Naftové Audi R10 opět vládne okruhům

V sobotu začal nový ročník vytrvalostních závodů American Le Mans Series. Tu loni ovládly nové naftové monoposty Audi R10, které vyhrály nejen svou třídu prototypů P1, ale také celkové pořadí. Každý jejich start znamenal vítězství, a tak se čekalo, zda konkurence dokáže na jejich suverenitu zareagovat.

Tip: Představení Audi R10 naleznete zde.

Nic se ovšem nezměnilo a Audi R10 opět zvítězilo. Na slavném okruhu v Sebringu ve dvanáctihodinovém závodu vládl opět německý naftový speciál.

Za dvanáct hodin zvládlo Audi R10 s trojicí řidičů odjet celkem 364 kol, což je o 6 více, než druhá posádka, která startovala s vozem Acura ARX-01a.

Audi R10 tak nejen ovládlo svou třídu P1, kde startuje mimo tento vůz jen jediný konkurent Lola EX257 AER, ale také všechny ostatní třídy.

Do boje vytrvalostních závodů má letos zasáhnout i nový naftový speciál Peugeot 908, který bude ovšem nasazen jen do podniků, které se pojedou v Evropě. Zda tento vůz dokáže zamíchat pořadím a sesadí jasného lídra uvidíme v budoucnu.

Tip2: Představení Peugeotu 908 V12 HDI naleznete zde.

Pořadí prvního závodu vytrvalostních závodů:

  1. Audi R10 (P1) - 364 kol
  2. Acura ARX-01a (P2) - 358 kol
  3. Acura Lola BO6 (P2) - 356 kol
  4. Audi R10 (P1) - 353 kol
  5. Porsche RS Spyder (P2) - 351 kol
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků