Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkům se spotřebou 6,0 l/100 km

Odstartoval autosalon v Šanghaji, který je podobně jako Ženeva plný zajímavých novinek. Jednou takovou je nový model automobilky Maserati, který nese název Ghibli.

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do světa také kompletní technické specifikace, o kterých se spekulovalo už dříve. Italský nováček se zařadí pod velké Quattroporte. Oproti němu je s celkovou délkou 4970 mm kratší o 290 mm. Prodeje by se měly dostat na 50 000 kusů za rok.

V nabídce najdeme dva benzinové motory a historicky poprvé u Maserati také jeden diesel. Dostupnější zážehovou jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 330 k (v USA by měl nabídnout dokonce 350 k) a vrchol točivého momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výkonnější alternativou je Ghibli S. To má pod kapotou taktéž přeplňovaný šestiválec, ten je ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h. Oba dva motory mají původ u Ferrari.

Nejzajímavějším je ale jednoznačně dieselový třílitr. Jeho maximum je 275 koní, točivý moment končí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km. Podobně jako tomu je u Audi 3.0 BiTDI, také Ghibli nabídne ve výfuku systém vylepšující zvuk.

Premiéry | Sportovní auta | Design | Maserati

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Všechny motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, standardem je pohon zadní nápravy. Pro výkonnější benzinový třílitr bude v nabídce také pohon všech kol označovaný jako Q4. Ghibli používá na přední nápravě dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkovou nápravu. Standardem je také mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě. První exempláře dorazí do showroomů v létě. 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků