Naftový twin turbo čtyřválec od BMW je realitou

Tento týden jsme vás jako první informovali o chystané novince v nabídce motorů automobilky BMW (celá zpráva). Původně neoficiální informace byly potrzeny, nejsilnější dvoulitrový nafťák vůbec bude brzy realitou.

Motor vychází konstrukčně ze současného dvoulitrového čtyřválce, ale místo jednoduchého turbodmychadla dostane motor dvojité přeplňování. Motor však není zajímavý jen dvěma turby. Sekvenční piezovstřikování common-rail poslední generace bude pracovat s tlakem až 2000 barů, žhavící svíčky budou disponovat zabudovanými lambda sondami a senzory tlaku, které budou lépe kontrolovat optimální průběh spalovacího procesu.

Tato řešení se postarají nejen o navýšení výkonu ze současných 177 k na výsledných 204, ale snad i zajištění lineárnějšího průběhu výkonu. Nový motor získá již v nízkých otáčkách točivý moment 200 Nm, který bude dostupný od 1 200 ot./min. Od dvou tisíc otáček pak motor nabídne točivý moment 400 Nm. Výkon motoru v nejnižších otáčkách a jeho chování tak přnejmenším nebude ostudné, jak u přeplňovaných maftových čtyřválců bývá obvyklé.

Průměrné emise CO2 dosáhnou jen 129 g/km, emise dalších škodlivin nejsou zatím známy. Kombinovaná spotřeba má dosahovat v jedničkovém BMW pouhých 4,9 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 2,0d twin turbo
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků