Nahradí mechanické kompresory nové, elektrické?

15 komentářů

Valdert
5. dubna • 19:56

Také jsem už dávno viděl dmychadlo poháněné elektromotorem, ale vycházelo konstrukčně z dmychadla KKK, tj radiální konstrukce přeplňování. Tam může být požadavek na nižší příkon energie. Ale v článku se píše o konstrukci připomínající mech. poháněné kompresory a tam byly prozatím např. G40 a G60 od VW,Lancia také používala lamelové kompresory, ale jiné konstrukce.A dále máme i tzv roots dychadlo, nebo Lysholm šroubový rotor u Mercedesů a nákladních vozů apod. Zajímalo by mě, který s těchto principů byl použit.Pokud někdo zná další cesty moderního vývoje přeplňování ozvěte se :-))

Marc159
6. dubna • 9:31

V čem myslíš, že je příčina nižší potřeby energie u radiálních turbodmychadel? Kupříklady dragstery používají Rootsovy kompresory a nejedná se o konstrukci, kde by se mohlo výkonem plýtvat...

Marc159
5. dubna • 8:56

Nechci nikomu kazit radost, ale elektricky poháněné turbo je "novinka" od roku 1997, kdy ho jako koncept představili v Drážďanech. Viz. například skripta doc. Hoffmanna http://www.ksd.vslib.cz/studenti/texty/Hofmann_Preplnovani.pdf
Také pouhým přidáním přeplňování se spotřeba nesníží, neboť jak tu již bylo napsáno, tak podobné zařízení spotřebuje samo dost velký výkon, který není rozhodně zadarmo. Někde jsem četl, že u dragsterů top fuel je to až 500HP, což není málo :)

Marc159
5. dubna • 9:06

Jak tak koukám do těch skript, tak nejen že je tam i ten MoMův nápad, takže z patentu nic nebude, ale také tam píší, že BMW to bude do roku 2001 sériově vyrábět. Ale asi mezitím udělali soudruzi někde chybu, takže to neklaplo ;-) Holt papír snese všechno. Obzvlášť ten virtuální na netu :-)

MoMo
4. dubna • 16:26

riešenie by mohlo byť v tom, že by sa pre zmenu použila turbína na výfukové plyny a tá by poháňala generátor a k tomu ešte trochu akumulátorov a prípadne elektrický motor na zvýšenie výkonu na kolesách. A k tomu trochu elektroniky na ovládanie všetkého možného. To by bola hračka :-O! ..... Ale hybridné pohony nie sú oveľa jednoduchšie a už sa predávajú

CyberVic
4. dubna • 18:47

...dobrej napad, nech si to patentovat. Jeste by to chtelo vymyslet nejakej hezkej nazev, treba Turbo Powered Electrical Supercharger, TPES ...:-)

CyberVic
4. dubna • 18:47

...dobrej napad, nech si to patentovat. Jeste by to chtelo vymyslet nejakej hezkej nazev, treba Turbo Powered Electrical Supercharger, TPES ...:-)

JirkaK
4. dubna • 9:34

To jsem zvědavý jak to udělají. Pokud vím, tak u C 200 Kompressor z konce devadesátých let se kompresorem zvýší výkon motoru ze 100 kW na cca 140 a spotřeba proti atmosférickému klesne podle zkušenosti majitelů o půl litru. Hlavně ale ten kompresor v maximálních otáčkách spotřebuje zhruba 40 kW výkonu, takže bych chtěl vidět elektromotor který to pohání a alternátor dodávající tomu monstru elektřinu.

Mirda
4. dubna • 10:15

Neznam presna cisla, ale osobne velmi pochybuju, ze pohaneni male vrtulky spotrebuje 40kW. 40kW je vykon, ktery staci k pohonu celeho auta. Pokud by se kompresorem zvedl vykon ze 100 na 140 a pritom 40 tj. cely narust spotreboval samotny kompresor, jaky by to melo smysl?

roti
4. dubna • 14:34

třeba u starýho SL 55 žral kompresor podle AMG kolem 100 koní - takže na tom něco bude

esc
4. dubna • 22:56

No tak napríklad ten v8 kompressor od AMG je sakra dobrý motor, ktorý ťahá do 300 lepšie ako lamborghini, o pružnosti ani nehovorím.

alf
4. dubna • 14:18

ta malá vrtulka, nebo spíš ty dva šrouby v případě kompresoru, sou hnaný od klikový hřídele, a těch 40kw znamená že výkon to zvedne třeba na 180kw teoreticky, ale 40 to sebere na samotej pohon

vandit
4. dubna • 9:53

no jo jsou ruzne veci, me treba porad udivuje, proc jeste porad se pouziva na provoz ventilu vackova hridel, misto elektromagneticky rizenych ventilu, preci ridit to presne (neco jako piezovstriky) musi byt mnohem vyhodnejsi pro optimalizaci prubehu vykonu a ruznych jizdnich rezimu nez napevno sprazeny system vacky s rozvodakem...

Mirda
4. dubna • 10:10

Cokoliv jineho nez zelezna tyc je mnohem drazsi a prinosy jsou par procent. Jinak receno, na cenovce automobilu by se to projevilo mnoha tisici a cislo v kolonce spotreba ci vykon by se zmenilo o par desetin L ci par kW. Takova techicka uprava skonci u prvniho marketingoveho urednika, i kdyz by uzivatelum treba vysledne mohla byt uzitecna.

jogurt
4. dubna • 11:11

V prípadě ventilů je problém v tom, že malá porucha - například způsobená elektromagnetickým rušením by mohla způsobit mimo plán otevření ventilu, jeko kontakt s pístem a destrukci motoru. U řízení ale už hydrauliku nahrazuje servoelektrický posilovač i u střední třídy, u přeplňování v tom budoucnost vidím též.

Doporučujeme

Články odjinud