Nahradí mechanické kompresory nové, elektrické?

Britská společnost Controlled Power Technologies přichází s novým systémem v oblasti přeplňování motorů. Systém pracuje na stejném principu jako dnešní řemenicí poháněné kompresory, ale nový typ kompresoru, fungující na principu variabilního zvyšování točivého momentu (Variable Torque Enhancement System), je roztáčen elektricky. Společnost s jeho využitím počítá zejména v menších motorech.

Hlavní výhodou oproti mechanickým kompresorům má být to, že zařízení se dokáže na pracovní otáčky roztočit téměř okamžitě. Kromě toho je nový typ uzpůsoben na svou okamžitou aktivaci, resp. bez příliš velkých časových prodlev, například při prudké akceleraci. Podle slov společnosti nový typ kompresorů zlepšuje zrychlení mezi rychlostmi 70-105 km/h až o 40 procent oproti atmosférickému plnění. Nový typ má přitom dopomoci i ke snížení produkovaných emisí CO2.
 
Zajímavé je rovněž i tvrzení, že systém elektricky roztáčených kompresorů VTES je připraven k sériové výrobě a masového nasazení se pravděpodobně dočkáme již do dvou let.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků