Nákladní vozy dostanou speciální zrcátka

Evropská komise rozhodla, že nákladní vozy nad 3,5 tuny budou muset mít speciální vnější zpětná zrcátka, která zcela eliminují tzv. mrtvý úhel.

Po dlouhodobé analýze bezpečnosti nákladních vozů se totiž ukázalo, že díky přehlédnutí umírá ročně na evropských silnicích až 1 200 osob. Chodci, cyklisté a další se totiž velmi často dostávají u velkých vozů do mrtvého úhlu a řidič je svým vozem jednoduše srazí, nebo přejede. Právě tomuto mají „eurozrcátka” zabránit.

Původní návrh ovšem počítal s tím, že tyto zrcátka budou muset mít jako nově vyráběné vozy, tak i ty současné. S tím ale nesouhlasili ministři všech členských zemí EU, a tak se tato povinnost bude vztahovat pouze na nově vyráběné a prodávané nákladní vozy na území Evropské Unie.

Proto, aby byly nové vozy těmito zrcátky vybaveny, zbývá ještě souhlas Evropského parlamentu. Zde se ovšem nepočítá se záporným stanoviskem.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků