Naftový twin turbo čtyřválec od BMW je realitou

Tento týden jsme vás jako první informovali o chystané novince v nabídce motorů automobilky BMW (celá zpráva). Původně neoficiální informace byly potrzeny, nejsilnější dvoulitrový nafťák vůbec bude brzy realitou.

Motor vychází konstrukčně ze současného dvoulitrového čtyřválce, ale místo jednoduchého turbodmychadla dostane motor dvojité přeplňování. Motor však není zajímavý jen dvěma turby. Sekvenční piezovstřikování common-rail poslední generace bude pracovat s tlakem až 2000 barů, žhavící svíčky budou disponovat zabudovanými lambda sondami a senzory tlaku, které budou lépe kontrolovat optimální průběh spalovacího procesu.

Tato řešení se postarají nejen o navýšení výkonu ze současných 177 k na výsledných 204, ale snad i zajištění lineárnějšího průběhu výkonu. Nový motor získá již v nízkých otáčkách točivý moment 200 Nm, který bude dostupný od 1 200 ot./min. Od dvou tisíc otáček pak motor nabídne točivý moment 400 Nm. Výkon motoru v nejnižších otáčkách a jeho chování tak přnejmenším nebude ostudné, jak u přeplňovaných maftových čtyřválců bývá obvyklé.

Průměrné emise CO2 dosáhnou jen 129 g/km, emise dalších škodlivin nejsou zatím známy. Kombinovaná spotřeba má dosahovat v jedničkovém BMW pouhých 4,9 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 2,0d twin turbo
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků