Naftové Audi R10 ztrácí svou dominanci

Druhé klání letošního ročínku vytrvalostních závodů American Le Mans Series konečně přineslo zajímavou podívanou. Na okruhu v St. Petersburgu sice opět vyhrálo Audi R10, ovšem téměř s nulovým rozdílem.

Pět soupeřů totiž dokázalo zajet stejný počet kol a tak rozdíly zůstaly jen v řádu jednotek a desítek sekund. Zda se podaří tento trend udržet a Audi R10 ztratí svou dominanci uvidíme při příštím klání.

Do třídy P1, tedy prototypů se navíc zanedlouho připojí i Peugeot s modelem 908 V12 HDI. Monopost se ovšem bude letos účastnit jen závodů na evropském kontinentu.


Pořadí v St. Petersburgu

Audi R10 (P1) - 114 kol
Audi R10 (P1) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Acura ARX-O1a (P2) - 114 kol
Acura Lola BO6 (P2) - 113 kol


Pozn.: Pří závodech IRL, které probíhaly na stejném okruhu a ve stejný den jako ALMS se zranil český jezdec Tomáš Enge. Ve své třídě GT2 ještě dvacet kol před cílem kraloval, ovšem po dosud neobjasněné nehodě narazil do svodidel. Přes vážnost zranění by jeho život měl být mimo ohrožení.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků