Naftové Audi R10 opět vládne okruhům

V sobotu začal nový ročník vytrvalostních závodů American Le Mans Series. Tu loni ovládly nové naftové monoposty Audi R10, které vyhrály nejen svou třídu prototypů P1, ale také celkové pořadí. Každý jejich start znamenal vítězství, a tak se čekalo, zda konkurence dokáže na jejich suverenitu zareagovat.

Tip: Představení Audi R10 naleznete zde.

Nic se ovšem nezměnilo a Audi R10 opět zvítězilo. Na slavném okruhu v Sebringu ve dvanáctihodinovém závodu vládl opět německý naftový speciál.

Za dvanáct hodin zvládlo Audi R10 s trojicí řidičů odjet celkem 364 kol, což je o 6 více, než druhá posádka, která startovala s vozem Acura ARX-01a.

Audi R10 tak nejen ovládlo svou třídu P1, kde startuje mimo tento vůz jen jediný konkurent Lola EX257 AER, ale také všechny ostatní třídy.

Do boje vytrvalostních závodů má letos zasáhnout i nový naftový speciál Peugeot 908, který bude ovšem nasazen jen do podniků, které se pojedou v Evropě. Zda tento vůz dokáže zamíchat pořadím a sesadí jasného lídra uvidíme v budoucnu.

Tip2: Představení Peugeotu 908 V12 HDI naleznete zde.

Pořadí prvního závodu vytrvalostních závodů:

  1. Audi R10 (P1) - 364 kol
  2. Acura ARX-01a (P2) - 358 kol
  3. Acura Lola BO6 (P2) - 356 kol
  4. Audi R10 (P1) - 353 kol
  5. Porsche RS Spyder (P2) - 351 kol
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků