Nahradí mechanické kompresory nové, elektrické?

Britská společnost Controlled Power Technologies přichází s novým systémem v oblasti přeplňování motorů. Systém pracuje na stejném principu jako dnešní řemenicí poháněné kompresory, ale nový typ kompresoru, fungující na principu variabilního zvyšování točivého momentu (Variable Torque Enhancement System), je roztáčen elektricky. Společnost s jeho využitím počítá zejména v menších motorech.

Hlavní výhodou oproti mechanickým kompresorům má být to, že zařízení se dokáže na pracovní otáčky roztočit téměř okamžitě. Kromě toho je nový typ uzpůsoben na svou okamžitou aktivaci, resp. bez příliš velkých časových prodlev, například při prudké akceleraci. Podle slov společnosti nový typ kompresorů zlepšuje zrychlení mezi rychlostmi 70-105 km/h až o 40 procent oproti atmosférickému plnění. Nový typ má přitom dopomoci i ke snížení produkovaných emisí CO2.
 
Zajímavé je rovněž i tvrzení, že systém elektricky roztáčených kompresorů VTES je připraven k sériové výrobě a masového nasazení se pravděpodobně dočkáme již do dvou let.
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků