pouze na škody způsobené druhému. V případě poškození vozidla na rozbité komunikaci je sice možné náhradu škody uplatnit z pojištění odpovědnosti správce komunikace. U dálnic či rychlostních komunikací je správcem Ředitelství silnic a dálnic ČR, u ostatních vozovek je možné se obrátit přímo na obec nebo příslušný úřad Správy a údržby silnic. Vymáhání financí na úhradu škod vzniklých na děravých silnicích je však zdlouhavé a často končí u soudu.

Klepněte pro větší obrázek 
Prasklina na plášti pneumatiky v místě vyboulení

Běžným poškozením pneumatiky při jízdě po silnicích s výmoly je vyboulení pláště, které často doprovází praskliny. Zároveň může dojít k čistému průrazu gumy. Na poškození způsobené závadou na silnici se nevztahuje ani záruka výrobce. „Reklamovat je možné pouze výrobní vady,“ řekl AutoRevue.cz Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, s tím, že více než 80 procentům ze všech reklamací nelze vyhovět kvůli mechanickému poškození způsobenému závadou na silnici nebo neopatrným najetím na překážku. Řešením je využit pojistku, která se na výmoly a výtluky přímo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek
Průraz pneumatiky

„Rozhodli jsme se nabídnout zákazníkům pomoc v této bezvýchodné situaci. Do našich služeb jsme zařadili formu pojištění, díky které mohou získat slevu na nákup v hodnotě až sto procent poškozené pneu,“ pokračoval Schwangmaier. „Pneujištění si lze sjednat při objednávání na našem webu. Cena je velmi nízká - od 30 korun za jednu pneumatiku.” V případě poškození gumy v rozsahu, který kryje služba Pneujištění, může motorista kontaktovat zákaznický servis anebo vyplnit formulář, a ten společně s pneumatikou poslat firmě.

Klepněte pro větší obrázek
Vyboulení pneumatiky bez výrazných prasklin

„Zákazník nic neprokazuje, vyškolený technik posoudí defekt na gumě a potvrdí nárok na uznání škody. Systém pak automaticky vygeneruje slevový kupón v hodnotě pořizovací ceny původní pneumatiky. V individuálním případě, pokud automobilista potřebuje na pneumatice, která je třeba pouze vyboulená jezdit, je možné dodat novou ihned a následně po posouzení poškozené gumy je mu pořizovací cena vrácena. Řdič tím získává možnost mít auto nepřetržitě v provozu a nemusí čekat na vyřešení případu,” dodal Schwangmaier.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků