Naftové hybridní Peugeoty až s novými generacemi

Již loni v únoru představila francouzská automobilka Peugeot svůj vlastní hybridní model 307. Na rozdíl od současných hybridních vozů však ty francouzské kombinují elektromotor s naftovým agregátem. Tato kombinace totiž přináší ještě nižší spotřebu, ale také výrazně nižší emise CO2 než současné hybridy a to vč. Toyoty Prius. Emise dalších škodlivin již tak nízké nejsou, ale ty v Evropě nepatří mezi příliš sledované.

Navíc i francouzský prezident vyzval v loňském novoročním projevu domácí automobilky, aby se vydaly cestou hybridních vozů, které spojují naftu a elektřinu. Státní zájem a velká obliba nafty tak mají jasný výsledek - naftový hybrid.

I když je to teprve rok, co byl Peugeot 307 hybrid představen a to s motorem 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k), který dostal pomocníka v podobně 23 kW elektromotoru, jeho příchod na trh by se měl uskutečnit současně s novou generací. Ta bude představena letos před létem a pokud vše půjde podle plánu, na trh se dostane ještě letos.

I když představení přijde na řadu až za několik měsíců, již dnes se ví, že bude kombinovat stejný agregát s elektromotorem. Konvenční diesel do té doby dozná mírných inovací a elektromotor bude mít o něco vyšší výkon, zhruba 30 kW.

Celková kombinovaná spotřeba by se pak měla pohybovat okolo 3,2 l, což je o 1,5 l méně, než Prius. Navíc emise CO2 budou ještě o 20 procent nižší, než u současné Toyoty.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků