Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

Nákladním automobilem roku 2012 se stal Mercedes-Benz Actros

V belgickém Kortrijku byly vyhlášeny nejlepší nákladní automobily roku 2012. Prestižní cenu „Truck of the Year“, která je vyhlašována od roku 1977, získal nový Mercedes-Benz Actros. Hlasy dostal od 24 motoristických novinářů ze 24 evropských zemí. Za ním skončily vozy Tatra Phoenix a Scania Euro 6.

Nový Actros, který byl představen letos v červnu v Bruselu, získal 161 bodů. Druhá Tatra Phoenix zůstala pozadu s velkým odstupem, dostala 67 bodů, třetí Scania Euro 6 pak získala 50 bodů. 

Skvělá kariéra Actrosu začala v roce 1997. Tehdy získal prvenství v anketě poprvé. Jeho následovníci si pak vítězství zopakovali v letech 2004 a 2009. A nyní zabodovala poslední generace legendárního nákladního vozu.

Klepněte pro větší obrázek
Cenu převzali Georg Weiberg a Hubertus Troska, šéf divize nákladních automobilů Mercedes-Benz, z rukou prezidenta poroty Gianenrica Griffinia. 

Prezident poroty Griffini komentoval vítězství Actrose těmito slovy: „U své nové vlajkové lodi Mercedes-Benz povýšil laťku u těžkých nákladních automobilů, co se týká ekonomiky provozu, bezpečnosti, dopadů na životní prostředí a pohodlí řidičů.“  

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Actros splňuje již dnes limity přísné emisní normy Euro VI.

Actros, jehož vývoj stál více než 2 miliardy eur, pohání řadový přeplňovaný vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 471, který je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Je možné si vybrat mezi sedmi různými verzemi kabin pro dálkovou dopravu. Jejich šířka je 2300 mm nebo 2500 mm. 

Mercedes-Benz se posledním triumfem Actrosu stal nejúspěšnější značkou v historii soutěže Truck of the Year, vyhrál již poosmé. V letech minulých dominovaly německé vozy 1985 LN2, 1990 SK Série, 1997 Actros, 1999 Atego, 2004 Actors II, 2009 Actros III, 2011 Atego.

Klepněte pro větší obrázek
Náročné testy: Actros absolvoval před uvedením na trhy více než 20 milionů kilometrů na silnici. Byl zkoušen v žáru Sierry Nevady i v mrazech za polárním kruhem.

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků