Naftové speciály Audi R10 TDI již brzy na okruzích

Když přišly v prosinci první informace o tom, že Audi chystá nasadit na okruhové vytrvalostní závody i speciál poháněný naftovým motorem, byl to mírně řečeno šok. Na druhou stranu bylo jen otázkou času, kdy s tímto typem motoru někdo přijde a připraví takový speciál.

Audi v letošním roce rozšířila své působení v okruhových závodech a mimo tradiční závody DTM a čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se zúčastní i vytrvalostních závodů American Le Mans Serise (ALMS). V těchto závodech se také poprvé objeví naftové speciály Audi R10. Ty jsou vybaveny naftovými dvanáctiválci o výkonu přibližně 650 koní. Svou premiéru si odbudou 18. března na okruhu v Sebringu. Tento dvanáctihodinový závod má posloužit jako test před vrcholem sezóny, kterým bude zmíněný závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června.

Audi zároveň uvedlo, že důvodem pro vývoj naftového motoru je snaha o to, aby se stala první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje s tímto typem motoru. O tom, že tato snaha není pouhé klišé, hovoří jasně úspěchy speciálů Audi. Konkrétně model R8, což je benzínový speciál vyhrál 61 závodů ze 77 startů a navíc v letech 2000 a 2002 vládla tato automobilka i v závodech ALMS. Naftový motor tehdá ale pod kapotou neměla...

Tip: Podrobné představení naftového speciálu Audi R10 si můžete přečíst zde.

Přesný program šampionátu ALMS a vozy, které jej pojedou:

18.3. Sebring - Audi R10
12.5. Houston - Audi R8
21.5. Mid-Ohio - Audi R8
1.7. Lime Rock - Audi R8
15.7. Salt Lake City - Audi R10
22.7. Portland - Audi R10
20.8. Road America - Audi R10
3.9. Mosport (Kanada) - Audi R10
30.9. Road Atlanta - Audi R10
21.10. Laguna Seca - Audi R10

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků