Naftový boom pokračuje

Dle nejnovější zprávy německého statistického úřadu má výroba a prodej naftových motorů stále rostucí tendenci. Zájem o automobily, které spalují naftu, neuvadá a výrobcům nezbývá než vycházet vstříc přáním zákazníků. Za poslední dva roky vzrostl podíl vyrobených a prodaných nafťáků o více než 7 procent - od roku 2003 se podíl "nafty" zvýšil z 39 na 46,7 procent. Šéf statistického úřadu uvedl, že cesta k dalšímu růstu je naftovým automobilům otevřena a že prolomení hranice 50% je otázkou velmi krátké doby.

Zpráva dále uvádí, že v Německu v této chvíli jezdí více než 9,1 milionu naftových vozů, což je 18,4 % z celkového počtu. K tomuto je nutno podotknout, že ještě v roce 2000 činil tento podíl pouze 13,5 %. Z dalších zajímavých údajů se můžeme dočíst, že nárust exportu naftových motorů se od roku 2003 zvýšil z z 39 na 42 procent.

Rostoucí počet naftových autmobilů v Německu čím dál častěji vyvolává diskuse, zda má být těmto vozidlům omezen vjezd do center měst nebo zda má být na tyto automobily uvalena speciální daň. A to i přesto, že naftové motory mají díky filtrům pevných částic splňovat přísnější emisní limity a že za posledních 12 měsíců se snížily emise z výfukových plynů u nových naftových motorů o 10,8%.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků