Naftový duel: Peugeot 307 HDI vs. Fiat Stilo JTD

Zajímalo nás, jak si v našem srovnávacím testu s velmi úspěšným Peugeotem 307 povede nenápadnější Fiat Stilo. Oba vozy poháněly moderní turbodieselové agregáty - v případě Francouze to byl dvoulitr HDI (79 kW/109 k), Ital měl pod kapotou o něco silnější 1.9 JTD (85 kW/115 k).
Naftový duel: Peugeot 307 HDI vs. Fiat Stilo JTD
Seznam kapitol
  1. Vnější a vnitřní provedení, podvozky
  2. Pohonné jednotky, zavazadlové prostory
  3. Rozsah výbav, ceny, závěrečné hodnocení

Oba modely patří k absolutně nejmodernějším představitelům současné nižší střední třídy. Dlouhý rozvor kol (Peugeot 2,61 m - Fiat 2,60 m) doprovází vyšší stavba karoserie a výsledkem je v rámci dané kategorie mimořádný vnitřní prostor. Ten je patrný již zvenčí.

Při detailnějším seznámení s interiérem pocítí cestující příjemnou změnu oproti stísněným poměrům u automobilů tradiční nižší koncepce. Zejména vysocí lidé si mohou pochvalovat volnost pohybu. Oba vozy mírně převyšují hranici 1,5 m a své starší "kolegy" o dobrých pět centimetrů. Nemusí se to zdát, ale pár centimetrů někdy dělá divy!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oba modely patří k nejmodernějším představitelům své třídy.

Efektní design - základ úspěchu

Italové jsou designérská velmoc, Francouzi s nimi tradičně drží krok. Úspěch Peugeotu 307 do značné míry spočívá v efektním a přitom vyváženém vnějším designu tvořícím harmonický celek s interiérem.

Kdo ho spatří poprvé, většinou řekne: "Ten je krásný!" Design "307" má v sobě všechno, co se na autech líbí současně ženám i mužům. Přední maska vyjadřuje jistou agresivitu, ale ne přehnaně. Ať se na "307" díváme z jakékoli strany, vždy najdeme pro oko přitažlivý tvar. Některé pohledy dokonce mohou vyvolat asociace příjemných ženských boků, ale dosti už chvály.

Interiér je poněkud strožejší než u peugeotů bývalo zvykem, ale takový je trend doby. "Kudrlinky" ustupují funkčnosti. Úspěchy německých značek, zdá se, inspirují i Francouze. Přesto je Peugeot 307 uvnitř příjemný a hlavně dostatečně prostorný. Přístrojová deska nepokládá řidiči hádanky, ergonomie je, jak má být!

Fiat Stilo není tak nápadný jako Peugeot 307, jeho celkový výraz je méně expresivní. Více hran a méně oblin navozují sportovnější atmosféru. Prostorností interiéru i jeho celkovým uspořádáním jsou na tom oba velmi podobně a navýsost uspokojí nároky běžné rodiny. Překvapivě a navzdory relativně méně nápadnému vnějšímu designu, se mohou cestující cítit ve Stilu o něco příjemněji než v "307". Mohou za to v interiéru použité materiály, a to jak na přístrojové desce, tak čalounění sedadel i výplně dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Co se týče interiéru a jeho zpracování, jsou na tom oba vozy
podobně, byť jsme se ve Stilu cítili o něco lépe.

Jde samozřejmě o subjektivní dojmy, které se mohou u jednotlivých řidičů lišit, ale Stilo na nás uvnitř působilo "vstřícněji" nebo řekněme "vřeleji". Zvolené materiály jsou příjemné na dotek. Přehlednost přístrojové desky i ergonomie jsou také u Stila na vysoké profesionální úrovni. Překvapuje precizní zpracování detailů. Ani na hrubých nerovnostech se z plastových dílů neozve "hlásek"! To potěší.

Stabilní podvozky

Vyšší výška bývá u automobilů zpravidla spojována s horší stabilitou. Moderní podvozky si ovšem poradí i s hodnotami nad 1,8 m, které často charakterizují vozidla kategorie MPV.  Není proto překvapením, když si Fiat Stilo i Peugeot 307 vyslouží v tomto ohledu nejvyšší ocenění. Jízda ostrými zatáčkami je požitkem. Oba vozy se při jejich průjezdu chovají  neutrálně, řidič snadno udržuje zvolenou stopu. Žádné rušivé boční náklony.

Tvrdší vyladění podvozků obou aut ocení zejména sportovněji cítící řidiči. Na nedostatek komfortu si přesto nelze stěžovat, míra tvrdosti podvozku nepřekračuje meze rodinného osobního vozidla. Vyhýbací manévr zvládají Stilo i "307" s jistotou a ochotně vracejí do původního směru, aniž by se nebezpečně rozkývaly či dokonce přetočily do "hodin". Podvozkové plošiny jsou velmi podobně nastaveny, fiat i peugeot jsou v tomto bodu vzácně vyrovnaní.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější a vnitřní provedení, podvozky
  2. Pohonné jednotky, zavazadlové prostory
  3. Rozsah výbav, ceny, závěrečné hodnocení
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků