Když přehlédnete typické marketingové řeči, jedná se o docela zajímavý pohled do vývoje.
Není pochyb, že můžeme být rádi za pokračující existenci sportovních vozů, jakými jsou nejnovější sourozenci Subaru BRZ a Toyota GR 86. Zatímco v Evropě vyčkáváme na příjezd novinky od Toyoty, v zámoří již nabízené Subaru probírá více do detailu sama automobilka – přesněji tedy v novém videu, kterým nahlíží do zákulisí vývoje sporťáku.
Kromě samotných záběrů z vývoje a testování BRZ zmiňuje Subaru v sedmiminutovém videu klíčové cíle při konstrukci nástupce populárního modelu. Nešlo pouze o vyšší výkon, ale také o zachování charakteru čitelného a jednoduchého auta pro nadšence do řízení nebo zvýšení torzní tuhosti originální platformy bez přílišného navýšení hmotnosti.
Z dramatického komentáře ve videu se dozvíte, že vývoj nástupce již velice schopného sporťáku byl docela výzvou. Pro nejlepší zpětnou vazbu se nicméně Subaru obrátilo i na své tovární piloty z japonského šampionátu Super GT. Nakonec nechybí ani srovnání novinky vůči předchůdci po stránce výkonu, poměru hmotnosti/výkonu nebo akcelerace. A jak byste čekali, v každém ohledu označuje Subaru nové BRZ za lepší než to staré.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ