Naftový duel: Peugeot 307 HDI vs. Fiat Stilo JTD

Zajímalo nás, jak si v našem srovnávacím testu s velmi úspěšným Peugeotem 307 povede nenápadnější Fiat Stilo. Oba vozy poháněly moderní turbodieselové agregáty - v případě Francouze to byl dvoulitr HDI (79 kW/109 k), Ital měl pod kapotou o něco silnější 1.9 JTD (85 kW/115 k).
Naftový duel: Peugeot 307 HDI vs. Fiat Stilo JTD
Seznam kapitol
  1. Vnější a vnitřní provedení, podvozky
  2. Pohonné jednotky, zavazadlové prostory
  3. Rozsah výbav, ceny, závěrečné hodnocení

Oba modely patří k absolutně nejmodernějším představitelům současné nižší střední třídy. Dlouhý rozvor kol (Peugeot 2,61 m - Fiat 2,60 m) doprovází vyšší stavba karoserie a výsledkem je v rámci dané kategorie mimořádný vnitřní prostor. Ten je patrný již zvenčí.

Při detailnějším seznámení s interiérem pocítí cestující příjemnou změnu oproti stísněným poměrům u automobilů tradiční nižší koncepce. Zejména vysocí lidé si mohou pochvalovat volnost pohybu. Oba vozy mírně převyšují hranici 1,5 m a své starší "kolegy" o dobrých pět centimetrů. Nemusí se to zdát, ale pár centimetrů někdy dělá divy!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oba modely patří k nejmodernějším představitelům své třídy.

Efektní design - základ úspěchu

Italové jsou designérská velmoc, Francouzi s nimi tradičně drží krok. Úspěch Peugeotu 307 do značné míry spočívá v efektním a přitom vyváženém vnějším designu tvořícím harmonický celek s interiérem.

Kdo ho spatří poprvé, většinou řekne: "Ten je krásný!" Design "307" má v sobě všechno, co se na autech líbí současně ženám i mužům. Přední maska vyjadřuje jistou agresivitu, ale ne přehnaně. Ať se na "307" díváme z jakékoli strany, vždy najdeme pro oko přitažlivý tvar. Některé pohledy dokonce mohou vyvolat asociace příjemných ženských boků, ale dosti už chvály.

Interiér je poněkud strožejší než u peugeotů bývalo zvykem, ale takový je trend doby. "Kudrlinky" ustupují funkčnosti. Úspěchy německých značek, zdá se, inspirují i Francouze. Přesto je Peugeot 307 uvnitř příjemný a hlavně dostatečně prostorný. Přístrojová deska nepokládá řidiči hádanky, ergonomie je, jak má být!

Fiat Stilo není tak nápadný jako Peugeot 307, jeho celkový výraz je méně expresivní. Více hran a méně oblin navozují sportovnější atmosféru. Prostorností interiéru i jeho celkovým uspořádáním jsou na tom oba velmi podobně a navýsost uspokojí nároky běžné rodiny. Překvapivě a navzdory relativně méně nápadnému vnějšímu designu, se mohou cestující cítit ve Stilu o něco příjemněji než v "307". Mohou za to v interiéru použité materiály, a to jak na přístrojové desce, tak čalounění sedadel i výplně dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Co se týče interiéru a jeho zpracování, jsou na tom oba vozy
podobně, byť jsme se ve Stilu cítili o něco lépe.

Jde samozřejmě o subjektivní dojmy, které se mohou u jednotlivých řidičů lišit, ale Stilo na nás uvnitř působilo "vstřícněji" nebo řekněme "vřeleji". Zvolené materiály jsou příjemné na dotek. Přehlednost přístrojové desky i ergonomie jsou také u Stila na vysoké profesionální úrovni. Překvapuje precizní zpracování detailů. Ani na hrubých nerovnostech se z plastových dílů neozve "hlásek"! To potěší.

Stabilní podvozky

Vyšší výška bývá u automobilů zpravidla spojována s horší stabilitou. Moderní podvozky si ovšem poradí i s hodnotami nad 1,8 m, které často charakterizují vozidla kategorie MPV.  Není proto překvapením, když si Fiat Stilo i Peugeot 307 vyslouží v tomto ohledu nejvyšší ocenění. Jízda ostrými zatáčkami je požitkem. Oba vozy se při jejich průjezdu chovají  neutrálně, řidič snadno udržuje zvolenou stopu. Žádné rušivé boční náklony.

Tvrdší vyladění podvozků obou aut ocení zejména sportovněji cítící řidiči. Na nedostatek komfortu si přesto nelze stěžovat, míra tvrdosti podvozku nepřekračuje meze rodinného osobního vozidla. Vyhýbací manévr zvládají Stilo i "307" s jistotou a ochotně vracejí do původního směru, aniž by se nebezpečně rozkývaly či dokonce přetočily do "hodin". Podvozkové plošiny jsou velmi podobně nastaveny, fiat i peugeot jsou v tomto bodu vzácně vyrovnaní.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější a vnitřní provedení, podvozky
  2. Pohonné jednotky, zavazadlové prostory
  3. Rozsah výbav, ceny, závěrečné hodnocení

bazar

Fiat Grande Punto 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 93 195 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat 500L 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 124 156 km
Cena: 200 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 58 000 Kč
Fiat Ducato 2,3
Rok výroby: 2011
Stav: 172 665 km
Cena: 236 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 353 km
Cena: 194 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků