Naftové hybridní Peugeoty až s novými generacemi

Již loni v únoru představila francouzská automobilka Peugeot svůj vlastní hybridní model 307. Na rozdíl od současných hybridních vozů však ty francouzské kombinují elektromotor s naftovým agregátem. Tato kombinace totiž přináší ještě nižší spotřebu, ale také výrazně nižší emise CO2 než současné hybridy a to vč. Toyoty Prius. Emise dalších škodlivin již tak nízké nejsou, ale ty v Evropě nepatří mezi příliš sledované.

Navíc i francouzský prezident vyzval v loňském novoročním projevu domácí automobilky, aby se vydaly cestou hybridních vozů, které spojují naftu a elektřinu. Státní zájem a velká obliba nafty tak mají jasný výsledek - naftový hybrid.

I když je to teprve rok, co byl Peugeot 307 hybrid představen a to s motorem 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k), který dostal pomocníka v podobně 23 kW elektromotoru, jeho příchod na trh by se měl uskutečnit současně s novou generací. Ta bude představena letos před létem a pokud vše půjde podle plánu, na trh se dostane ještě letos.

I když představení přijde na řadu až za několik měsíců, již dnes se ví, že bude kombinovat stejný agregát s elektromotorem. Konvenční diesel do té doby dozná mírných inovací a elektromotor bude mít o něco vyšší výkon, zhruba 30 kW.

Celková kombinovaná spotřeba by se pak měla pohybovat okolo 3,2 l, což je o 1,5 l méně, než Prius. Navíc emise CO2 budou ještě o 20 procent nižší, než u současné Toyoty.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků