Naftový boom pokračuje

Dle nejnovější zprávy německého statistického úřadu má výroba a prodej naftových motorů stále rostucí tendenci. Zájem o automobily, které spalují naftu, neuvadá a výrobcům nezbývá než vycházet vstříc přáním zákazníků. Za poslední dva roky vzrostl podíl vyrobených a prodaných nafťáků o více než 7 procent - od roku 2003 se podíl "nafty" zvýšil z 39 na 46,7 procent. Šéf statistického úřadu uvedl, že cesta k dalšímu růstu je naftovým automobilům otevřena a že prolomení hranice 50% je otázkou velmi krátké doby.

Zpráva dále uvádí, že v Německu v této chvíli jezdí více než 9,1 milionu naftových vozů, což je 18,4 % z celkového počtu. K tomuto je nutno podotknout, že ještě v roce 2000 činil tento podíl pouze 13,5 %. Z dalších zajímavých údajů se můžeme dočíst, že nárust exportu naftových motorů se od roku 2003 zvýšil z z 39 na 42 procent.

Rostoucí počet naftových autmobilů v Německu čím dál častěji vyvolává diskuse, zda má být těmto vozidlům omezen vjezd do center měst nebo zda má být na tyto automobily uvalena speciální daň. A to i přesto, že naftové motory mají díky filtrům pevných částic splňovat přísnější emisní limity a že za posledních 12 měsíců se snížily emise z výfukových plynů u nových naftových motorů o 10,8%.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků