Naftové Audi R10 ztrácí svou dominanci

Druhé klání letošního ročínku vytrvalostních závodů American Le Mans Series konečně přineslo zajímavou podívanou. Na okruhu v St. Petersburgu sice opět vyhrálo Audi R10, ovšem téměř s nulovým rozdílem.

Pět soupeřů totiž dokázalo zajet stejný počet kol a tak rozdíly zůstaly jen v řádu jednotek a desítek sekund. Zda se podaří tento trend udržet a Audi R10 ztratí svou dominanci uvidíme při příštím klání.

Do třídy P1, tedy prototypů se navíc zanedlouho připojí i Peugeot s modelem 908 V12 HDI. Monopost se ovšem bude letos účastnit jen závodů na evropském kontinentu.


Pořadí v St. Petersburgu

Audi R10 (P1) - 114 kol
Audi R10 (P1) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Acura ARX-O1a (P2) - 114 kol
Acura Lola BO6 (P2) - 113 kol


Pozn.: Pří závodech IRL, které probíhaly na stejném okruhu a ve stejný den jako ALMS se zranil český jezdec Tomáš Enge. Ve své třídě GT2 ještě dvacet kol před cílem kraloval, ovšem po dosud neobjasněné nehodě narazil do svodidel. Přes vážnost zranění by jeho život měl být mimo ohrožení.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků