Nákladní vozy dostanou speciální zrcátka

Evropská komise rozhodla, že nákladní vozy nad 3,5 tuny budou muset mít speciální vnější zpětná zrcátka, která zcela eliminují tzv. mrtvý úhel.

Po dlouhodobé analýze bezpečnosti nákladních vozů se totiž ukázalo, že díky přehlédnutí umírá ročně na evropských silnicích až 1 200 osob. Chodci, cyklisté a další se totiž velmi často dostávají u velkých vozů do mrtvého úhlu a řidič je svým vozem jednoduše srazí, nebo přejede. Právě tomuto mají „eurozrcátka” zabránit.

Původní návrh ovšem počítal s tím, že tyto zrcátka budou muset mít jako nově vyráběné vozy, tak i ty současné. S tím ale nesouhlasili ministři všech členských zemí EU, a tak se tato povinnost bude vztahovat pouze na nově vyráběné a prodávané nákladní vozy na území Evropské Unie.

Proto, aby byly nové vozy těmito zrcátky vybaveny, zbývá ještě souhlas Evropského parlamentu. Zde se ovšem nepočítá se záporným stanoviskem.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků