Nahradí plastová kola ráfky z lehkých slitin?

Kola z lehké slitiny se možná již brzy stanou minulostí. Mají je totiž nahradit lehčí kola ze sklolaminátu.

V současnosti přechází nový typ kol do druhé fáze vývoje, tedy testování. To plně zabezpečuje společnost Fraunhofer-Gesellschaft, která před nedávnem vyrobila novou testovací soustavu pro tato ultralehká kola.

Podle německého magazínu Automobilwoche bude testovací zařízení simulovat různé fyzikální jevy, dále bude kontrolovat délku, zakřivení a hustotu vláken. Přitom bude použitá tomografická metoda, často používaná v medicíně.

Klíčovém v celém vývoje a testování je vyzkoumat chování sklolaminátu při různých podmínkách, které mohou nastat v provozu. Zjišťovat se bude také celková životnost kol a podle informací německého magazínu vydržely první testovací kousky již přes 250 000 km.

Výhod sklolaminátových kol je mnoho. Mezi největší patří váha a cena, taková kola by se dostala parametry na úroveň karbonových kol, která si ale dnes mohou dovolit jen majitelé nejdražší supersportů. Pravda, „plastová” kola prozatím nepůsobí kola příliš esteticky, ale to je jen otázkou času.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků