Nahradí mechanické kompresory nové, elektrické?

Britská společnost Controlled Power Technologies přichází s novým systémem v oblasti přeplňování motorů. Systém pracuje na stejném principu jako dnešní řemenicí poháněné kompresory, ale nový typ kompresoru, fungující na principu variabilního zvyšování točivého momentu (Variable Torque Enhancement System), je roztáčen elektricky. Společnost s jeho využitím počítá zejména v menších motorech.

Hlavní výhodou oproti mechanickým kompresorům má být to, že zařízení se dokáže na pracovní otáčky roztočit téměř okamžitě. Kromě toho je nový typ uzpůsoben na svou okamžitou aktivaci, resp. bez příliš velkých časových prodlev, například při prudké akceleraci. Podle slov společnosti nový typ kompresorů zlepšuje zrychlení mezi rychlostmi 70-105 km/h až o 40 procent oproti atmosférickému plnění. Nový typ má přitom dopomoci i ke snížení produkovaných emisí CO2.
 
Zajímavé je rovněž i tvrzení, že systém elektricky roztáčených kompresorů VTES je připraven k sériové výrobě a masového nasazení se pravděpodobně dočkáme již do dvou let.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků