Naftové speciály Audi R10 TDI již brzy na okruzích

Když přišly v prosinci první informace o tom, že Audi chystá nasadit na okruhové vytrvalostní závody i speciál poháněný naftovým motorem, byl to mírně řečeno šok. Na druhou stranu bylo jen otázkou času, kdy s tímto typem motoru někdo přijde a připraví takový speciál.

Audi v letošním roce rozšířila své působení v okruhových závodech a mimo tradiční závody DTM a čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se zúčastní i vytrvalostních závodů American Le Mans Serise (ALMS). V těchto závodech se také poprvé objeví naftové speciály Audi R10. Ty jsou vybaveny naftovými dvanáctiválci o výkonu přibližně 650 koní. Svou premiéru si odbudou 18. března na okruhu v Sebringu. Tento dvanáctihodinový závod má posloužit jako test před vrcholem sezóny, kterým bude zmíněný závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června.

Audi zároveň uvedlo, že důvodem pro vývoj naftového motoru je snaha o to, aby se stala první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje s tímto typem motoru. O tom, že tato snaha není pouhé klišé, hovoří jasně úspěchy speciálů Audi. Konkrétně model R8, což je benzínový speciál vyhrál 61 závodů ze 77 startů a navíc v letech 2000 a 2002 vládla tato automobilka i v závodech ALMS. Naftový motor tehdá ale pod kapotou neměla...

Tip: Podrobné představení naftového speciálu Audi R10 si můžete přečíst zde.

Přesný program šampionátu ALMS a vozy, které jej pojedou:

18.3. Sebring - Audi R10
12.5. Houston - Audi R8
21.5. Mid-Ohio - Audi R8
1.7. Lime Rock - Audi R8
15.7. Salt Lake City - Audi R10
22.7. Portland - Audi R10
20.8. Road America - Audi R10
3.9. Mosport (Kanada) - Audi R10
30.9. Road Atlanta - Audi R10
21.10. Laguna Seca - Audi R10

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud