Nákladní vozy dostanou speciální zrcátka

Evropská komise rozhodla, že nákladní vozy nad 3,5 tuny budou muset mít speciální vnější zpětná zrcátka, která zcela eliminují tzv. mrtvý úhel.

Po dlouhodobé analýze bezpečnosti nákladních vozů se totiž ukázalo, že díky přehlédnutí umírá ročně na evropských silnicích až 1 200 osob. Chodci, cyklisté a další se totiž velmi často dostávají u velkých vozů do mrtvého úhlu a řidič je svým vozem jednoduše srazí, nebo přejede. Právě tomuto mají „eurozrcátka” zabránit.

Původní návrh ovšem počítal s tím, že tyto zrcátka budou muset mít jako nově vyráběné vozy, tak i ty současné. S tím ale nesouhlasili ministři všech členských zemí EU, a tak se tato povinnost bude vztahovat pouze na nově vyráběné a prodávané nákladní vozy na území Evropské Unie.

Proto, aby byly nové vozy těmito zrcátky vybaveny, zbývá ještě souhlas Evropského parlamentu. Zde se ovšem nepočítá se záporným stanoviskem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků