Naftový twin turbo čtyřválec od BMW je realitou

Tento týden jsme vás jako první informovali o chystané novince v nabídce motorů automobilky BMW (celá zpráva). Původně neoficiální informace byly potrzeny, nejsilnější dvoulitrový nafťák vůbec bude brzy realitou.

Motor vychází konstrukčně ze současného dvoulitrového čtyřválce, ale místo jednoduchého turbodmychadla dostane motor dvojité přeplňování. Motor však není zajímavý jen dvěma turby. Sekvenční piezovstřikování common-rail poslední generace bude pracovat s tlakem až 2000 barů, žhavící svíčky budou disponovat zabudovanými lambda sondami a senzory tlaku, které budou lépe kontrolovat optimální průběh spalovacího procesu.

Tato řešení se postarají nejen o navýšení výkonu ze současných 177 k na výsledných 204, ale snad i zajištění lineárnějšího průběhu výkonu. Nový motor získá již v nízkých otáčkách točivý moment 200 Nm, který bude dostupný od 1 200 ot./min. Od dvou tisíc otáček pak motor nabídne točivý moment 400 Nm. Výkon motoru v nejnižších otáčkách a jeho chování tak přnejmenším nebude ostudné, jak u přeplňovaných maftových čtyřválců bývá obvyklé.

Průměrné emise CO2 dosáhnou jen 129 g/km, emise dalších škodlivin nejsou zatím známy. Kombinovaná spotřeba má dosahovat v jedničkovém BMW pouhých 4,9 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 2,0d twin turbo
TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků