Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkům se spotřebou 6,0 l/100 km

Odstartoval autosalon v Šanghaji, který je podobně jako Ženeva plný zajímavých novinek. Jednou takovou je nový model automobilky Maserati, který nese název Ghibli.

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do světa také kompletní technické specifikace, o kterých se spekulovalo už dříve. Italský nováček se zařadí pod velké Quattroporte. Oproti němu je s celkovou délkou 4970 mm kratší o 290 mm. Prodeje by se měly dostat na 50 000 kusů za rok.

V nabídce najdeme dva benzinové motory a historicky poprvé u Maserati také jeden diesel. Dostupnější zážehovou jednotkou je přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 330 k (v USA by měl nabídnout dokonce 350 k) a vrchol točivého momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výkonnější alternativou je Ghibli S. To má pod kapotou taktéž přeplňovaný šestiválec, ten je ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h. Oba dva motory mají původ u Ferrari.

Nejzajímavějším je ale jednoznačně dieselový třílitr. Jeho maximum je 275 koní, točivý moment končí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km. Podobně jako tomu je u Audi 3.0 BiTDI, také Ghibli nabídne ve výfuku systém vylepšující zvuk.

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Všechny motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, standardem je pohon zadní nápravy. Pro výkonnější benzinový třílitr bude v nabídce také pohon všech kol označovaný jako Q4. Ghibli používá na přední nápravě dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkovou nápravu. Standardem je také mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě. První exempláře dorazí do showroomů v létě. 

bazar

Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků