Nákladní vozy dostanou speciální zrcátka

Evropská komise rozhodla, že nákladní vozy nad 3,5 tuny budou muset mít speciální vnější zpětná zrcátka, která zcela eliminují tzv. mrtvý úhel.

Po dlouhodobé analýze bezpečnosti nákladních vozů se totiž ukázalo, že díky přehlédnutí umírá ročně na evropských silnicích až 1 200 osob. Chodci, cyklisté a další se totiž velmi často dostávají u velkých vozů do mrtvého úhlu a řidič je svým vozem jednoduše srazí, nebo přejede. Právě tomuto mají „eurozrcátka” zabránit.

Původní návrh ovšem počítal s tím, že tyto zrcátka budou muset mít jako nově vyráběné vozy, tak i ty současné. S tím ale nesouhlasili ministři všech členských zemí EU, a tak se tato povinnost bude vztahovat pouze na nově vyráběné a prodávané nákladní vozy na území Evropské Unie.

Proto, aby byly nové vozy těmito zrcátky vybaveny, zbývá ještě souhlas Evropského parlamentu. Zde se ovšem nepočítá se záporným stanoviskem.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků