Nákladní loď převážející auta se převrátila. Jeden člen posádky zažil doslova peklo

14 komentářů

Burešek
17. dubna • 10:42

Už se těšíme na výhodnou nabídku nových automobilů KIA v AAA :-D

Josef
12. března • 13:19

Udivuje mě, proč se ta loď přepravující korejská auta KIA na střední východ ocitla na východním pobřeží státu Georgia v USA?

realista
13. září • 10:00

"Je těžké si asi představit, jaké to musí být strávit sám tři hodiny v potápějící se lodi, ...". Podle těch snímků a videa to ovšem vypadá, že se loď i po převrácení na bok drží poměrně vysoko nad hladinou a nepotápí se. Co když ten poslední člen posádky možná byl 3 hodiny sám v nepotápějícící se lodi? ;-)

Audis
14. září • 22:22

Z toho bych se zbláznil

eLzyx
13. září • 11:13

napadlo mě to samé, akorát s tím dovětkem, že ten námořník nemohl vědět, jestli se ta loď nepotápí resp. již nepotopila. Šance, že se loď po převrácení na bok nepotopí je téměř nulová. Nápor na jeho psychiku to musel být šílený.

petr r. (petrumr)
13. září • 15:31

jo, někde v podpalubí a neví co se stalo, mě by vadila už ta výška.

Michal
11. září • 19:08

Ta červená část měla být ve vodě??jak se mohla převrátit.

petr r. (petrumr)
11. září • 19:32

tomu se říká podělání, na plachetnici stáhneš plachtu, a ona se narovná, tam by museli vyházet ty auta co dali navrch, táhnout a čerpat, ale to už je námořní rutina a chybama se člověk učí, příště i když to bude pracnější, budou nakládat i spodek.

Michal
11. září • 22:25

Těžištěm nahoře to asi nebylo ale mohlo to pomoct.Větrem taky ne.Na netu jsou fotky že byl sakra blízko pobřeží.Hádám že kýl našel dno najel na něj a pak se převrátily.

eLzyx
13. září • 11:18

má ta loď vůbec kýl? Já měl za to, že kýlem se označuje podélná "ploutev" pod lodí, která pomáhá udržet stabilitu lodě. U téhle lodě nic takového nevidím, jen ploché dno.

Josef
12. března • 12:40

Každá loď má kýl. Je to základ konstrukce lodi - na té fotografii, jak stojí záchranáři s posádkou, tak jsou právě na kýlu lodi. A ta cihlová barva je tzv. antifouling, používaný pod čárou ponoru proti nárůstům korýšů, řas a jiné mořské havěti. A prodloužený kýl jaký znáte z jachet má obvykle vespod kapkovité závaží, které brání jednak převrácení jachty v silném větru a jednak plocha kýlu zmenšuje tzv. dryf. To je snos jachty bokem hlavně při plavbě proti větru.

petr r. (petrumr)
13. září • 15:25

kýl mají plachetnice, některé mají i závaží,ten kýl tam musí být, protože větr do plachty by tlačil plachetnicu bokem, když se jede na zadní větr a na spinakr, tak se kýl vysouvá aby nebrzdil.

petr r. (petrumr)
12. září • 15:12

možná, nebo neměli vodu ve vyrovnávacích nádrží. Na moře mě nevzali, mám jenom zkoušky na plachetnice a technicky na velký lodě nestíhám.:-(

Assasin
11. září • 14:58

To se pojišťovna malinko prohne. Hlavně že jsou všichni ok.

Doporučujeme

Články odjinud