Nahradí mechanické kompresory nové, elektrické?

Britská společnost Controlled Power Technologies přichází s novým systémem v oblasti přeplňování motorů. Systém pracuje na stejném principu jako dnešní řemenicí poháněné kompresory, ale nový typ kompresoru, fungující na principu variabilního zvyšování točivého momentu (Variable Torque Enhancement System), je roztáčen elektricky. Společnost s jeho využitím počítá zejména v menších motorech.

Hlavní výhodou oproti mechanickým kompresorům má být to, že zařízení se dokáže na pracovní otáčky roztočit téměř okamžitě. Kromě toho je nový typ uzpůsoben na svou okamžitou aktivaci, resp. bez příliš velkých časových prodlev, například při prudké akceleraci. Podle slov společnosti nový typ kompresorů zlepšuje zrychlení mezi rychlostmi 70-105 km/h až o 40 procent oproti atmosférickému plnění. Nový typ má přitom dopomoci i ke snížení produkovaných emisí CO2.
 
Zajímavé je rovněž i tvrzení, že systém elektricky roztáčených kompresorů VTES je připraven k sériové výrobě a masového nasazení se pravděpodobně dočkáme již do dvou let.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků