Naftové Audi R10 ztrácí svou dominanci

Druhé klání letošního ročínku vytrvalostních závodů American Le Mans Series konečně přineslo zajímavou podívanou. Na okruhu v St. Petersburgu sice opět vyhrálo Audi R10, ovšem téměř s nulovým rozdílem.

Pět soupeřů totiž dokázalo zajet stejný počet kol a tak rozdíly zůstaly jen v řádu jednotek a desítek sekund. Zda se podaří tento trend udržet a Audi R10 ztratí svou dominanci uvidíme při příštím klání.

Do třídy P1, tedy prototypů se navíc zanedlouho připojí i Peugeot s modelem 908 V12 HDI. Monopost se ovšem bude letos účastnit jen závodů na evropském kontinentu.


Pořadí v St. Petersburgu

Audi R10 (P1) - 114 kol
Audi R10 (P1) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Porsche RS Spyder (P2) - 114 kol
Acura ARX-O1a (P2) - 114 kol
Acura Lola BO6 (P2) - 113 kol


Pozn.: Pří závodech IRL, které probíhaly na stejném okruhu a ve stejný den jako ALMS se zranil český jezdec Tomáš Enge. Ve své třídě GT2 ještě dvacet kol před cílem kraloval, ovšem po dosud neobjasněné nehodě narazil do svodidel. Přes vážnost zranění by jeho život měl být mimo ohrožení.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků