Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

V belgickém Kortrijku byly vyhlášeny nejlepší nákladní automobily roku 2012. Prestižní cenu „Truck of the Year“, která je vyhlašována od roku 1977, získal nový Mercedes-Benz Actros. Hlasy dostal od 24 motoristických novinářů ze 24 evropských zemí. Za ním skončily vozy Tatra Phoenix a Scania Euro 6.

Nový Actros, který byl představen letos v červnu v Bruselu, získal 161 bodů. Druhá Tatra Phoenix zůstala pozadu s velkým odstupem, dostala 67 bodů, třetí Scania Euro 6 pak získala 50 bodů. 

Skvělá kariéra Actrosu začala v roce 1997. Tehdy získal prvenství v anketě poprvé. Jeho následovníci si pak vítězství zopakovali v letech 2004 a 2009. A nyní zabodovala poslední generace legendárního nákladního vozu.

Klepněte pro větší obrázek
Cenu převzali Georg Weiberg a Hubertus Troska, šéf divize nákladních automobilů Mercedes-Benz, z rukou prezidenta poroty Gianenrica Griffinia. 

Prezident poroty Griffini komentoval vítězství Actrose těmito slovy: „U své nové vlajkové lodi Mercedes-Benz povýšil laťku u těžkých nákladních automobilů, co se týká ekonomiky provozu, bezpečnosti, dopadů na životní prostředí a pohodlí řidičů.“  

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Actros splňuje již dnes limity přísné emisní normy Euro VI.

Actros, jehož vývoj stál více než 2 miliardy eur, pohání řadový přeplňovaný vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 471, který je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Je možné si vybrat mezi sedmi různými verzemi kabin pro dálkovou dopravu. Jejich šířka je 2300 mm nebo 2500 mm. 

Mercedes-Benz se posledním triumfem Actrosu stal nejúspěšnější značkou v historii soutěže Truck of the Year, vyhrál již poosmé. V letech minulých dominovaly německé vozy 1985 LN2, 1990 SK Série, 1997 Actros, 1999 Atego, 2004 Actors II, 2009 Actros III, 2011 Atego.

Klepněte pro větší obrázek
Náročné testy: Actros absolvoval před uvedením na trhy více než 20 milionů kilometrů na silnici. Byl zkoušen v žáru Sierry Nevady i v mrazech za polárním kruhem.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků