Náklady na defekty gum z rozbitých silnic může vyřešit Pneupojištění

Náklady na defekty gum z rozbitých silnic může vyřešit Pneupojištění

Je to pořád dokola. Nářky na rozbité silnice po letošní zimě nepřestávají a na jejich opravy - jak se zdá - nejsou peníze. Tím trpí hlavně auta, která po takových cestách, necestách musí poskakovat, a následně peněženka řidiče, který si musí škody, pokud nemá sjednané havarijní pojištění, sám zaplatit. Jedna alternativa, jak nepřijít zkrátka, ovšem existuje.

Narušená vozovka může i při minimální rychlosti způsobit poškození pneumatiky a v důsledku jejího proražení často dochází k vážným dopravním nehodám. V tom případě není možné spoléhat na povinné ručení. To se vztahuje pouze na škody způsobené druhému. V případě poškození vozidla na rozbité komunikaci je sice možné náhradu škody uplatnit z pojištění odpovědnosti správce komunikace. U dálnic či rychlostních komunikací je správcem Ředitelství silnic a dálnic ČR, u ostatních vozovek je možné se obrátit přímo na obec nebo příslušný úřad Správy a údržby silnic. Vymáhání financí na úhradu škod vzniklých na děravých silnicích je však zdlouhavé a často končí u soudu.

Klepněte pro větší obrázek 
Prasklina na plášti pneumatiky v místě vyboulení

Běžným poškozením pneumatiky při jízdě po silnicích s výmoly je vyboulení pláště, které často doprovází praskliny. Zároveň může dojít k čistému průrazu gumy. Na poškození způsobené závadou na silnici se nevztahuje ani záruka výrobce. „Reklamovat je možné pouze výrobní vady,“ řekl AutoRevue.cz Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, s tím, že více než 80 procentům ze všech reklamací nelze vyhovět kvůli mechanickému poškození způsobenému závadou na silnici nebo neopatrným najetím na překážku. Řešením je využit pojistku, která se na výmoly a výtluky přímo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek
Průraz pneumatiky

„Rozhodli jsme se nabídnout zákazníkům pomoc v této bezvýchodné situaci. Do našich služeb jsme zařadili formu pojištění, díky které mohou získat slevu na nákup v hodnotě až sto procent poškozené pneu,“ pokračoval Schwangmaier. „Pneujištění si lze sjednat při objednávání na našem webu. Cena je velmi nízká - od 30 korun za jednu pneumatiku.” V případě poškození gumy v rozsahu, který kryje služba Pneujištění, může motorista kontaktovat zákaznický servis anebo vyplnit formulář, a ten společně s pneumatikou poslat firmě.

Klepněte pro větší obrázek
Vyboulení pneumatiky bez výrazných prasklin

„Zákazník nic neprokazuje, vyškolený technik posoudí defekt na gumě a potvrdí nárok na uznání škody. Systém pak automaticky vygeneruje slevový kupón v hodnotě pořizovací ceny původní pneumatiky. V individuálním případě, pokud automobilista potřebuje na pneumatice, která je třeba pouze vyboulená jezdit, je možné dodat novou ihned a následně po posouzení poškozené gumy je mu pořizovací cena vrácena. Řdič tím získává možnost mít auto nepřetržitě v provozu a nemusí čekat na vyřešení případu,” dodal Schwangmaier.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků